• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 10:02:06 följande:

Jag förstår precis. Jag har också ett kontrollbehov som tar över ibland ;) Just äggplocket är jag ingen bra referens till. Jag var så pass överstimulerad när de plockade ut äggen så det tog typ en timme innan de var färdiga. Men som jag skrev tidigare så får man smärtlindring om man vill och behöver. Jag fick påfyllning flera gånger under tiden. :P Och då kändes det inte alls nästan. :)

Är väl bara att vänta och se imorgon då.. vill ha massa smärtlindring men ändå inte för mkt för vill ändå komma ihåg o se :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 11:27:48 följande:

Är väl bara att vänta och se imorgon då.. vill ha massa smärtlindring men ändå inte för mkt för vill ändå komma ihåg o se :)

Ja, jag tror att det är en bra inställning :) Ja, för hur det än är så är det ju väldigt fascinerande att det går att göra på det här sättet!

Skickar en kram! Det kommer att gå super! Så håller vi tummarna att de får ut många fina ägg! :) vilken tid är det i morgon?
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 11:49:15 följande:

Ja, jag tror att det är en bra inställning :) Ja, för hur det än är så är det ju väldigt fascinerande att det går att göra på det här sättet!

Skickar en kram! Det kommer att gå super! Så håller vi tummarna att de får ut många fina ägg! :) vilken tid är det i morgon?

Det är det verkligen.

Vi ska vara där 8 för förberedelser för min del o han ska lämna spermaprov så de sätter.väl igång vid 9 snåret.

Igår på vul mätte hon 13 el 14 ägg så hoppas de blir många ägg.

Väldigt nervöst med tiden för o vänta o se om de tar sig. Är nog otåligast i stan.

Vill att allt händer nu o svar med en gång haha
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 11:49:15 följande:

Ska du testa tidigare eller håller du dig till test dag?
  • Foscio

Är på ruvardag 10 idag och är nästan säker på att få ett negativt resultat på testet på fredag eftersom jag inte känner några symptom. I början var brösten ömma och hårda men nu är de precis som vanligt, och det är det som oroar mig mest eftersom det var så påtagligt innan. Andra symptom som jag haft med som försvunnit är trötthet, lätt yrsel, problem med magen och en dov smärta i magen. Allt antagligen pga progesteronet och de andra medicinerna. Är det någo som känner igen sig? Någon som inte haft några symptom men ändå har visat sig vara gravida?

• Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 12:58:45 följande:

Det är det verkligen.

Vi ska vara där 8 för förberedelser för min del o han ska lämna spermaprov så de sätter.väl igång vid 9 snåret.

Igår på vul mätte hon 13 el 14 ägg så hoppas de blir många ägg.

Väldigt nervöst med tiden för o vänta o se om de tar sig. Är nog otåligast i stan.

Vill att allt händer nu o svar med en gång haha

Hahaha! Jag vet precis! Du är inte ensam ;) man vill ju att allt ska vara klart helst innan man har börjat!
    Jadu skrev 2016-10-24 12:59:32 följande:

Ska du testa tidigare eller håller du dig till test dag?

Nej gud nej! Jag har testat som en galning sedan dag 7. Haha! Jag förstår inte de som faktiskt kan hålla sig. Som nämnt ovan, så är det ju absolut ingen egenskap jag besitter. ;)

• Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-24 13:01:49 följande:

Är på ruvardag 10 idag och är nästan säker på att få ett negativt resultat på testet på fredag eftersom jag inte känner några symptom. I början var brösten ömma och hårda men nu är de precis som vanligt, och det är det som oroar mig mest eftersom det var så påtagligt innan. Andra symptom som jag haft med som försvunnit är trötthet, lätt yrsel, problem med magen och en dov smärta i magen. Allt antagligen pga progesteronet och de andra medicinerna. Är det någo som känner igen sig? Någon som inte haft några symptom men ändå har visat sig vara gravida?

Vad ruvar du på? 2,3 eller 5dagars?

När det kommer till kroppen så är ju alla olika. Jag vet att när jag blev gravid med min dotter så hade jag inga symtom fören i v7. Och nu känner jag av molvärk i magen, trötthet, brösten är inte så trevliga och inte heller mitt humör alla gånger. ;) Men jag vet inte om det beror på lutinusen eller inte.

Men det jag ville komma fram till är att inga symtom absolut inte behöver betyda att du inte är gravid. :)
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 13:53:05 följande:

Hahaha! Jag vet precis! Du är inte ensam ;) man vill ju att allt ska vara klart helst innan man har börjat!Nej gud nej! Jag har testat som en galning sedan dag 7. Haha! Jag förstår inte de som faktiskt kan hålla sig. Som nämnt ovan, så är det ju absolut ingen egenskap jag besitter. ;)

Jaa haha allt julle ju helst skett för minst ett halvår sen;)

Ojoj det där ser ju lovande ut :D
  • Foscio
    Frojdan skrev 2016-10-24 14:02:40 följande:

Vad ruvar du på? 2,3 eller 5dagars?

Jag har två stycken 2-dagars. Ett litr starkare än det andra.

Såklart att alla fungerar olika. Allt jag har känt, och inte känt, har jag googlat! :p Tänkte att nån kanske upplevt samma men fått ett positivt besked, och så verkar det ju ha varit för dig! :)

Men som sagt, det går inte att vara säker på om symptomen är verkliga eller bara en biverkning av medicinen.

4 dagar till och sedan är det slut på väntan!
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 14:05:06 följande:

Jaa haha allt julle ju helst skett för minst ett halvår sen;)

Ojoj det där ser ju lovande ut :D

Hahaha! Precis!

Ja, jag vågar inte riktigt tro på det än.. Men än så länge går det iaf åt rätt håll :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016