Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Vi kör en solskens Jul! Hoppas det stämmer. Just nu verkar det som så iaf:)
Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 för att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....
Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 för att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....
Hej tjejer, känner mig lite frånvarande från fl. Men hoppas det är bra med er?!
Bebis är inne på att äta och äta. Det är iof bra eftersom hon ökar/ökat i vikt dåligt. Vi kämpar på med aktiv amning. Vilket är svårt och tidskrävande då hon vill amma med 2 timmars intervaller dygnet runt och gärna hänga på bröstet läääänge. Hon äter lite, somnar, jag väcker, hon snuttar bara osv runt, runt.
Jag längtar tills hon sover längre än ca 2-2,5h på natten!
Jag ser också fram till att kunna utan större arrangemang komma ut med barnvagnen på promenader. Just nu gör jag inget annat än ammar, tar hand om bebis samt det viktigaste i hushållet vid ev tid över.
Detta gör min bebis med tutten:
- använder den som mikrofon (skriker, skrattar och "pratar" i den)
- blåser på den
- leker Aladdin (gnider på den)
- använder den som boxningssäck
- slickar på den
- kör bröstvårtan megasnabbt in och ut ur munnen
- biter i den
Detta gör han vid tutten:
- äter
Annars har vi kustnära nu bra flyt med sovandet och han sover bra också på dagarna utan maratonvaknkngar. Ta i trä!
Just nu - inte kustnära tyvärr.
Ja jag vet men hade pumpat för att pappan skulle va själv på kvällen och ville inte kasta för att stimulera brösten att producera mer än nödvändigt. Så körde flaska från jag kom hem vid midnatt och 2 matningar och det var riktigt omständigt.
Och detta gör han INTE vid tutten ska det stå på sista punkten
Mår så dåligt O känner att vi har så dåliga rutiner... har fort grova sömn problem... tex gav honom ett bad kl 20,han åt 2030... va vaken till 22 sen somna vakna 2330,åt 00 osen vill han inte sova till 02 samma skit varje dag.. vakna 05 mjölk O vakna 8 mjölk vakna 11 mjölk O nu är kl 1340 O vi ligger fort i sängen jag orkar bara inte gå upp när jag inte fått någon sömn... jag somnade ngn timme efter kl 5 matningen... nu måste jag vara vaken igen till 02 ta honom att få nästa chans O sova... om jag öns kan sova O hela dagen e förstörd O självklart hjälper de inte bebis rutiner att ligga i sovrummet till kl 14 men vad ska jag göra när jag inte orkar gå upp....
Detta gör min bebis med tutten:
- använder den som mikrofon (skriker, skrattar och "pratar" i den)
- blåser på den
- leker Aladdin (gnider på den)
- använder den som boxningssäck
- slickar på den
- kör bröstvårtan megasnabbt in och ut ur munnen
- biter i den
Detta gör han vid tutten:
- äter
Annars har vi kustnära nu bra flyt med sovandet och han sover bra också på dagarna utan maratonvaknkngar. Ta i trä!