• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Sussie11
    mrsnyberg skrev 2016-10-20 12:09:27 följande:

Skrev också fel ruvdag, det är min ruvdag 7 idag.. alltså fick jag in embryo i fredags, äggplockning var i onsdags..

Idag är det mitt humör som spökar, jag grät jättemycket för "ingenting"..
    hur känner du dig idag? Kram

Mitt humör är helt sjukt.. en sekunden är jag glad, andra sekunden super arg och tredje så gråter jag... skällde ut min mamma idag när hon ringde för att höra hur det var... fick sjukt dåligt samvete.. ????annars så känner jag lite mer molvärk, mindre ömma bröst... och less..
    kram!
  • HittaNemo

Jag är också inne i min första ivf och är på ruvardag 10. Officiell testdag 2/11, otroligt ömma bröst som har börjar blivit större och ådriga, mensvärk, yr och illamående då och då håller inte i sig alls länge, otroligt trött och gråter för allt... Vill så gärna att det ska vara symptom men tror med på att det är progresteronet som spökar..

• Sussie11
    HittaNemo skrev 2016-10-21 08:20:27 följande:

Jag är också inne i min första ivf och är på ruvardag 10. Officiell testdag 2/11, otroligt ömma bröst som har börjar blivit större och ådriga, mensvärk, yr och illamående då och då håller inte i sig alls länge, otroligt trött och gråter för allt... Vill så gärna att det ska vara symptom men tror med på att det är progresteronet som spökar..

Välkommen hit!
  • Sussie11

Hur mår ni alla idag?

Jag har ännu mindre ont i brösten.. lite mindre molvärk.. ????

• Frojdan

Hej på er alla ruvare!

Jag sitter också här och ruvar på en 5 dagars blastovyst. Är på ruvdag 7. Min första insättning. Gjorde uttaget i april men var överstimulerad redan vid utplocket så det bestämdes att allt skulle gå till frysen. 4 dagar senare blev jag akutinlagd pga hyperöverstimulerings syndrom. Det har tagit tid att komma tillbaka både psykiskt och fysiskt, så det kändes fantastisk i fredags när bollen äntligen var i rullning igen. Men den här väntan är ju olidlig!

Jag hoppas att vi får se en massa fina plus titta fram i den här tråden :)

• Frojdan
    Sussie11 skrev 2016-10-21 10:17:14 följande:

Hur mår ni alla idag?

Jag har ännu mindre ont i brösten.. lite mindre molvärk.. ????

Här kommer det och går. Men idag känner jag mig lite som en otränad elefant när jag är rör på mig. Blir andfådd av ingenting.

Vad ruvar du på 2, 3 eller 5dagars? Jag tror inte att du behöver vara orolig över att det kommer och går.. när jag blev gravid med min dotter kände jag ingenting innan vecka 7 :)
  • Jadu

Hej.

Har en fråga, ska på ett vul på söndag igen o fått att äp antagligen blir på tisdag (livrädd för det) sen ska jag också börja med lutinus, läst att många skriver att den är hemsk o jobbigt. Vad är de som är jobbigt med den?(första ivf)

• Jadu

Hej.

Har en fråga, ska på ett vul på söndag igen o fått att äp antagligen blir på tisdag (livrädd för det) sen ska jag också börja med lutinus, läst att många skriver att den är hemsk o jobbigt. Vad är de som är jobbigt med den?(första ivf)

• Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-21 10:27:47 följande:

Hej.

Hej Jadu!

Jag har gjort min insättning i ostimulerad cykel och behöver egentligen inte ta lutinus. Men eftersom jag hade två paket hemma så ville jag göra det iaf. Men jag ska bara ha 2 om dagen. Morgon och kväll. Kan tänka mig att du ska ha 3? Jag tycker inte att det är så hemskt med lutinus (kanske just för att jag bara tar 2 om dagen, det vet jag tyvärr inte). Det kan kännas lite som om det rinner ut. Sedan beror det ju på hur pass känslig man är mot hormonet. Jag kan tycka att jag har fått väldigt många av biverkningarna, men får det fritt att vilja stanna kvar där inne så tar jag det alla dagar :)

Det kommer att gå bra på tisdag! Det finns smärtlindring att få :)
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-21 10:51:48 följande:

Hej Jadu!

Jag har gjort min insättning i ostimulerad cykel och behöver egentligen inte ta lutinus. Men eftersom jag hade två paket hemma så ville jag göra det iaf. Men jag ska bara ha 2 om dagen. Morgon och kväll. Kan tänka mig att du ska ha 3? Jag tycker inte att det är så hemskt med lutinus (kanske just för att jag bara tar 2 om dagen, det vet jag tyvärr inte). Det kan kännas lite som om det rinner ut. Sedan beror det ju på hur pass känslig man är mot hormonet. Jag kan tycka att jag har fått väldigt många av biverkningarna, men får det fritt att vilja stanna kvar där inne så tar jag det alla dagar :)

Det kommer att gå bra på tisdag! Det finns smärtlindring att få :)

Tack för svar frojdan:)

Ja de blir 3 om dagen. Läste att någon skrivit att hon blivit sönderfrätt där nere av lutinus, så kan de väl inte bli!?

Får hoppas de inte blir för mkt biverkningar av den sen.

Lär nog bli massa smärtlindring, är så nervös för att göra det.
Svar på tråden Ruvare oktober 2016