• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-12-19 10:08:10 följande:

Vi kör en solskens Jul! Hoppas det stämmer. Just nu verkar det som så iaf:)

Woop! Christmas so bright gotta wear shades
  • eagle87

Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 för att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-12-19 14:43:08 följande:

Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 för att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....

<3 har inga tips. Men finns det inte nån motsvarighet till typ BVC där som du kan fråga? Men håll ut - det blir ju bättre med mer rutiner och dygnsrytm. Kram
  • Iskristall

Hej tjejer, känner mig lite frånvarande från fl. Men hoppas det är bra med er?!

Bebis är inne på att äta och äta. Det är iof bra eftersom hon ökar/ökat i vikt dåligt. Vi kämpar på med aktiv amning. Vilket är svårt och tidskrävande då hon vill amma med 2 timmars intervaller dygnet runt och gärna hänga på bröstet läääänge. Hon äter lite, somnar, jag väcker, hon snuttar bara osv runt, runt.

Jag längtar tills hon sover längre än ca 2-2,5h på natten!

Jag ser också fram till att kunna utan större arrangemang komma ut med barnvagnen på promenader. Just nu gör jag inget annat än ammar, tar hand om bebis samt det viktigaste i hushållet vid ev tid över.

• Loppan84

Detta gör min bebis med tutten:

- använder den som mikrofon (skriker, skrattar och "pratar" i den)

- blåser på den

- leker Aladdin (gnider på den)

- använder den som boxningssäck

- slickar på den

- kör bröstvårtan megasnabbt in och ut ur munnen

- biter i den

Detta gör han vid tutten:

- äter

Annars har vi kustnära nu bra flyt med sovandet och han sover bra också på dagarna utan maratonvaknkngar. Ta i trä!

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-12-19 12:04:55 följande:

Ja jag vet men hade pumpat för att pappan skulle va själv på kvällen och ville inte kasta för att stimulera brösten att producera mer än nödvändigt. Så körde flaska från jag kom hem vid midnatt och 2 matningar och det var riktigt omständigt.

Aha.. då är jag med :) tänkte så ni inte missat detta i grannlandet :)
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-12-19 14:43:08 följande:

Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 ta honom att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....

Jag önskar att jag hade något supertips att ge dig. Det måste vara jätte tufft att sova så lite :( har du vågat testa sömnmedicinen än? Om din man kan ta honom en natt och du kan somna med hjälp av den så vore nog guld värt för dig. Men det kanske inte fungerar? Jag kommer inte riktigt ihåg vad du testat och inte nu. Skickar iaf en stor kram till dig <3
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-12-20 18:10:21 följande:

Detta gör min bebis med tutten:

- använder den som mikrofon (skriker, skrattar och "pratar" i den)

- blåser på den

- leker Aladdin (gnider på den)

- använder den som boxningssäck

- slickar på den

- kör bröstvårtan megasnabbt in och ut ur munnen

- biter i den

Detta gör han vid tutten:

- äter

Annars har vi kustnära nu bra flyt med sovandet och han sover bra också på dagarna utan maratonvaknkngar. Ta i trä!

Haha :) samma här. Det gör dessutom skit ont när hon gnuggar in sitt ansikte i den. Bäst är när hon lyckas sova hyfsat emellan amningarna. Då hinner hon bli hungrig och äter mer ordentligt. Jag börjar även misstänks att vi har fått en synsk liten dam. Hon kan somna vid tutten och vara totalt klubbad. Men så fort man (med största försiktighet skall tilläggas) smyger över BH:n och linnet så slår hon upp ögonen inom ett par sekunder. Jag kan upprepa samma procedur hur många gånger som helst, med samma resultat.

Ändå är amningen bland det bästa jag vet. Jag värdesätta den stunderna så himla mycket. Imorgon ska jag till bröstcentrum för att kolla upp knölen jag upptäckte i höstas. Är livrädd att det ska framkomma något som kan ställa till det med amningen. Ja självklart är det värsta såklart om det skulle vara något riktigt allvarligt. Men det vågar jag inte ens tänka på. Önska mig lycka till :)
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend