Maran73 skrev 2017-02-01 14:33:21 följande:
Tack! Hoppas jag med.
Det är förstås aldrig helt riskfritt med läkemedel, men man tänker oftast på längre behandlingar när man pratar biverkningar och negativa effekter på kroppen. Våra är ju i det sammanhanget mycket korta, jämfört med de som står på ständig behandling eller beh flera månader eller år. Så jag är inte så orolig för det.
Brukar du ha spottings innan mens? Kollat progesteronvärdet? Om du vet att du ligger lite lågt skulle jag ta Lutinus, bättre upptag genom slemhinna och högre styrka dessutom. Annars räcker det nog m krämen. Fast egentligen ska man ju kolla m läkare först...
Lutinus är dessutom såååå jobbigt att hålla på med, rinner o kladdar... Bunkra upp m trosskydd i så fall...
Ang ÄD så tänker jag att det blir mitt barn biologiskt, men inte genetiskt. Det får ju näring, skydd etc från mig, det är jag som liksom "bakar och jäser" barnet, även om huvudingrediensen kom från ngn annan.
Ja, så försöker jag tänka också, det är så kort tid man tar detta, så borde va ok. Annars hade de väl inte fått ge oss detta. Dom har ju hållt på med ivf sen 1987.
Jag kan ha spottings, denna gång var det ganska mycket, men ajg käkade ju progynon också, en biverkning var just mensliknande blödningar. 2, ibland tre dagar innan kan det komma små bruna strängar i trosan. Men kollade upp det dag 19 i december nu, och hade då 60 i värde, vilket tydligen är ok.
Beställde ju hem albyl minor, som ska delas i tre delar, och vet inte hur jag ska få de till tre delar...beställde delare, men den visade sig bara dela i två. Suck. Så kanske knaprar jag dom inte, lite rädd också, ( som vanligt ), för biverkningar.
Ibland har jag tänkt så också, har ju burit barnet åtminstone, med skydd, näring mm, så nån del borde kommit från mig också, om det blir äd barn.
Maran73 skrev 2017-02-02 12:18:17 följande:
Hallå allihopa!
Usch då, Furry, hoppas du blir bra snart! Sjäääälvklart måste det komma just nu...
Var på UL nr 2 imorse, de små rackarna hade nu växt till sig lite så de gick att mäta. Dessutom hade två stycken till börjat växa vilket ju är toppen! Så, totalt 8 blåsor som mätte från ca 9 mm upp till ca 13 mm, de flesta runt 11-12. Helt ok resultat även om det inte blir fler än förra gången utan tvärtom. Men, man kan inte få allt antar jag! Så, mejlat Riga och väntar besked. Förra gången gav de mig ett schema för ÄP redan på detta stadium, dvs när blåsorna var ungefär så här stora. Så jag gissar att de gör likadant nu. Min läkare trodde att det var dags att åka redan på söndag, eller möjligtvis måndag. Spännande värre! Ska försöka att vara en aning coolare denna gång, och inte bli för exalterad... inte lätt, men försöka kan man ju. Det var inte kul när vi hade 7 befruktade, som sedan en efter en slutade dela sig... Så snopet. Ja ja.
Så, ha det bra så länge!
Så bra! 8 blåsor, inte att förakta. ÅH, önskar jag hade svarat så bra också...nä behålla lugnet går väl inte, man hoppas ju! Så de ska hinna bli runt 15-20 mm nu då?
Förresten, vad har ni gjort med alla sprutor? Slängs de i sopor ( i låda då el liknande förstås ), eller tar apotek dom, du vet Maran kanske?