• Miaa85

Ruvare oktober 2016

Hej! Ruvar sen i onsdags på 2 st 4 celliga fet! Fick ut 30 ägg och alla 30 blev befruktade. Har 14 st kvar i frysen. Har en son på 11 år från mitt förra förhållande, jag och sambon har försökt i 8 år. Har blivit gravid 2 ggr under ivf, MF båda ggr. När vi har la ivf på hyllan senaste året så blev jag gravid på naturlig väg men slutade med utomkvedskap, fick opereras akut i hemlandet. Tid bort högra äggledaren. Nu är vi på ivf igen och hoppas nått utav våra småttingar ska stanna kvar :) Testdag 9/11 :)

• Miaa85
    Jadu skrev 2016-10-30 15:14:26 följande:

Är det någon som har molvärk lite då och då? Är ju bara på rd 3 o hade de imorse o nu när jag bar tvättkorgen till tvättstugan kom de igen.

Är också på rd 4 och känner ingenting. Det enda är att jag gråter för minsta lilla :) vet inte om det kan bero på ovitrell sprutan. Jag gick på letrozol tabletter i min vanliga cykel och så tog jag ovitrell sprutan 3 dagar innan jag åkte till lkpg för återföring av 2 st 4 celliga :) är det din första gång?
  • Miaa85
    Jadu skrev 2016-10-30 17:05:41 följande:

Okey vad jobbigt med gråta för minsta lilla hehe brukat bli sån när jag ska ha mensen.

Ja detta är första ggn för oss. För er?

Jag brukar va sånn också innan mens, men även när jag har varit gravid :) lite för tidigt för mens :) mensen hoppas vi inte på :) nej det är vår 8 gång typ tappat räkningen :)har fått tillbaka 2 embryo 3 ggr och resten 1 embryo :)
  • Miaa85
    Jadu skrev 2016-10-30 17:33:06 följande:

Nej mens vill vi inte ha. När har du td?

Oj 8 ggn va inte dåligt, starkt att ni orkar så många gånger!!

Den 9/11 , ja vi har så många i frysen så det är bara att köra på och hoppas att nån fastnar. Hade 30 st befruktade och alla av topp kvalitet :) blev gravid spontant i somras men slutade i utomkved akut operation, minuter från att överleva. Plus att vi va i hemlandet på semestern där sjukvården är långt ifrån Sveriges :( har du barn sen innan? Är det fet ni har gjort? 4 celligt?
  • Miaa85
    Jadu skrev 2016-10-30 17:53:49 följande:

Det är ju inte jätte långt kvar.. dock känns det som.dagarna kryper fram just nu.

Oj de va inte dåligt med så många men hoppas de visar ett fint plus nu 9e:)

Oj vad hemskt!

Vi gjorde et.. plockade i tisdags o satte tillbaka i tors, den hade delat sig till 6 celligt.

Jag har en knodd sen innan o min sambo har inga så de blir hans första om vi lyckas.

Har du barn?

Verkligen! Värst är ju väntan ????

Ok, då får vi hålla tummarna :) när har du td?

Ska du tjuvtesta :)

Har också en pojke på 11 år med mitt ex så jag och sambon har inga. Även här hans första om vi lyckas.
  • Miaa85
    Jadu skrev 2016-10-30 18:13:13 följande:

14 är min td men funderar på om man ska våga börja testa redan 9e...

Bim är 9e eller ja hade vart i en normal cykel men hur det är efter alla hormoner vet jag inte.

Ska du testa tidigare?

Hehe, jag har aldrig kunnat hålla mig till td.

Så jag ska nog börja testa när det har gått 10 dagar efter ovitrell sprutan eftersom den kan ge positivt gravtest :)

Så tisdag eller onsdag ska jag nog börja :) min mens ska ju komma 4/11 men vet inte heller hur den påverkas av letrozol tab eller ovitrell sprutan. Min ägglossning kom på dag 21 som är väldigt sent brukar ha den på dag 14-16 'en dom sa att det är vanligt att den blir sen efter letrozol tab :) hur gammal är du? Vf har det inte funkat för er? Vi är 31 & 36 inget fel hos nån :)
  • Miaa85
    shrigley skrev 2016-10-30 20:57:04 följande:

Kunde inte låta bli att tjuvtesta. Morgonurin RD 9, vad ser ni?

Grattis :)
  • Miaa85
    Jadu skrev 2016-10-30 18:57:49 följande:

Jag är 29 o han är 35.

Hos oss är de att första provet visa på 0 simmare o nu när han lämna igen fanns det men de var trötta.

Ok, hur många ägg fick ni befruktade ?
Svar på tråden Ruvare oktober 2016