• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-12-28 10:37:32 följande:

Vi kör idag, han verkar mycket friskare och bättre andning. Sover mest hela tiden så blir nog att sova i bilen.

Men det enda som oroar mig är att han inte verkar vilja äta och det betyder att brösten kommer spränga som sjutton i bilen efter ett tag och hur ska man pumpa då? Haha får väl stä på nån toa på nån bensinstation och handpumpa till slut. Hu!

Har ni några smarta förslag på hur man kan pumpa när man är on the road så säg till.

Tror det är rätt val. Babyskyddet borde vara bästa platsen för en snorig bebis. Har du pump med dig? Kan du inte göra det i bilen medans ni åker bara? Bältet borde du ju kunna ha kvar och bara krångla upp tröjan? Men glöm inte att ta med en handduk in i bilen för det kan ju bli söligt. Tack för derektiven om mjölken :) Jag slängde den. Hade bara pumpar 30 ml. Men ska komma ihåg att pumpa ännu mindre nästa gång. För 30 ml är ändå 30 ml för mycket när hon inte förstår att äta alls. Räcker liksom med 10 bara för att testa.
  • sagoskog

Jag har inte haft några svettningar nu. Men det är säkert hormonellt. Eller pga sömnbrist. Jag får alltid svettningar vid sömnbrist faktiskt. Sjukt jobbigt. Hoppas det går över.

Har någon av er fått finnar? Min hy var en dröm från halva graviditeten och fram tills Ylva var 1 månad. Nu har jag fler finnar samtidigt än jag hade sammanlagt under hela min tonårstid. Det är vidrigt och jag kan inte låta bli att klämma på dem. De kommer säkert gå över när hormonerna lagt sig. Men hur undviker jag att klämma fram brustna blodkärl och ärr tills dess ;(

3 mån vaccin om några timmar nu!

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-12-28 11:31:43 följande:

Jag har inte haft några svettningar nu. Men det är säkert hormonellt. Eller pga sömnbrist. Jag får alltid svettningar vid sömnbrist faktiskt. Sjukt jobbigt. Hoppas det går över.

Har någon av er fått finnar? Min hy var en dröm från halva graviditeten och fram tills Ylva var 1 månad. Nu har jag fler finnar samtidigt än jag hade sammanlagt under hela min tonårstid. Det är vidrigt och jag kan inte låta bli att klämma på dem. De kommer säkert gå över när hormonerna lagt sig. Men hur undviker jag att klämma fram brustna blodkärl och ärr tills dess ;(

3 mån vaccin om några timmar nu!

Jag har så sjuka finnar. Har aldrig haft det - Inte som tonåring eller gravid men nu är det helt sjukt. Särskilt runt hakan och munnen. Tänker bara att det går över när man slutar amma. Hoppas iaf det.
  • JensPreben13

Fullständigt idiotiskt att dubba engelskspråkiga filmer till Svenska.. - så var det inte förr, varför barnen snabbare sög åt sig språket ifråga! Se på länder som Tyskland oxh Frankrike där allt dubbas. Är det bra???

• Symetrical

Tror inte heller att det finns något att göra åt svettningarna, gästen. Bara att "gilla" läget XD

Har också fått mycket sämre hy nu efter fl och började när bebis var några veckor. Hoppas verkligen att det försvinner så småningom! 8-|

• Loppan84

BAra för det har han bara ätit en gång inatt. Åt vid 22 sen Somnade vi sen åt han vid 3. Sover fortfarande och jag sitter och pumpar. Undrar om det är nu set händer eller om han bara är sjuk? Verkade pigg igårkväll...

• Loppan84

Ikväll började vår älskling skratta högt. Det var fasen det vackraste ljudet jag hört i mitt liv, tårarna rann på mamma kan jag säga. Han har skrattat så mycket och ligger och tittar mig i ögonen och sen skrattar. Jag dör <3

Sen jul har det hänt så mycket - han har vänt sig, börjat se på pch le åt leksaker och bita på dem och idag greppade han giraffen Sophie hårt. Och så skrattet då. Det är bara så kul just nu <3

Mindre kul är att han är konstant illamående och måste hållas upprätt typ en timme efter varje måltid, också på natten. Misstänker reflux. Ska till läkare på måndag med honom.

• Sajocawa

Har inte varit härinne på flera dagar nu, haft så mycket för mig så har helt enkelt glömt att kika in...

Hoppas alla bebisar och mammor mår bra i alla fall.

Idag skrattade min kille för första gången, han är sån glad kille så han ler varje gång jag tittar på honom (så kul att kunna få leenden "på beställning", bara att titta på honom så ler han stort, VARJE gång... så enkel var verkligen inte storasyster) men idag började han skratta för fullt. Började såklart gråta som jag gör varje gång nåt nytt händer! :'D

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-12-30 20:49:00 följande:

Ikväll började vår älskling skratta högt. Det var fasen det vackraste ljudet jag hört i mitt liv, tårarna rann på mamma kan jag säga. Han har skrattat så mycket och ligger och tittar mig i ögonen och sen skrattar. Jag dör <3

Sen jul har det hänt så mycket - han har vänt sig, börjat se på pch le åt leksaker och bita på dem och idag greppade han giraffen Sophie hårt. Och så skrattet då. Det är bara så kul just nu <3

Mindre kul är att han är konstant illamående och måste hållas upprätt typ en timme efter varje måltid, också på natten. Misstänker reflux. Ska till läkare på måndag med honom.

Åh men mys! Här skrattades det också för fullt idag <3 Man blir så jäkla lycklig och stolt så det nästan gör ont i hjärtat!
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-12-30 21:47:08 följande:

Åh men mys! Här skrattades det också för fullt idag <3 Man blir så jäkla lycklig och stolt så det nästan gör ont i hjärtat!

Åh vad roligt att de började skratta samma dag, och att vi båda började böla, haha blödiga morsor alltså skicka en snap på skrattet sen <3
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend