• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • lellisen

Tack snälla Sussie och grattis igen...,får ha hoppet uppe någradagar till och hoppas det inte blir mens o helkört!! Men förstår ju att det inte är stor chans. ??

• Juliii86
    Sussie11 skrev 2016-10-23 13:46:51 följande:

Är idag på ruvar dag 10 av en 3 dagars... haft rosa/bruna flygningar sen igår... tog ett gravtest idag (clearblue, digital) som visade på gravid!!! Kan man lita på svaret? Kan det fortfarande visa falskt positivt?

åh vad roligt, stort grattis till plusset! Klart du ska lita på det!

• BiancaLumen

Hej hoppar in jag med.

Var ca 9 år sedan jag var aktiv på FL senast, känns lite udda att vara här igen ????

Vi är på ruvardag 3. Satte in en morula (som de sa). Hur ska man stå ut med denna väntan. Inte gjort ivf innan.

Är så sjukt öm och ond i äggstockarna efter hela denna behandling,blir som nervsmärtor ända ner i benet.

Sen fick vi ut 17ägg med så kanske inte konstigt man känner sig ond i apparaturen,nån mer?

Och...vem mer än jag bölar hinkvis varje dag av inget?!! Hoppas nån! Jag tror att lutinus har ett finger med men vore "trevligt" att känna sin mindre ensam.

• lellisen

Ruvardag 11 idag. Har mitt sista CB digital kvar ska jag ta det idag nu så man får svart på vitt. Spottings fortsätter, mensvärk och negativt test igår. För nog skulle det väl visa idag på dag 11 OM det skulle vara ngt?

• Frojdan
    lellisen skrev 2016-10-24 07:13:09 följande:

Ruvardag 11 idag. Har mitt sista CB digital kvar ska jag ta det idag nu så man får svart på vitt. Spottings fortsätter, mensvärk och negativt test igår. För nog skulle det väl visa idag på dag 11 OM det skulle vara ngt?

Hittade detta ang vad som sker dag för dag vid en insättning.

3 DAY TRANSFER

Days past transfer Embryo Development

1 The embryo continues to grow from a 6-8 cell embryo into a morula (16-64 cells)

2 The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst (70-100 cells)

3 The blastocyst begins to hatch out of its shell

4 The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

5 The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

6 Implantation continues

7 Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetal cells begin to develop

8 Placenta cells secrete human chorionic gonadotropin (hCG) into the blood stream

9 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

10 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

11 Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy on HPT.

GO TEST!! (if you haven't already...)

5 DAY TRANSFER

Days past transfer Embryo Development

1 The blastocyst begins to hatch out of its shell

2 The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

3 The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

4 Implantation continues

5 Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetal cells begin to develop

6 Placenta cells secrete human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

7 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

8 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

9 Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy on HPT

Du kanske redan har testat. Jag håller tummarna för plus :)
  • Frojdan
    Sussie11 skrev 2016-10-23 13:46:51 följande:

Är idag på ruvar dag 10 av en 3 dagars... haft rosa/bruna flygningar sen igår... tog ett gravtest idag (clearblue, digital) som visade på gravid!!! Kan man lita på svaret? Kan det fortfarande visa falskt positivt?

Grattis!!! :)

Är det ägglossningsprutan du tänker på?

Jag är på ruvdag 10 av en 5dagars ostimulerad cykel. Har testat med testlagrets sedan dag 6 och har sett ett streck växa fram :) så nu håller jag bara tummarna att det lilla fröet vill stanna där inne. Jag har inte officiell testdag fören 1/11. Så det är ju ett tag kvar.
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-23 12:45:12 följande:

På tisdag ska vi göra äggplock.. super nervös

Det kommer att gå hur bra som helst! :)

Vad är det du är mest nervös över?
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 08:41:18 följande:

Det kommer att gå hur bra som helst! :)

Vad är det du är mest nervös över?

Det är nog att jag aldrig gjort de så har ingen aning om hur de är, de har ju berättat hur de ska gå till men känns som jag inte har någon kontroll.. o så är jag nervös för att de ska göra ont.
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 09:44:58 följande:

Det är nog att jag aldrig gjort de så har ingen aning om hur de är, de har ju berättat hur de ska gå till men känns som jag inte har någon kontroll.. o så är jag nervös för att de ska göra ont.

Jag förstår precis. Jag har också ett kontrollbehov som tar över ibland ;) Just äggplocket är jag ingen bra referens till. Jag var så pass överstimulerad när de plockade ut äggen så det tog typ en timme innan de var färdiga. Men som jag skrev tidigare så får man smärtlindring om man vill och behöver. Jag fick påfyllning flera gånger under tiden. :P Och då kändes det inte alls nästan. :)
  • mrsnyberg

På ruvardag 11, kändes som en kniv högg till i livmoder, aj!
    Hade lite svårt att skita.. jag har inte fått något blödning och tjuv testade, ett spökstreck att jag vet inte om det är positiv eller neg..
    Antar min hcg är fortfarande så låg.. TD är nu på söndag, ändå är jag så nojig :/

Grattis Sussie till +! :)

Svar på tråden Ruvare oktober 2016