Jessy01 skrev 2017-02-14 15:09:48 följande:
Smurfen..av vad jag hört så går man in tidigare i klimakteriet om man får mens sent...låter inte helt klokt i mina öron, borde ju vara tvärtom men men....jag har alltid varit väldigt sen med mensdebut, mjölktänder etc så hoppas att jag därför är sen med klimakteriet med...
IVF Nordic ska ju ha fina resultat! Skönt att du slipper åka iväg ändå! Visst skulle du sätta igång i mars med Puregon och Menopur 
Ja stämmer det har jag också hört! också hört att om ens mamma gått in i klimakteriet sent så är det ganska troligt att man själv också går in i klimakteriet sent. Min mor gick in i klimakteriet riktigt sent, enligt henne runt 55 års åldern och enligt henne kunde hon känna "saker" därnere ändå in i sena 50:s nu är hon 61 :) hoppas detta stämmer bra på mig :) men ja pga mina få ägg så undrar man om detta stämmer...
Jessy01 skrev 2017-02-14 15:01:36 följande:
Hej alla...
Maran...nej vad tråkigt, ngt jag inte förstår dock är varför de inte sätter in blastocysten och morulan om de ändå finns....de kan ju hämta sig? När de satte in på mig var de lätt fragment och 3 dagars...två stycken och en tog sig...bara en tanke men det finns säkert en anledning.
Vet inte exakt hur de kollar spermier men har ni haft sex precis innan? Min kille fick avvara i 2 dygn innan...kanske det har ngt med det hela att göra. Min killes är helt helt orörliga och de gjorde ICSI och funkade fint, frågat på kliniken ang. detta men de säger att det inte ska vara ngn skillnad.
Tänker på dig i allt detta! Du verkar ändå vara stark i att fortsätta med ÄD. Kram!
Superfurry, jag som skrev ett mail häromnatten som försvann det med...iallafall så hade jag samma symtom på dag 6-7 med ca 1 h. av huggande då jag blev gravid! Men synd läste tråden nu att det inte tagit sig
Men hoppas du sätter igång nu i Mars med, då är vi väl minst 3 som försöker! 
Hej Undrande sökande vi har ju träffats i Athen tråden 
Alltså jag vet ju inte om det tagit sig, tvekar så klart, men min gyn sa innan han gjorde denna scratching att "ja jag kan se att du inte är gravid i alla fall" men jag hade äl den 4/2 alltså för ca 10-11 dagar sen och han checkade mig igår alltså ca 9-10 dagar efter äl och jag undrar ifall man kan se något så tidigt? ägget har i princip precis fäst om det blev något... Ja den som lever får se! varit yr på jobbet idag varje gång jag satte mig ner och reste mig igen... Jag får dock vissa månader en del symptom, tror att jag är känslig mot hormoner och så fort progesteron stiger så känner jag av det.... :/
Annars så följs vi åt i mars ja :) Hur kändes huggandet för dig? var det precis som en stark stickande känsla typ "håll" man får när man springer direkt efter maten? Svårt att formulera "huggandet" men jag kände som att det stack till, som en blixtont... typ tre ggr och sen efter ca 20 min igen tre ggr.... Och jag skrev fel, det var från höger sidan och där har jag ju denna cysta som växer då o då... Det kan ju också ha varit den som "hade sig"... ;)
Smurfen: Skrev fel också på AMH jag hade 13 PMol inte 23 :) så bra att du slipper betala 2000 för äggledarkoll! Kommer att gå fint det ska du se! Så spännade om vi alla tre kör ett försök i slutet av mars :D
UndrandeSökare skrev 2017-02-14 19:52:46 följande:
Superfurry - Om man gör ivf på kliniken i Falun så håller de på med immunbehandling.
Men de är bäst på immunproblematik utomlands, ivfSerum i Aten, och Life clinic i Aten är jätteduktiga. Det finns även en klinik i England. Kommer inte ihåg namnet nu, men doktorn där heter Dr Gorgy.
Funderar du på om ditt immunförsvar kan vara problemet?
Ok, ja Falun är typ lika långt som att åka till Athen för mig som bor i Skåne :) och kanske mer spännande att åka till Athen! aldrig varit där eller i Grekland överhuvudtaget! Får man fråga hur mycket en sådan behandling kostar circa?
Ha det fint alla!