• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Elise86
    chbw skrev 2016-10-28 07:07:32 följande:

Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)

Har testdag 12/11, vi får stötta varandra :). Är du också rädd att embryot ska trilla ut fast man vet att det inte funkar så hehe?
  • Rosen82
    HittaNemo16 skrev 2016-10-28 12:01:14 följande:

Ja då var jag tillbaka, samma kväll som jag fick en blödning så fick jag plus på testet. Väldigt svagt dock men var ju o andra sidan rd11 BIM-2. Igår fick jag en kraftigare blödning så antar att det är ett missfall som börjat... Har fortfarande plus på stickan men antar att det tar ett tag för det att försvinna. Ska testa på onsdag igen när jag har min testdag och sen får vi börja planera in ett nytt försök så fort som möjligt. Någon som har gjort fler försök och vet hur snabbt man kan få köra igång igen?

Usch, det är så jobbigt att få en blödning :( men jag hoppas och håller tummarna att ditt test visar positivt även om du blöder! Jag är på mitt andra försök nu. Jag gjorde min första IVF i maj, fick missfall 14 juli. 18 aug fick jag tillbaka min mens och september startade vi på nytt.
  • BiancaLumen
    mjmj skrev 2016-10-28 15:16:37 följande:

Vad roligt att du hälsade! :) 

Jo.. jag har läst att desto fler tömda äggblåsor, desto ondare har man! men jag är alldeles för dålig för att vara hemma och bara "dega" så jag blir tokig snart. Hur många ägg plockade dem för dig? Oj! 12 stycken! Det var riktigt bra det! :) Vilken ruvardag är du på nu?

Vart går du på behandling?

Man blir ju rastlös av att bara ligga hemma hela dagarna,dock tänkte jag att är det nångång i livet man med gott samvete kan göra det så är det nu!

Dom plockade 16 ägg och 4 st var omogna men resterande klarade sig. Är på ruvardag 7 idag. Eller 8 beroende på hur man räknar. Och sedan igår har ett svagt illamående kommit på eftermiddagarna. Man undrar ju kan inte låta bli. För av lutinus(vaggisarna) mår jag inte illa av. Man vill ju bara ha testdag nu snart!

Dagarna går så segt.

Har du insättning måndag? Det är ett speciellt ögonblick mycket hopp och längtan tyckte jag!
  • BiancaLumen
    mjmj skrev 2016-10-28 15:16:37 följande:

Vad roligt att du hälsade! :) 

Jo.. jag har läst att desto fler tömda äggblåsor, desto ondare har man! men jag är alldeles för dålig för att vara hemma och bara "dega" så jag blir tokig snart. Hur många ägg plockade dem för dig? Oj! 12 stycken! Det var riktigt bra det! :) Vilken ruvardag är du på nu?

Vart går du på behandling?

Just det! Går på akademiska i Uppsala. Bor eg i Stockholm men blev remitterade dit. Är nöjd! Du?
  • Sussie11
    chbw skrev 2016-10-28 07:07:32 följande:

Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)

Välkommen!
  • Rosen82
    Sussie11 skrev 2016-10-19 20:30:49 följande:

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

Hej Sussie11,

Hur har det gått för dig? Jag avskyr också lutinus men blir man gravid så är det ju värt det men just nu har jag inget större hopp. Har fått två blödningar idag och är jätteorolig. Fick den ena blödningen på jobbet och det resulterade i en ångestattack så jag var tvungen att åka hem. Hur gör du för att leva ett normalt liv?
  • mrsnyberg

Hur länge blödde ni? Jag är inne på tredje dag med rosa flytning, och tog sista Lutinus idag på eftermiddag, nu nyss gick jag till toa, nu är det blandat rosa och brun, mest brunare..
    Av nåt konstig anledning är jag väldig lugn av mig?

• Miaa85

Hej! Ruvar sen i onsdags på 2 st 4 celliga fet! Fick ut 30 ägg och alla 30 blev befruktade. Har 14 st kvar i frysen. Har en son på 11 år från mitt förra förhållande, jag och sambon har försökt i 8 år. Har blivit gravid 2 ggr under ivf, MF båda ggr. När vi har la ivf på hyllan senaste året så blev jag gravid på naturlig väg men slutade med utomkvedskap, fick opereras akut i hemlandet. Tid bort högra äggledaren. Nu är vi på ivf igen och hoppas nått utav våra småttingar ska stanna kvar :) Testdag 9/11 :)

• Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-28 23:56:22 följande:

Hur länge blödde ni? Jag är inne på tredje dag med rosa flytning, och tog sista Lutinus idag på eftermiddag, nu nyss gick jag till toa, nu är det blandat rosa och brun, mest brunare..

Av nåt konstig anledning är jag väldig lugn av mig?

Jag blöder mer och mer nu men fortfarande inte riktigt "mensblod", mer blod som har blandats med vatten. Första gången var i söndags och då blev det bara rosa flytningar vid ett tillfälle. Sen började det igår igen men med mer blod. Jag får panik över det här :(
  • mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-29 09:28:31 följande:
    Jag blöder mer och mer nu men fortfarande inte riktigt "mensblod", mer blod som har blandats med vatten. Första gången var i söndags och då blev det bara rosa flytningar vid ett tillfälle. Sen började det igår igen men med mer blod. Jag får panik över det här :(
    Det är samma med för mig..
    Det är normalt att blöda lite men inte likt som mens.. känner du dig väldig osäker och orolig, ring till 1177.
    Kram
Svar på tråden Ruvare oktober 2016