smurfen 11 skrev 2017-02-10 15:55:11 följande:
Superfurry, Känner inte heller ett skit efter äl ..brydde mig inte ens att ta ältest denna gång eftersom kroppen var väl knökfull med hormoner!
Hur går det för dig Jessy?
Nej alltså jag har inte mycket förhoppningar. Känns som om äl efter en runda IVF är dömt att misslyckas då kroppen fortfarande inte återhämtat sig efter alla mediciner. Eftersom jag hade feber när jag var magsjuk så kanske det blev ännu värre. Sambon skojade om att alla ägg kanske blev kokta av febern :D
Men jag tror att jag hade äl då min temp har en fin kurva, till skillnad från de andra två gånger då jag inte hade en höjning alls. Hur gör du nu smurfen? Blir det Sverige? Alltså så bra att de nu tar emot kvinnor till 44!! Det ger ju hopp för Sverige :) man kanske skulle höra sig för härhemma? :)
Maran73 skrev 2017-02-12 09:43:08 följande:
Hej!
Hoppas ni mår bra!
Här är det sådär, känt mig väldigt nere faktiskt, mest för att detta börjar nå orimliga proportioner ifråga om att "fabriken" tar över hela livet... Jag lever och andas ägg, embryon och spermier. Kollar mejlen varje kvart, googlar embryoutveckling, kollar efter uppdateringar i olika bebistrådar på FL... Ja, ni vet!!!
Skitsur på kliniken, min koordinator har semester och hennes kollega skulle svara på hennes mejl osv. Frågade i fredags om vi skulle få fler uppdateringar efter dag två eller om de skulle vänta f att se om det blev några blastocyster (vilket de gjorde sist utan att tala om att de då inte skulle ge oss rapporter under ett par dgr). "Neeej då, ni får uppdateringar t o m dag fem, jag hör av mig imorgon!" Skitbra! Men mejlade hon igår? Nej... Vilket är helt fine, jag kan hålla mig ngn dag eller två (kanske t o m är bra för mig...) men SÄG FÖR FAN INTE SÅDÄR DÅ! Gaaaah!
Och, som sagt, bara en kommunikationsmiss i raden... Suck!
Nog om mig. Nu har jag fått veta, med all säkerhet, att om våra gyn i Sverige skriver ut medicin till oss f behandlingen, så SKA de göra det med förmån! (Om just den medicinen ingår i högkostnadsskyddet alltså) OM de inte vill det, för att de inte tycker att det är medicinskt motiverat t ex, så ska de inte skriva ut dem överhuvudtaget... Det finns alltså ingen "middle ground" vilket jag trodde. Detta innebär nog tyvärr inte att vi kan kräva förmån, eftersom vi då riskerar att de inte skriver ut alls...
Nu ska jag hämta kaffe, ha en bra söndag! Kramar
Men vännen!! Jag förstår dig helt och hållet! Hade detsamma då jag ruvade. Det är trist när det tar över ens liv.Jag tänkte på det HELA tiden det gick inte att bara vfta bort det! och så trist med kliniken, de borde ju informera. Det är skitviktigt nu!
Menar du att gyn skriver ut om ni gör äd? Elelr till denna behandling?
När görs PGS på äggen Maran? När de är blastos? HA det fint och skickar lite styrka i väntan till dig kära du!!!!
Jessy01 skrev 2017-02-11 20:10:28 följande:
Hej alla Skrev också ett långt mail på jobbet igår...väntade för länge och pooof borta...nya tag Fast nu kanske jag glömmer svara på ngt...
Maran så spännande....fast oroligt förstår jag!! Håller tummarna och tårna!!
Ja denna väntan... jag sätter igång Mars slutet....tråkigt att vänta men men...
Fina boktips...jag önsjar jag kunde läsa nåt men är alldeles för disträ av detta.....
Smurfen... 44 år? Får man fråga viljen klinik? Vet ju att Nordic IVF har varit lite mer generösa och dem har ju gott resultat. Fördel såklart om medicinen är "gratis"!
Skriver mer imorgon! Kram allihopa!
Kan vara att vi också sätter igång i slitet av mars Jessy så då är vi synkade och kan peppa varandra!
Ego: i fredags fick jag under en timmes tid som hugg på vänster sida. Kan ju vara tarmarna som fortfarande är lite ur gängorna efter magsjukan, men det kändes som om det kom från livmodern. Då var det 6 eller 7 dagar sen äl. Idag har brösten kliat en del, men det har ju hänt tidigare och det har ju inte betytt nåt. lite hoppas man på mirakel, som du skrev Smurfen, kan ju var så att immunf¨rosvaret e nere och om ett ägg befruktas har den fäst bättre. Vi får se helt enkelt! BIM den 17-18...
God söndag tjejer!