• Frojdan

Ruvare oktober 2016

Hej på er alla ruvare!

Jag sitter också här och ruvar på en 5 dagars blastovyst. Är på ruvdag 7. Min första insättning. Gjorde uttaget i april men var överstimulerad redan vid utplocket så det bestämdes att allt skulle gå till frysen. 4 dagar senare blev jag akutinlagd pga hyperöverstimulerings syndrom. Det har tagit tid att komma tillbaka både psykiskt och fysiskt, så det kändes fantastisk i fredags när bollen äntligen var i rullning igen. Men den här väntan är ju olidlig!

Jag hoppas att vi får se en massa fina plus titta fram i den här tråden :)

• Frojdan
    Sussie11 skrev 2016-10-21 10:17:14 följande:

Hur mår ni alla idag?

Jag har ännu mindre ont i brösten.. lite mindre molvärk.. ????

Här kommer det och går. Men idag känner jag mig lite som en otränad elefant när jag är rör på mig. Blir andfådd av ingenting.

Vad ruvar du på 2, 3 eller 5dagars? Jag tror inte att du behöver vara orolig över att det kommer och går.. när jag blev gravid med min dotter kände jag ingenting innan vecka 7 :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-21 10:27:47 följande:

Hej.

Har en fråga, ska på ett vul på söndag igen o fått att äp antagligen blir på tisdag (livrädd för det) sen ska jag också börja med lutinus, läst att många skriver att den är hemsk o jobbigt. Vad är de som är jobbigt med den?(första ivf)

Hej Jadu!

Jag har gjort min insättning i ostimulerad cykel och behöver egentligen inte ta lutinus. Men eftersom jag hade två paket hemma så ville jag göra det iaf. Men jag ska bara ha 2 om dagen. Morgon och kväll. Kan tänka mig att du ska ha 3? Jag tycker inte att det är så hemskt med lutinus (kanske just för att jag bara tar 2 om dagen, det vet jag tyvärr inte). Det kan kännas lite som om det rinner ut. Sedan beror det ju på hur pass känslig man är mot hormonet. Jag kan tycka att jag har fått väldigt många av biverkningarna, men får det fritt att vilja stanna kvar där inne så tar jag det alla dagar :)

Det kommer att gå bra på tisdag! Det finns smärtlindring att få :)
  • Frojdan
    lellisen skrev 2016-10-24 07:13:09 följande:

Ruvardag 11 idag. Har mitt sista CB digital kvar ska jag ta det idag nu så man får svart på vitt. Spottings fortsätter, mensvärk och negativt test igår. För nog skulle det väl visa idag på dag 11 OM det skulle vara ngt?

Hittade detta ang vad som sker dag för dag vid en insättning.

3 DAY TRANSFER

Days past transfer Embryo Development

1 The embryo continues to grow from a 6-8 cell embryo into a morula (16-64 cells)

2 The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst (70-100 cells)

3 The blastocyst begins to hatch out of its shell

4 The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

5 The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

6 Implantation continues

7 Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetal cells begin to develop

8 Placenta cells secrete human chorionic gonadotropin (hCG) into the blood stream

9 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

10 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

11 Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy on HPT.

GO TEST!! (if you haven't already...)

5 DAY TRANSFER

Days past transfer Embryo Development

1 The blastocyst begins to hatch out of its shell

2 The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

3 The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

4 Implantation continues

5 Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetal cells begin to develop

6 Placenta cells secrete human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

7 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

8 Fetal development continues and hCG continues to be secreted

9 Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy on HPT

Du kanske redan har testat. Jag håller tummarna för plus :)
  • Frojdan
    Sussie11 skrev 2016-10-23 13:46:51 följande:

Är idag på ruvar dag 10 av en 3 dagars... haft rosa/bruna flygningar sen igår... tog ett gravtest idag (clearblue, digital) som visade på gravid!!! Kan man lita på svaret? Kan det fortfarande visa falskt positivt?

Grattis!!! :)

Är det ägglossningsprutan du tänker på?

Jag är på ruvdag 10 av en 5dagars ostimulerad cykel. Har testat med testlagrets sedan dag 6 och har sett ett streck växa fram :) så nu håller jag bara tummarna att det lilla fröet vill stanna där inne. Jag har inte officiell testdag fören 1/11. Så det är ju ett tag kvar.
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-23 12:45:12 följande:

På tisdag ska vi göra äggplock.. super nervös

Det kommer att gå hur bra som helst! :)

Vad är det du är mest nervös över?
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 09:44:58 följande:

Det är nog att jag aldrig gjort de så har ingen aning om hur de är, de har ju berättat hur de ska gå till men känns som jag inte har någon kontroll.. o så är jag nervös för att de ska göra ont.

Jag förstår precis. Jag har också ett kontrollbehov som tar över ibland ;) Just äggplocket är jag ingen bra referens till. Jag var så pass överstimulerad när de plockade ut äggen så det tog typ en timme innan de var färdiga. Men som jag skrev tidigare så får man smärtlindring om man vill och behöver. Jag fick påfyllning flera gånger under tiden. :P Och då kändes det inte alls nästan. :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 11:27:48 följande:

Är väl bara att vänta och se imorgon då.. vill ha massa smärtlindring men ändå inte för mkt för vill ändå komma ihåg o se :)

Ja, jag tror att det är en bra inställning :) Ja, för hur det än är så är det ju väldigt fascinerande att det går att göra på det här sättet!

Skickar en kram! Det kommer att gå super! Så håller vi tummarna att de får ut många fina ägg! :) vilken tid är det i morgon?
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 12:58:45 följande:

Det är det verkligen.

Vi ska vara där 8 för förberedelser för min del o han ska lämna spermaprov så de sätter.väl igång vid 9 snåret.

Igår på vul mätte hon 13 el 14 ägg så hoppas de blir många ägg.

Väldigt nervöst med tiden för o vänta o se om de tar sig. Är nog otåligast i stan.

Vill att allt händer nu o svar med en gång haha

Hahaha! Jag vet precis! Du är inte ensam ;) man vill ju att allt ska vara klart helst innan man har börjat!
    Jadu skrev 2016-10-24 12:59:32 följande:

Ska du testa tidigare eller håller du dig till test dag?

Nej gud nej! Jag har testat som en galning sedan dag 7. Haha! Jag förstår inte de som faktiskt kan hålla sig. Som nämnt ovan, så är det ju absolut ingen egenskap jag besitter. ;)

• Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-24 13:01:49 följande:

Är på ruvardag 10 idag och är nästan säker på att få ett negativt resultat på testet på fredag eftersom jag inte känner några symptom. I början var brösten ömma och hårda men nu är de precis som vanligt, och det är det som oroar mig mest eftersom det var så påtagligt innan. Andra symptom som jag haft med som försvunnit är trötthet, lätt yrsel, problem med magen och en dov smärta i magen. Allt antagligen pga progesteronet och de andra medicinerna. Är det någo som känner igen sig? Någon som inte haft några symptom men ändå har visat sig vara gravida?

Vad ruvar du på? 2,3 eller 5dagars?

När det kommer till kroppen så är ju alla olika. Jag vet att när jag blev gravid med min dotter så hade jag inga symtom fören i v7. Och nu känner jag av molvärk i magen, trötthet, brösten är inte så trevliga och inte heller mitt humör alla gånger. ;) Men jag vet inte om det beror på lutinusen eller inte.

Men det jag ville komma fram till är att inga symtom absolut inte behöver betyda att du inte är gravid. :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 14:05:06 följande:

Jaa haha allt julle ju helst skett för minst ett halvår sen;)

Ojoj det där ser ju lovande ut :D

Hahaha! Precis!

Ja, jag vågar inte riktigt tro på det än.. Men än så länge går det iaf åt rätt håll :)
  • Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-24 14:15:37 följande:

Jag har två stycken 2-dagars. Ett litr starkare än det andra.

Såklart att alla fungerar olika. Allt jag har känt, och inte känt, har jag googlat! :p Tänkte att nån kanske upplevt samma men fått ett positivt besked, och så verkar det ju ha varit för dig! :)

Men som sagt, det går inte att vara säker på om symptomen är verkliga eller bara en biverkning av medicinen.

4 dagar till och sedan är det slut på väntan!

Jag känner igen det där, Google är ens bästa vän (ovän) i den väntan. :P

Åh, så du har lyckats hålla dig ifrån att testa?
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 14:33:36 följande:

Håller både tummar och tår att det går vägen:)

Världens sämsta minne, du har kanske skrivit det tidigare men är det första försöket?

Tack så mycket! ?

Tror inte att du har värdens sämsta minne, kan nog vara jag.. jag kommer inte ihåg om jag har skrivit det. Haha!

Men ja, det är mitt första insättning.

Jag och min partner började med inseminationer för ungefär exakt ett år sedan. (Vi är samkönade, där av vårt problem att få barn :P) Blev gravid men fick tidigt missfall efter det så tog det sig inte igen. Påbörjade ivf behandlingen i mars men blev väldigt överstimulerad och hamnade på sjukhus efter äggplocket. Så allt har legat på is för att jag ska komma på banan både fysiskt och psykiskt.

Så det vore ju fantastiskt om detta gick vägen på första insättningen! :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 15:00:52 följande:

Vad tråkigt med missfall men håller verkligen tummarna att de går på första här nu!

Hahaha! Såg att mitt hjärta som jag gjorde blev !? Det var ju inte meningen!

Jag håller mina tummar att det blir jätte många fina ägg för er i morgon!
  • Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-24 15:09:51 följande:

Ja, på något sätt så har jag klarat av det! Det skulle kännas så sorgligt att gå och göra blodprovet på fredag om jag redan hade fått en negativt resultat. Så jag håller ut några dagar till.

Wow! Bra jobbat måste jag säga! Jag hade aldrig fixat att vänta.
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-25 10:37:32 följande:

Påväg hem, gick bra.

16 blåsor ut och 14 ägg hittades.

Vad härligt att höra! :) Nu håller vi tummarna att det blir många fina embryon :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-27 13:49:44 följande:

Nu är de 2 långa veckor i väntan på td :)

Åh vad spännande! :) Hur gick det med alla dina ägg? :)
  • Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-26 10:17:36 följande:

Har testdag på fredag. Varje gång jag går på toaletten är jag nervös för att upptäcka att mensen ska ha kommit. Så himla jobbigt! :p Den borde komma när som helst men än så länge ingenting. Hoppas!

Jag håller alla mina tummar och tår för att den inte dyker upp och att du får ett positivt besked i morgon! :)
    mrsnyberg skrev 2016-10-26 20:25:44 följande:

Igår och idag fick jag ljus rosa flytning på trosskydd, är på ruvdag 13 och kör på Lutinus 3 ggr/dag, är det normalt?

Har läst någonstans att det är normalt att blöda på ruvdag 12-14?

Lite nojig här...

Jag fick precis likadant men det var på ruvdag 7 med femdagars. En så länge så går det bra testen visar att jag är gravid , så jag tror att du inte behöver oroa dig. :)

Jag läste även i fass att en av biverkningarna på lutinus är blödning. Stod dock inte i bipacksedeln.

Jag vet hur svårt det är att inte oroa sig, men så länge det bara är lite och inte rikligt med blod så är det nog bara upprörda slemhinnor :)

Har du tjuvtestat något? :)
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-27 13:57:34 följande:

Ja känns rätt overkligt samtidigt:)

De hade gjort icsi på 13 st, 7 blev befruktade, 1 till mig och så skulle de odla vidare 4 för o frysa. Så får väl svar nästa vecka om de blir något till frysen. :)

Ja, jag förstår precis vad du menar :) då håller vi tummarna åt alla håll nu då! :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016