Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Någon mer än jag som har enorma problem med svettningar? Det är mer eller mindre varje natt men svettas alltid och det bidrar lite till den dåliga sömnen. Inatt var det extremt. Helt genomblöt. Antar att det är hormoner? När fasiken slutar det och kan man göra något åt det? :O
Någon mer än jag som har enorma problem med svettningar? Det är mer eller mindre varje natt men svettas alltid och det bidrar lite till den dåliga sömnen. Inatt var det extremt. Helt genomblöt. Antar att det är hormoner? När fasiken slutar det och kan man göra något åt det? :O
Vi ska egentligen köra hem idag, vad tycker ni om detta då vi har haft en hemsk natt med snor och mycket slem i halsen = rosslig andning, hosntning och andningsuppehåll. En del spy också som jag tror var en konsekvens av att han hade problem att äta ordentligt och svälja. Dock ingen feber och har ammat som vanligt (men ätit lite mindre per gång) och verkat va vid ganska gott humör. Har suttit med honom upprätt mellan kl 4 och 7 och då sov han bra sen verkar det som slemmet lossnade lite och han kunde ligga i sitt nest (men la en pläd under nestet så det lutade med upphöjt huvud).
Nu på morgonen fick vi ut en hel del snor och han är på bra humör och låter ok på andningen även on det rosslar till ibland. Inte velat äta dock.
Pappan ska egentligen jobba imorgon så vi borde verkligen åka hem men jag tvekar att sitta hela dagen i bilen om lillen är sjuk. Vad tänker ni?
PRO:
- han kan sitta hela dagen i bilstol och då är det lättare att andas
- han sover säkert mer eller mindre hela dagen om vi sitter i bil och så mår han bättre imorgon
- har inte väckt pappa inatt så han inte skulle va trött bakom ratten
CON:
- tänk om han blir sämre ovh vi måste på sjukhus?
- om han blir ledsen av att sitta i bilstol när han är sjukt utan att kunna sitta i famnen blir set en lååång körtur
Hade jätteproblem med det och tyckte också svetten luktade apa, men det har blivit bättre bara sista veckan. I samma veva har den extrema törsten också försvunnit (drack 2-3 liter vatten per natt) så tror det är några hormoner som stabiliserat sig kanske?!
6 timmar i streck låter som en dröm. Här är det fortfarande varannan-vartredje timme amning som gäller men han äter fort och vi somnar oftast om fort bägge (blir totalt kanske 10-20 min vaken per gång) så det är ändå ok ang sömnkvalitet.
Men är väl lite olika energibehov också. Lilla köttbullen här gick ju från 3600 vid födsel till 5400 vid 6,5 vecka så då behöver man ju äta
Vi ska egentligen köra hem idag, vad tycker ni om detta då vi har haft en hemsk natt med snor och mycket slem i halsen = rosslig andning, hosntning och andningsuppehåll. En del spy också som jag tror var en konsekvens av att han hade problem att äta ordentligt och svälja. Dock ingen feber och har ammat som vanligt (men ätit lite mindre per gång) och verkat va vid ganska gott humör. Har suttit med honom upprätt mellan kl 4 och 7 och då sov han bra sen verkar det som slemmet lossnade lite och han kunde ligga i sitt nest (men la en pläd under nestet så det lutade med upphöjt huvud).
Nu på morgonen fick vi ut en hel del snor och han är på bra humör och låter ok på andningen även on det rosslar till ibland. Inte velat äta dock.
Pappan ska egentligen jobba imorgon så vi borde verkligen åka hem men jag tvekar att sitta hela dagen i bilen om lillen är sjuk. Vad tänker ni?
PRO:
- han sover säkert mer eller mindre hela dagen om vi sitter i bil och så mår han bättre imorgon
CON:
- om han blir ledsen av att sitta i bilstol när han är sjukt utan att kunna sitta i famnen blir set en lååång körtur
PRO:
CON:
Både nattsvettades som en gris (illaluktande, precis som loppan) och drack som en kamel fram tills för bara ett par veckor sedan. Nu kan jag svettas lite ibland, men inte alls sådär illa så att det känns som ren och skär tortyr om jag inte får hoppa in i duschen det första jag gör på morgonen.
Ah shit. Kan det hålla på så länge alltså. Finns det något man kan göra för att påverka eller är det bara att låta det ta sin tid att gå över? :) Inte lätt när sambon höjer värmen i huset hela tiden och jag går och sänker. ;)
Vi kör idag, han verkar mycket friskare och bättre andning. Sover mest hela tiden så blir nog att sova i bilen.
Men det enda som oroar mig är att han inte verkar vilja äta och det betyder att brösten kommer spränga som sjutton i bilen efter ett tag och hur ska man pumpa då? Haha får väl stä på nån toa på nån bensinstation och handpumpa till slut. Hu!
Har ni några smarta förslag på hur man kan pumpa när man är on the road så säg till.