• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • TheDummy
    KillBill skrev 2017-01-28 22:59:47 följande:

Vissa straffas direkt..

Allt kommer att lösa sig!

För vi har tänkt igenom ALLT, inte endbart en gång utan inte alls! Tids nog reder detta ut sig självt...
    #NoProblemsWithoutAnySolutions
  • Gabbe75
    KillBill skrev 2017-01-28 22:33:34 följande:

Vad tycker ni Trump lovers om detta då?

President Trump har undertecknat en order som förbjuder medborgare från sju länder med muslimsk majoritet i Mellanöstern från att komma in i USA under 90 dagar. Hans förslag omfattar inte länder med muslimsk majoritet som Trump har gjort eller eftersträvar affärer med. Exempelvis är Saudiarabien och Turkiet undantagna från listan  (Trump Organization har byggt golfbanor i Saudiarabien och har byggt två ?Trump towers? i Turkiet).

Källa: www.bloomberg.com/graphics/2017-trump-immigration-ban-conflict-of-interest/&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=twitter&utm_medium=social

Det handlar ju om att stärka upp det inrikespolitiska säkerhetsläget. Han vill inte att terrorister kan ta sig in i landet hur som helst.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-28 22:33:34 följande:

Vad tycker ni Trump lovers om detta då?

President Trump har undertecknat en order som förbjuder medborgare från sju länder med muslimsk majoritet i Mellanöstern från att komma in i USA under 90 dagar. Hans förslag omfattar inte länder med muslimsk majoritet som Trump har gjort eller eftersträvar affärer med. Exempelvis är Saudiarabien och Turkiet undantagna från listan  (Trump Organization har byggt golfbanor i Saudiarabien och har byggt två Trump towers i Turkiet).

Källa: www.bloomberg.com/graphics/2017-tru mp-immigration-ban-conflict-of-interest/?cmpid=soc ialflow-twitter-business&utm_content=business& amp;utm_campaign=socialflow-organic&utm_source =twitter&utm_medium=social

Vilket också innebär att han inte inkluderat det land som nästan all islamistisk terrorism emanerat från, direkt eller indirektTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • TheDummy
    Gabbe75 skrev 2017-01-28 23:36:45 följande:
    Det handlar ju om att stärka upp det inrikespolitiska säkerhetsläget. Han vill inte att terrorister kan ta sig in i landet hur som helst.
    Äntligen någon som förstår sig på riktig utrikespolitik!

Vi måste försvara våra egna intressen genom att se till att vi övergår från att vara ett öppet samhälle till att istället bli ett slutet samhälle med en massa överflödig övervakning och minskade rättigheter. Men vi får absolut INTE låta terroristerna komma in i landet för då vinner de. Allt handlar ju om att föregå med gott exempel och inget annat...

Under tiden som alla oroar sig för terrorister så ersätter vi de sociala skyddsnäten med "något" bättre.
    #BetterFuture
  • TheDummy
    FDFMGA skrev 2017-01-28 23:39:23 följande:
    Vilket också innebär att han inte inkluderat det land som nästan all islamistisk terrorism emanerat från, direkt eller indirektTomte
    Du har rätt, men restriktionerna kommer att utökas successivt, tro mig... 

Vi har ett ansvar mot media att inte chocka dem alltför mycket efter drygt en vecka i aktiv tjänst, enbart så att de inte börjar sprida en massa alternativa fakta istället för fakta. För det blir lätt svårt att hålla kolla på alla idiotiska saker de annars skulle ha möjlighet att hitta på om vi går för fort framåt.
    #Media_1_Triumph_7
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2017-01-28 23:36:45 följande:
    Du menar sådana som Hanif Bali Skrattande
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    TheDummy skrev 2017-01-29 00:06:40 följande:
    Äntligen någon som förstår sig på riktig utrikespolitik!

Vi måste försvara våra egna intressen genom att se till att vi övergår från att vara ett öppet samhälle till att istället bli ett slutet samhälle med en massa överflödig övervakning och minskade rättigheter. Men vi får absolut INTE låta terroristerna komma in i landet för då vinner de. Allt handlar ju om att föregå med gott exempel och inget annat...

Under tiden som alla oroar sig för terrorister så ersätter vi de sociala skyddsnäten med "något" bättre.
    Skrattande
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Anton Chigurh skrev 2017-01-28 19:39:13 följande:
    Fast, nu svamlar du mer än vanligt, nikha, det där är ett svar på en fråga jag inte har ställt.

Frågan är om jag är förvånad.....!!!!!
    Så bra. För ditt svar på mitt inlägg var också svar på en fråga jag inte har ställt. In fact hade det öht inget att göra med något jag skrev. Svammel. Som vanligt.
  • TheDummy
    nihka skrev 2017-01-29 01:43:17 följande:
    Så bra. För ditt svar på mitt inlägg var också svar på en fråga jag inte har ställt. In fact hade det öht inget att göra med något jag skrev. Svammel. Som vanligt.
    Jag håller med dig! 

Anton har tappat stinget. Vissa åldras med stil och vissa andra åldras med en vissnande veke...
    #4EverGR8
  • nihka
    Moderno skrev 2017-01-28 20:08:54 följande:
    Samarbete definitivt bättre tror jag, men den vägen verkar rätt stängd för mexico. Men vi får väl se vad företagen har för argument. Det kanske inte blir fullt så omfattande tullar som trump hotar med i slutänden.

Att sälja sig billigt kan kanske vara den enda möjligheten för mexico att komma segrande ur ett handelskrig. Dock kan ett högre inflöde av kina-produkter ställa till problem för inhemsk produktion. Helt klart har mexico ett pressat läge och kommer nog att behöva erbjuda stora eftergifter till usa.
    Trump är så full av prestige så det blir det nog och Mexiko kommer svara på det.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?