Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
För övrigt vill jag säga att världen är inte svart eller vit. Tycker faktiskt den här artikeln i DN fångar in en del av det.
http://www.dn.se/sthlm/bilden-av-trump-som-en-galning-ar-inte-alls-lika-utbredd-i-usa/
För övrigt behöver du bara googla på "Trump" och "missnöjesröster" och du får upp i princip hur många träffar som helst. Jag säger inte att jag tror att Trump är eller kommer att bli en lysande president. Min poäng är att den sittande presidenten under valet, Obama, faktiskt var väldigt impopulär i USA. Just det faktumet verkar många, inte minst i Sverige ha väldigt svårt att ta in.
Dessutom ska vi inte glömma bort att Donald Trump är demokratiskt vald president i ett land bestående av över 300 miljoner medborgare. Dumförklarar ni Trump, dumförklarar ni automatiskt cirka halva den amerikanska befolkningen. Det är en väldigt elitistisk inställning, för att inte säga rent fascistisk inställning.