Maran73 skrev 2017-01-24 08:22:36 följande:
Perfekt! Och jag är farmaceut med diabetes, tillsammans kan vi ju täcka det mesta!
Vad jobbar du med? Alltså typ av sjuk/hälsovård (om jag får fråga)?
oj vad glad jag blir över detta! nu kan man ju fråga loss om allt! Vi har ju en otrolig kompetens i tråden! :)
Jessy01 skrev 2017-01-24 09:35:02 följande:
Åh det är det jag vill jobba som....valde fel linje Försökte komma in på en utbildning inom farmakologi för att läsa på distans nu i vår men kom aldrig in!
Perfekt då kan vi ställa massa frågor till dig
Själv jobbar som koordinator för patienter som ska transplanteras.
Hoppas verkligen det går vägen nu för dig Maran och Smurfen....följer med spänning!
Hmmm nu pratade jag precis med min klinik och de sa att jag absolut kan påbörja behandling igen (kort protokoll) till nästa mens, alltså runt den 24/2. Skönt men samtidigt är det inte lite väl tidigt? Precis fått negativt efter kort protokoll och mens idag. Någon som vet?
Jag vet dessvärre inte hur det ligger till faktisk och undrar samma sak. Men eftersom vi ska byta klinik så blir det nog inte att vi startar denna månad. Men det är kanske lika bra för jag känner mig helt slutkörd känslomässigt och hade nog inte pallat trycket igen.
Känner mig inte hoppfull idag känns som om vi har så mycket emot oss. Om man läser runt så verkar det gå bra för de flesta till slut men jag är rädd att vi blir dem som blir kvar. Vi har bara kommit till ET en gång. Vi har haft problem med ägg som inte delar sig, cysta som växer, ägg som växer mer än de andra och blockerar äggstocken, ojämnt tillväxt på ägg och som "cherry on the top" få ägg.
smurfen 11 skrev 2017-01-24 11:45:14 följande:
Blev det tester av hormoner idag?
Uppföljning låter ju bra, då bryr dom sej. Får se hur vår klinik gör där.
Jag ska inte heller ta blodprov för att kolla östrogenet, bara ul, frågade kliniken .
Jaså du säger typ 6:e dagen, då börjar det märkas, tycker mig känna lite molvärk idag, hoppas det är ett gott tecken! Brydde mig inte om bubblorna igår, får hålla på i evigheter annars.
Hallå! nej det blev det inte :( jag tänkte faktisk att det inte är lönt då alla hormoner borde ju vara helt fel så att jag inte får rättvist resultat. Men sedan läste jag i en gammal tråd här på FL att det inte ska spela någon roll, så jag sa det till sambon. Detta ledde till att han är jättearg på mig för att han tycker att jag "ältar" saker på internet och läser för mycket och att detta inte är bra för mig. Blev jätteledsen men han menar väl. Han tycker att jag ska lugna mitt sinne och vila hjärnan och ta en paus från allt så att vi kan komma igen tillsammans.
Men hur lätt är det att ta paus när jag blöder som en gris och har en jäkla mensvärk som en ständig påminnelse om misslyckandet? Hatar mensen hatar att behöva blöda och att ständigt påminnas om att min kropp är kass. :'( Tung dag igen mao.
Men min gyn har hört av sig och ville att jag skulle ringa angående dessa prover. Även akupuntören har hört av sig och vill prata. Orkar inte ta tag i detta just nu utan orket räcker precis till att utföra det mest basala på jobbet. Och tur är det för jag har verkligen inte en sekund att tänka på annat när jag är här.
Apropå sprutning så gjorde jag också så att jag turades om att ta det på den ena sidan och sen på den ndra och så orgalutranen i mitten typ. Tog också det så att det kom lite snett neråt. Det brukade komma nån dropp ut när man tog bort nålen men detta är mycket normalt har jag förstått.
Så nu tillbaka till jobb.
Beklagar verkligen tjejer för att ja deppar! och skriver så deprimerande, men det är en tung dag idag. känner at det går i vågor så jag hoppas på en bra dag imorgon då jag kan skriva hoppfulla saker!!
Tusen kramar till er kämpare!!
Välkommen IngridMarie! kul att fler ger sig till känna!!! :)