Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Ikväll började vår älskling skratta högt. Det var fasen det vackraste ljudet jag hört i mitt liv, tårarna rann på mamma kan jag säga. Han har skrattat så mycket och ligger och tittar mig i ögonen och sen skrattar. Jag dör <3
Sen jul har det hänt så mycket - han har vänt sig, börjat se på pch le åt leksaker och bita på dem och idag greppade han giraffen Sophie hårt. Och så skrattet då. Det är bara så kul just nu <3
Mindre kul är att han är konstant illamående och måste hållas upprätt typ en timme efter varje måltid, också på natten. Misstänker reflux. Ska till läkare på måndag med honom.
Jag vet dock inte hur det är för deras små kroppar att sitta på egen hand så tidigt. Men eftersom att hon är så inåthelvete stabil och tycker om att sitta så låter vi henne sitta med korta stunder iaf medan vi äter. Någon som har koll på sånt? :)
Att jag klarat att gå ner 1 kg under julen med tanken på vilken skit och vilka mängder jag ätit säger nått om hur effektiv bantning det är att amma Hahaha 4 kg kvar till ursprungsvikten och 6 kg till målvikten. Men fr.o.m. Idag ska jag också sluta stoppa i mig godis och bullar och skit varje jävla dag som jag i stort sett gjort sen jag började amma. Har ni andra också haft sånt sötsug?
Jag vet dock inte hur det är för deras små kroppar att sitta på egen hand så tidigt. Men eftersom att hon är så inåthelvete stabil och tycker om att sitta så låter vi henne sitta med korta stunder iaf medan vi äter. Någon som har koll på sånt? :)
Att sitta på det här sättet var tydligen no-no, så har inte gjort det sen dess. Jag vet dock inte hur länge till?detta var 3-4 veckor sen, hur länge ska vi vänta?
Hmm vet inte hue den stolen är men om den ger gott stöd för ryggen ska det va ok så länge de håller upp huvudet själva. Jag sätter ju honom i babysittern eller med vår stora mjuka amningskudde (får samma vinkel och stöd som babysittern) , men försöker begränsa det till 15 min åt gången Max. Men satte honom någon gång med bara kuddar för att han alltid är illamående och bara sitta hjälper, men det fick jag höra var dåligt så det gör jag inte längre.
Samtidigt tänker jag att han både vänder sig, håller huvudet lätt en halvtimme o sträck, försöker kråla framåt och sitter jättebra. Kanske vi hindrar utvecklingen genom att inte låta honom sitta? Är ju uppenbart så individuellt vad de klarar när menar jag
Btw loppan!! Sjukt bra jobbat med vikten! Häftigt va kroppen jobbar tycker jag!! Jag har faktiskt inte haft sötsug alls, däremot grymt sug efter snabba kolhydrater. Typ pasta och ris. :O haha. Vikten har jag inte koll på eftersom att jag inte äger någon våg men jag ser att det hänt maaaassor. :)
GästenT här är lista på symptom på reflux (på norska) är väldigt omfattande.
Vi har i stort sett allt på spisning/amning, gulp (som betyder kräk) och en hel del på sömn och pust (andning). Vi har inte problem med vikt och inte heller skrikande förutom att han plötsligt kan gallskrika till för att sen bli helt lugn/tyst.
GästenT här är lista på symptom på reflux (på norska) är väldigt omfattande.
Vi har i stort sett allt på spisning/amning, gulp (som betyder kräk) och en hel del på sömn och pust (andning). Vi har inte problem med vikt och inte heller skrikande förutom att han plötsligt kan gallskrika till för att sen bli helt lugn/tyst.
Ååh mysiga lilla hjärtar! <3 Nu börjar man förstå vad folk har menat med att tiden går så fort i början.
Det finaste jag vet är när hon tittar på mig med ett leende så det bara lyser i hennes ögon. Hon stirrar sötdöden rakt in i ögonen och så sträcks tungan snabbt ut och in på henne så börjar hon flina och skratta ännu mer. <3 vi har en såndär stol man kan ha på bordet så nu sitter hon helt själv vid bordet när vi äter! (Sålänge hon inte är förbannad och humöret sätter stopp så hon bara skriker och vill bäras ;) ) Tyckte den stolen verkade såååå onödig när sambon tog emot den av en vän men fasiken så bra den är! Bumbo tror jag den heter och den uppskattas enormt senaste 2 veckorna när hon kunnat hålla upp huvudet själv. Känns så märkligt att se henne sitta där helt själv vid bordet bara .. så stor hon blivit. :O