Maran73 skrev 2017-02-03 18:19:35 följande:
Hej! Bra att du är bättre! Själv tillhör jag högst sannolikt de 15 procent ca som är "immuna" och blir i princip aldrig magsjuk, gudskelov! Ingen vinterkräksjuka, ingen maginfluensa... så skönt. Matförgiftad har jag blivit en gång dock, vilket helvete det var! Ryyyys!
Ja, alltså det är en variant av kort protokoll för det är nästan samma tidsmässigt (tror jag?), börjar CD1 m Synarela, sen Puregon dag 5-6 (slutar spraya då) osv. Och ÄP when ready liksom, dag 18 sist men nu blir det nog lite tidigare. Hur ser vanliga korta ut? Synarela har den effekten att den "eldar på" produktion av FSH, östrogen etc, till slut blir det för mycket produktion och då reagerar kroppen genom att istället bromsa rejält = nedreglering = långa. Men, m mitt protokoll slutar man spraya innan kroppen hinner bromsa, så i detta fall utnyttjar man den första effekten = flare protocol. Sagt det förut o säger det igen: läkemedel är ju bara hur coola som helst!
Ok, ni ger det ev några chanser till, kul! Tror faktiskt att man måste VETA att man är klar. Om inte ekonomi osv stoppar alltså. Känner mig så lugn o säker i mitt beslut om ÄD, stor skillnad mot planerandet o grubblandet tidigare. Så jag tror att det är bra om ni försöker igen!

Hoppas den dumma cystan håller sig lugn!
Smurfen, min man är också så, har märkt att det funkar bättre om jag lägger fram alternativen mer kortfattat, "jag tycker att vi gör så här, för att..... Vi kan även göra så här, men det tycker jag är sämre för att.... Är det ok att vi går på mitt alternativ?" Typ så.

Han vill inte sätta sig in i detaljer, så då tar jag över det helt enkelt. Välja klinik t ex, inte så viktigt för honom så länge det är rimlig resväg o priser. Jag grottar nere i djungeln och han är en typisk helikopter! Men såklart måste man vara överens om de viktigaste besluten! Göra eller inte göra liksom.
Så, vi lyckades faktiskt hitta en lördagsöppen klinik med en ledig tid imorgon, puh!!! Så imorgon kväll gissar jag att Riga har besked så vi kan boka resa. Hurra hurra!
Jag är också immun, eller ja jag trodde det iaf. Men misstänker faktisk magförgiftning då jag fick feber. Eller det får man kanske när man får kräkisen? Denna protokoll låter ju kanon! Man vill ju ha mer ut av det hela om det går!!
Ja vi provar igen vi har ju inte haft möte med triangeln är men det lutar väl åt att vi kör så fort jag har fått nästa mens... Vi har egentligen inte ekonomi men bestämt att inte resa i år så som vi skulle och spara pengar och låna lite av mina föräldrar. Igen. Hoppas verkligen att det ger nåt, annars så har vi ju gjort allt i våar makt och då är det ok att gå vidare.
Smurfen jag glömde att svara dig innan, angående läkare hemma om man behandlas i Danmark. Ja alltså, jag är ganska säker på att dessa läkare hjälper till med det mesta... Men jag kan ha fel!
Apropå detta med männen, jag har det på samma sätt. JAg tar reda på allt och han godkänner. Fast sist blev han smittad av att googla, men det var mest artiklar och annat om ISCSI IVF och embryos så inte kliniker och annat. Men det är faktisk han som aktivt tagit beslutet att vi ska köra igen. Så jag skulle säga att det går i perioder.
Hoppas att mannen kommer igen och är med mer i allt smurfen!! Det är tungt att dra i alla tunga beslut själv! Skickar lite styrka till dig vännen!
Och lika till idag Maran på din UL!
Och Jessy hoppas allt är bra med dig med!