FDFMGA skrev 2017-01-29 17:16:18 följande:
Nja, jag anser att man ska ha ett salutogent förhållningssätt gentemot skrikhögern.
Det innebär att jag stundtals försöker hjälpa till med förståelsen när det tokat till sig. Det kan vara nyttigt att känna till att CNN inte är en tidning.
Hur går det med ditt påstående att Obama var extremt impopulär när han lämnade presidentämbetet - var det bara något du snutit ur näsan eller en alternativ kroppdel eller har du referenser.
För min egen del kan jag peta dit ett antal opininsundersökningar som ger vid handen att han var en populär president när han lämnade.
För min del får du peta dit vilka vinklade "opinionsundersökningar" du vill. Det förändrar ändå inte det faktum att Donald Trump vann presidentvalet mycket beroende på det stora missnöje som fanns med Obamas administration. Det är konstaterad fakta som smäller så mycket högre än vilket opinionsundersökning som helst, där urvalet i princip aldrig speglar verkligheten. Det har vi sett i så många val nu att det närmast börjar bli tjatigt att prata om.
Jag vet att ni inom vänstern har svårt att acceptera demokratins spelregler när utfallet går er emot, men det är nog något du får vänja dig vid.