• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

Vi hade 13 timmar restid igår varav bebis sov to 12 hehe. Stoppade och ammade och stretchade honom men han vaknade knappt. Tänkte att nu sover han väl inte alls inatt men jodå sov längre än nånsin och också idag sovit väldigt regelbundet (om än inte lika mycket som igå men det är ju bra). Så vi tror att Symetricals sovteori stämmer bra på denna Lilla krabaten iaf - ju mer han sover på dagen desto bättre sover han på natten

God jul allesamman!

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-12-22 14:41:20 följande:

Så hur många timmar sover hon nu utan mat? Låter såååå skönt... vår kille kan gå 5 timmar nu utan mat, han väger 4250 gram... jobbiga är ibland kan de ta lång tid O söva han efter natt målet

Oj känns som vår kille är en jätte jämfört med er hehe Han vägde 5400 gram när han va 6,5 vecka nu är han ju 8 veckor idag så antar att han är tyngre nu men vet inte hur mycket.

Men han vägde nog mer när han föddes också, 3600 exakt. Hur mycket vägde er när han föddes och vilket datum var det nu igen?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-23 15:28:07 följande:
    Oj känns som vår kille är en jätte jämfört med er hehe Han vägde 5400 gram när han va 6,5 vecka nu är han ju 8 veckor idag så antar att han är tyngre nu men vet inte hur mycket.

Men han vägde nog mer när han föddes också, 3600 exakt. Hur mycket vägde er när han föddes och vilket datum var det nu igen?
    Han föddes 21 okt och vägde 2700 gram :)
    Skönt att resan gick bra :) hur länge är ni i Sverige? Är de din familj ni ska fira jul med?
  • eagle87

Min mans familj kom hit igår, de har knappt sett våran kille sen han föddes.... O hör aldrig av sej till mig O frågar hur de går eller hur jag mår.. de bor 10 min bort O bebis är 2 mån O de har sett honom 3 gånger... om ni minns va de hela världen när hon fick sin son, så pass att min man skulle va ledig från jobbet på hans födelsedag och skippa våran förlossnings kurs...

Iaf så berätta hon att hon nu e gravid med tvillingar och de hände helt naturligt, hon fyller 43 nästa år... de stannade i 3 timmar och de enda de pratade om va graviditen...
    Hon har bf i juni... kände mig bara så tom att återigen kommer allt cirkulera runt dem och henne... jag hade frågat henne sist vi sågs när hon var i v 9 hur de går med barnverkstan O då hade hon beklagat sig hur tufft de är fastän hon visste att hon va gravid ljög hon mig rakt upp i ansiktet... känns bara så hårt när man själv varit så ärlig med missfall förlossnings depression etc etc...

Ville bara skriva av mig...

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-12-23 17:35:08 följande:

Han föddes 21 okt och vägde 2700 gram :)

Skönt att resan gick bra :) hur länge är ni i Sverige? Är de din familj ni ska fira jul med?

Ja vi är med min familj, stannar till 28e

Är det din mans syrra igen? Har sagt det förr och säger det igen - skit i henne om hon ska va ego. Bara skit i henne rakt ut sagt
  • Loppan84

God jul alla fina mamas! Hoppas ni får lugna bebisar som plötsligt vill sussa sött under all julmaten och sen spendera lite tid sitta snällt och skratta i knät på alla mor- och farföräldrar

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-24 11:17:15 följande:

God jul alla fina mamas! Hoppas ni får lugna bebisar som plötsligt vill sussa sött under all julmaten och sen spendera lite tid sitta snällt och skratta i knät på alla mor- och farföräldrar

Desamma!! Man kan ju alltid hoppas. ;D Skönt att resan gick såpass bra för er! En kanon start på julen. Här är nog utvecklingssprånget i full gång. Mer gnälligare än någonsin och bara jag duger. God jul till mig. Haha!
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-12-23 14:56:07 följande:

Hur går de för gästen t längesen jag hörde ngt

Här är jag! Fullt upp med gnällig bäbis! Skriker fortfarande mycket men mest pga missnöje och inte magont på samma sätt. Hon somnar om bättre på nätterna men vaknar med 2-5 timmars mellanrum. Men jag kan fortfarande inte somna om. Zzzzz... Så sömnbristen är enorm. På dagarna vägrar hon sova på egen hand. Vägrar typ sova helt och gnäller mest. Men på nätterna går det jävligt bra att sova egen säng tydligen. ?? Haha. Väldigt jobbigt att hantera gnällig bäbis utan sömn.

Såg att du fortfarande har det väldigt tufft. Förstår dig verkligen med sömnbristen, den är jobbig och man är alltid dimmig. Men jag hoppas verkligen du får ordentlig hjälp med ditt mående för även fast det är vanligt så måste du ju få rätt hjälp!!! Har du vågat dig på någon sömntablett än?
  • GästenT

Loppan. Hur gör du med utpumpningen? Hur förvarar du mjölken? Hur tinar du den och hur mycket går det åt varje matning? Vilken flaska har ni? Haha xD

Har läst runt på nätet men tänkte höra hur ni gjort. :)

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend