• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-01-28 20:47:35 följande:
    Hm, det verkar som Arnold har siktet lite felinställt idag och hamnar i Ryssland när du tar upp det faktum att Trump ljuger när han påstår att det var fler som var på plats vid Trumps installation än Obamas.

En nyvariant av det där med alternativa fakta: Fel land och fel händelse.Solig

Eller har du möjligen påstått att det är bevisat att Putin har en hållhake på Trump, som Arnold påstår?

Jag hittar inget annat än det här:
    Rysslands hållhakar på Trump !!!

Ljög media, eller är det med sanningen överensstämmande, nikha ???

Du tycks veta den absoluta, etthundraprocentiga sanningen...

MHV//Anton
    Jepp. Fel land, fel hämdelse. Men rätt lost.

Nope. Det har jag inte påstått.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2017-01-28 23:36:45 följande:
    Det handlar ju om att stärka upp det inrikespolitiska säkerhetsläget. Han vill inte att terrorister kan ta sig in i landet hur som helst.
    USA-företag drabbas av Trumps flyktingstopp

President Donald Trumps överraskande migrantstopp har satt i gång en febril verksamhet i amerikanska storföretag.
    Microsofts ordförande Brad Smith skriver till sin personal att 76 anställda är medborgare i de berörda länderna. Företaget tror på ett starkt och balanserat system för invandring av kvalificerad arbetskraft, anser han.
    ?Vi tror också på bredare möjligheter att invandra?, skriver Smith.
    Tidigare på lördagen uppgav Google att de kallar hem över 100 anställda till USA på grund av stoppet.

• TheDummy
    nihka skrev 2017-01-29 02:24:46 följande:
    USA-företag drabbas av Trumps flyktingstopp

President Donald Trumps överraskande migrantstopp har satt i gång en febril verksamhet i amerikanska storföretag.
    Microsofts ordförande Brad Smith skriver till sin personal att 76 anställda är medborgare i de berörda länderna. Företaget tror på ett starkt och balanserat system för invandring av kvalificerad arbetskraft, anser han.
    ?Vi tror också på bredare möjligheter att invandra?, skriver Smith.
    Tidigare på lördagen uppgav Google att de kallar hem över 100 anställda till USA på grund av stoppet.

Som sagt, vi har tänkt igenom ALLT, inte enbart en gång utan ingen gång när vi fattade det här beslutet. Men snälla tro mig när jag säger att allt kommer att bli fantastiskt snart, tro mig!
    #NoAlternativeTruth
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2017-01-29 02:13:45 följande:

Jepp. Fel land, fel hämdelse. Men rätt lost.

Nope. Det har jag inte påstått.

Fast, nikha, du verkar inte lika korkad som vissa andra i tråden, läs gärna igenom mitt tidigare inlägg för det är nämligen jag....JAG, som kommer med ett påstående, och jag bara undrar ifall DU vet.....om det är sant. Eller inte.

Du som utger dig för att ha koll. På läget.

Jag misstänker att du vet precis vad jag frågar om.

"Rätt lost" !!!

Hmm.......

Ha en skön söndag, nikha.

Kram///Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Världsmedborgare
    Gabbe75 skrev 2017-01-28 23:36:45 följande:
    Det handlar ju om att stärka upp det inrikespolitiska säkerhetsläget. Han vill inte att terrorister kan ta sig in i landet hur som helst.
    Då borde ju det inkludera de länder som islamistiska terrerister gripna i USA har kommit ifrån, alltså t.ex Saudi och Egypten, men det gör det inte.
    Ingen terrorist gripen i USA har kommit från något av dessa 7 länder som nu blivit "bannade".

Och om det skulle syfta till att bekämpa terrorism, så får det ju helt motsatt verkan, för dessa länder måste USA samarbeta med, och har gjort så under flera år.
    Det kommer nu att bli svårt, för att inte säga omöjligt, hur ska ett folk som utpekas som terrorister fås att samarbeta med sin "fiende".

Och det blev en snabb reaktion från USA militär i dessa länder, som tidigare haft skydd, samarbetat med militär och hjälp av folket i dessa länder, men nu ser förtroendet och samarbetsviljan försvinna.

Så vad det är Trump håller på med, det är inget annat än att peka ut Islam och Muslimer som fiender till USA.
    Så kommer det iaf att tolkas och uppfattas av alla Muslimska länder.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-28 11:15:00 följande:
    De sköter inte sin del av gränsbevakningen förstås.

Det är vad du påstår, och Trump med, men andra sidan av myntet säger nåt helt annat.

Men nu får vi se vad framtiden ger för svar, hela ämnet börjar kännas uttjatat för min del, det finns långt mer intressanta och angelägna ämnen att bry sig i, ämnen som berör oss alla och inte bara USA och Mexico.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-28 13:19:11 följande:
    Vi tackar för exemplen i tråden på partiskhet som förblindar.

Det är precis detta det handlar om.

Att leva i sitt eget universum och missa verkligheten utanför.

Att det ursprungliga påståendet om "most watched" inkluderade TV och web har gått dessa individer HELT förbi.

Varpå en fantastiskt löjlig proteststorm utbryter.

Inkluderat foton som inte visar det de påstår sig visa. 

Dagens debattklimat i ett nötskal.
    Men lägg ner nu, du beter dig lika barnsligt åt som Trump, varenda kotte kan själv läsa om vad som falskt sant på sidor som enbart ägnar sig åt granskning av media, men du verkar tro folk i allmänhet är idioter som behöver din hjälp att hitta sanningen.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-01-29 09:13:26 följande:
    Det är vad du påstår, .
    Sakförhållandena visar att så är fallet och nu kommer notan för att de låtit staten förfalla i korruption och kriminalitet.

Delar av Mexiko är näst intill att likna vid en failed state där klaner och karteller tagit över statens och myndigheternas roll.
  • Världsmedborgare

Och nu verkar Trump vara på väg att dra på sig Kanadas onda öga, i vart fall så fick Trump sig en känga, ang hur han behandlar flyktingarna.
    Så det blir väl till att bygga en mur mot Kanada åxå, en mur som Trump säkert kommer att kräva att Kanada ska betala.

• Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-29 09:22:04 följande:
    Sakförhållandena visar att så är fallet och nu kommer notan för att de låtit staten förfalla i korruption och kriminalitet.

Delar av Mexiko är näst intill att likna vid en failed state där klaner och karteller tagit över statens och myndigheternas roll.
    Rena lögner, eller om du så vill, din sanning.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?