Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Haha :) samma här. Det gör dessutom skit ont när hon gnuggar in sitt ansikte i den. Bäst är när hon lyckas sova hyfsat emellan amningarna. Då hinner hon bli hungrig och äter mer ordentligt. Jag börjar även misstänks att vi har fått en synsk liten dam. Hon kan somna vid tutten och vara totalt klubbad. Men så fort man (med största försiktighet skall tilläggas) smyger över BH:n och linnet så slår hon upp ögonen inom ett par sekunder. Jag kan upprepa samma procedur hur många gånger som helst, med samma resultat.
Ändå är amningen bland det bästa jag vet. Jag värdesätta den stunderna så himla mycket. Imorgon ska jag till bröstcentrum för att kolla upp knölen jag upptäckte i höstas. Är livrädd att det ska framkomma något som kan ställa till det med amningen. Ja självklart är det värsta såklart om det skulle vara något riktigt allvarligt. Men det vågar jag inte ens tänka på. Önska mig lycka till :)
Hur gick det idag?
Det gick bra :) Man kan ju inte göra mammografi eller UL när man ammar så jag fick träffa en bröstkirurg. Tror jag det var iaf, hon jag egentligen skulle träffa var nämligen sjuk. Hon trodde först att det var en ofarlig nånting-nånting. Men vi bestämde att vi skulle göra en biopsi för säkerhets skull. När man ammar så kan de bara använda den tunnaste nålen pga risken för fistelgångar :) och det var mycket trevligare än när jag gjorde en likadan biopsi för ca 7 år sedan med en större nål. De stack mig 5 gånger, men det kändes nästan inte alls. Det de kunde få ut såg precis ut som mjölk. Så hon trodde att det kanske vara en mjölkbubbla. Att det liksom kapslats in på något sätt. Jag får svar på vävnadsproverna om ca 3 veckor. Men det lät som om det allra allra troligast var något helt ofarligt.
Det gick bra :) Man kan ju inte göra mammografi eller UL när man ammar så jag fick träffa en bröstkirurg. Tror jag det var iaf, hon jag egentligen skulle träffa var nämligen sjuk. Hon trodde först att det var en ofarlig nånting-nånting. Men vi bestämde att vi skulle göra en biopsi för säkerhets skull. När man ammar så kan de bara använda den tunnaste nålen pga risken för fistelgångar :) och det var mycket trevligare än när jag gjorde en likadan biopsi för ca 7 år sedan med en större nål. De stack mig 5 gånger, men det kändes nästan inte alls. Det de kunde få ut såg precis ut som mjölk. Så hon trodde att det kanske vara en mjölkbubbla. Att det liksom kapslats in på något sätt. Jag får svar på vävnadsproverna om ca 3 veckor. Men det lät som om det allra allra troligast var något helt ofarligt.
Var tvungen att väcka bebisen igår morse. Det tänkte hon inte förlåta i första taget. Var supergrinig hela dagen. Enda gången hon var glad var när jag gav upp och gick och bytte sängkläder i ett annat rum. Haha. Men idag fick hon sova till halv 10, så nu är jag äntligen förlåten :) <3
Var tvungen att väcka bebisen igår morse. Det tänkte hon inte förlåta i första taget. Var supergrinig hela dagen. Enda gången hon var glad var när jag gav upp och gick och bytte sängkläder i ett annat rum. Haha. Men idag fick hon sova till halv 10, så nu är jag äntligen förlåten :) <3
Men shit, vilken lyx! Här hemma hos min mamma har jag både kidsen tills pappan kommer ikväll. Storebror vaknade först av att han var kissnödig igårkväll vid 23. Nån timme senare vaknade han av en mardröm och sen kl 04:20 krönte han verket med att kissa ner sängen och sen vägra somna om, så det var bara "god"morgon för ganska sömnsvältfödd mamma! XD
Så hur många timmar sover hon nu utan mat? Låter såååå skönt... vår kille kan gå 5 timmar nu utan mat, han väger 4250 gram... jobbiga är ibland kan de ta lång tid O söva han efter natt målet