• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • shrigley
    mrsnyberg skrev 2016-10-27 15:58:15 följande:

Nej förlåt! På ruvardag 11 :)

Tryck på "citera" så svarar du på en kommentar :)

OK, jag har TD 5/11 så en evighet till dess. Kanske testar på sön-mån nånting..
  • mrsnyberg
    shrigley skrev 2016-10-27 16:12:40 följande:
    Tryck på "citera" så svarar du på en kommentar :)

OK, jag har TD 5/11 så en evighet till dess. Kanske testar på sön-mån nånting..
    Ah tack!! :D

Håller tummar för dig!
  • chbw

Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)

• mjmj

Hej! 

Får jag också vara med? Jag ligger hemma helt utslagen. Hade äggplock i onsdags och har fortfarande ont,, Inte lika ont, men rejält ont. Typ spännings/träningsvärk i  hela buken, De plockade 19 stycken ägg. 9 stycken blev befruktade och nu väntar vi på insättning på måndag. Har fått testdag 13/11.

jen

• mjmj
    chbw skrev 2016-10-28 07:07:32 följande:

Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)

Vi ligger ungefär samma i tid. Har du haft sjukt ont efter äggplocket också? Jag är typ fortfarande utslagen.... 
  • BiancaLumen
    mjmj skrev 2016-10-28 09:04:12 följande:

Hej! 

Får jag också vara med? Jag ligger hemma helt utslagen. Hade äggplock i onsdags och har fortfarande ont,, Inte lika ont, men rejält ont. Typ spännings/träningsvärk i  hela buken, De plockade 19 stycken ägg. 9 stycken blev befruktade och nu väntar vi på insättning på måndag. Har fått testdag 13/11.

jen

Hej! Jag hoppade också med men ingen sa något till mig så jag får väl hälsa på nån själv tänkte jag!

Gjorde också äg förra veckan. Och det onda släppte för ca 2dagar sedan dvs nästan en hel vecka. Så oroa dig inte. Kan ju vara så när man plockat sjukt många ägg också. Äggstockarna är otroligt svullna länge efter.

Roligt att så många blev befruktade! Vi slutade med 12 st befruktade och 11 i frysen och ett som jag ruvar på nu.. Otroligt jobbigt att bara gå och vänta på att få testa om det tog sig.
  • HittaNemo16

Ja då var jag tillbaka, samma kväll som jag fick en blödning så fick jag plus på testet. Väldigt svagt dock men var ju o andra sidan rd11 BIM-2. Igår fick jag en kraftigare blödning så antar att det är ett missfall som börjat... Har fortfarande plus på stickan men antar att det tar ett tag för det att försvinna. Ska testa på onsdag igen när jag har min testdag och sen får vi börja planera in ett nytt försök så fort som möjligt. Någon som har gjort fler försök och vet hur snabbt man kan få köra igång igen?

• Rosen82

Hej, hoppar in här. Jag är på ruvardag 11 och ska ta mitt test den 4:e. Det här är 2:a IVF försöket. Fick missfall i v9 i somras. Nu är jag så nervös att det inte ska gå vägen igen då jag har svårt att producera äggblåsor. Det finns nämligen en risk att jag inte får en ny chans med mina egen äggproduktion ????. Har fått rosa flytningar idag och på dag 7. Så fort det blir så får man ju sån panik ???? Vill så gärna att det är vår tur nu! Vi har försökt i 5 år.

Ruvardag11
  • mjmj
    BiancaLumen skrev 2016-10-28 11:04:43 följande:
    Hej! Jag hoppade också med men ingen sa något till mig så jag får väl hälsa på nån själv tänkte jag!

Gjorde också äg förra veckan. Och det onda släppte för ca 2dagar sedan dvs nästan en hel vecka. Så oroa dig inte. Kan ju vara så när man plockat sjukt många ägg också. Äggstockarna är otroligt svullna länge efter.

Roligt att så många blev befruktade! Vi slutade med 12 st befruktade och 11 i frysen och ett som jag ruvar på nu.. Otroligt jobbigt att bara gå och vänta på att få testa om det tog sig.

Vad roligt att du hälsade! :) 

Jo.. jag har läst att desto fler tömda äggblåsor, desto ondare har man! men jag är alldeles för dålig för att vara hemma och bara "dega" så jag blir tokig snart. Hur många ägg plockade dem för dig? Oj! 12 stycken! Det var riktigt bra det! :) Vilken ruvardag är du på nu?

Vart går du på behandling?

Svar på tråden Ruvare oktober 2016