• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • lellisen

Hej hej på Er!! Ruvardag 8 idag med ett tvådagars embryo. tjuvtestat idag igen och ser baraspökstreck inget plus alltså. Är så rädd arrest misslyckats igen :( någon som testat innan TD här? Ömma bröst o lite mensvärk som alltid innan mens tyvärr. Men hoppas såååååå ??

• Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-21 13:42:04 följande:

Hej hej på Er!! Ruvardag 8 idag med ett tvådagars embryo. tjuvtestat idag igen och ser baraspökstreck inget plus alltså. Är så rädd arrest misslyckats igen :( någon som testat innan TD här? Ömma bröst o lite mensvärk som alltid innan mens tyvärr. Men hoppas såååååå ??

Jag fick också bara spökstreck med mina billiga provstickor. Med clearblue digital så visade gravid 1-2v.
  • lellisen

När testade du då?? Och hur stort embryo? 2 dagars eller mera!? Är så orolig blääää

• Kezza

Hej. Jag hoppar gärna in här :)

Jag är på ruvardag 2 (min första ivf-behandling) med ett 2-dagars embryo. Jag tar Crinone 1gång/dag.

Jag undrar om det är "vanligt" att man har ont i äggstockarna efter återinföring? Jag är lite orolig att jag kan vara överstimulerad då jag även är svullen om magen

• Juliii86

Är på ruvardag 12 idag och har börjat få gulaktig flytningar :( Brukar få det innan mens så det känns inte så hoppfullt längre. På ruvardag 9 fick jag kraftig mensvärk och det fick jag på kvällen när jag hade gått och lagt mig. På morgonen kände jag mig som vanligt igen. Det var den enda gången jag fick symtom annars har jag känt mig som vanligt, förutom att mina bröst ömma så fruktansvärt, det fick jag när jag började med sprutorna. Känner mig så förvirrad vad mensvärken kom ifrån och den gulaktiga flytning? 3 dagar kvar nu så det återstår och se. Än så länge har inte mensen syns till och det får jag hoppas att jag slipper se den igen.

• Sussie11
    Frojdan skrev 2016-10-21 10:24:59 följande:
    Här kommer det och går. Men idag känner jag mig lite som en otränad elefant när jag är rör på mig. Blir andfådd av ingenting.

Vad ruvar du på 2, 3 eller 5dagars? Jag tror inte att du behöver vara orolig över att det kommer och går.. när jag blev gravid med min dotter kände jag ingenting innan vecka 7 :)
    En 3dagars har har jag. Tack, ibland känns det bara så tröstlöst...
  • HittaNemo16

Roligt att följa andra som är i samma situation, jag har precis fått reda på att mina 5 embryon som dom skulle odla vidare inte har klarat sig något av dom ???? Har mer eller mindre tappat hoppet helt nu... ????

• Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-21 16:19:42 följande:

När testade du då?? Och hur stort embryo? 2 dagars eller mera!? Är så orolig blääää

5 dagars, testade ruvardag 6. Jag är också oroligt för att sträckan blir inge starkare :(
  • lellisen

Usch Trollskogen vad man blir knäpp av sådant!!! Är på tuvardag 8 idag med en tvådagars. Borde det inte visa nåt nu om det tagit sig??? eller finns det någon som testat och det positiva kommit senare??? Man blir ju knäpp av mindre och hoppas hoppas så. Trollskogen vilka tester har du testat med förutom CB digital?? Jag har testlagrets billiga stickor.

• Snöflinga88

Hej jag har fått tillbaka en 5-dagars och är inne på ruvardag 3.

Tar lutinus 3ggr/dag, har inga direkta biverkningar av det men stör mig mest på att de blir kladdigt/rinner ut... (Ursäkta för detaljerna)

Svar på tråden Ruvare oktober 2016