• Rosen82

Ruvare oktober 2016

Hej, hoppar in här. Jag är på ruvardag 11 och ska ta mitt test den 4:e. Det här är 2:a IVF försöket. Fick missfall i v9 i somras. Nu är jag så nervös att det inte ska gå vägen igen då jag har svårt att producera äggblåsor. Det finns nämligen en risk att jag inte får en ny chans med mina egen äggproduktion ????. Har fått rosa flytningar idag och på dag 7. Så fort det blir så får man ju sån panik ???? Vill så gärna att det är vår tur nu! Vi har försökt i 5 år.

Ruvardag11
  • Rosen82
    HittaNemo16 skrev 2016-10-28 12:01:14 följande:

Ja då var jag tillbaka, samma kväll som jag fick en blödning så fick jag plus på testet. Väldigt svagt dock men var ju o andra sidan rd11 BIM-2. Igår fick jag en kraftigare blödning så antar att det är ett missfall som börjat... Har fortfarande plus på stickan men antar att det tar ett tag för det att försvinna. Ska testa på onsdag igen när jag har min testdag och sen får vi börja planera in ett nytt försök så fort som möjligt. Någon som har gjort fler försök och vet hur snabbt man kan få köra igång igen?

Usch, det är så jobbigt att få en blödning :( men jag hoppas och håller tummarna att ditt test visar positivt även om du blöder! Jag är på mitt andra försök nu. Jag gjorde min första IVF i maj, fick missfall 14 juli. 18 aug fick jag tillbaka min mens och september startade vi på nytt.
  • Rosen82
    Sussie11 skrev 2016-10-19 20:30:49 följande:

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

Hej Sussie11,

Hur har det gått för dig? Jag avskyr också lutinus men blir man gravid så är det ju värt det men just nu har jag inget större hopp. Har fått två blödningar idag och är jätteorolig. Fick den ena blödningen på jobbet och det resulterade i en ångestattack så jag var tvungen att åka hem. Hur gör du för att leva ett normalt liv?
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-28 23:56:22 följande:

Hur länge blödde ni? Jag är inne på tredje dag med rosa flytning, och tog sista Lutinus idag på eftermiddag, nu nyss gick jag till toa, nu är det blandat rosa och brun, mest brunare..

Av nåt konstig anledning är jag väldig lugn av mig?

Jag blöder mer och mer nu men fortfarande inte riktigt "mensblod", mer blod som har blandats med vatten. Första gången var i söndags och då blev det bara rosa flytningar vid ett tillfälle. Sen började det igår igen men med mer blod. Jag får panik över det här :(
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-29 11:26:19 följande:

Det är samma med för mig..

Det är normalt att blöda lite men inte likt som mens.. känner du dig väldig osäker och orolig, ring till 1177.

Kram

Det är väl bara att försöka vänta tålmodigt tills det är dags graviditetstestet :/ Har du tagit ditt test än?
  • Rosen82
    Sussie11 skrev 2016-10-29 15:03:51 följande:

Hej,

Jag har oxå haft små blödningar/flytningar, men jag har testat gravid ruvardag9 och 13.. har officiell testdag måndag.. så ge inte upp!!! Jag håller tummarna..

jag tror att leva ett normalt liv inte riktigt är möjligt.. men jag pratar mycket med nära och kära för att lätta upp lite av ångesten ibland! Kram

Känns tröstande att höra att det kan gå bra även om man har blödningar. Tack! Kram
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-29 15:18:32 följande:

Jag gick och tvekade hela dagen (nästan) om jag skulle tjuv testa idag, TD är imorgon...

Blod blev lite rödare och små klump kom ut, vid 14 tiden..

Min man som "förbjöd" mig att testa tidigare än imorgon, lät mig testa mig idag ändå..

Positiv! :D

Jag ska testa igen imorgon ändå och kontaktar min kliniken på måndag :D

Låter lika som mig, jag har också fått mer blod än flytningar. Jag har även ont i ländrygg ner mot rumpan och höfterna. Jag har TD på fredag så jag får nog vänta ett tag till :/ men grattis till dig och Sussie! :)
  • Rosen82

Det är nog kört för mig nu :( Igår kväll kom det jättemycket blod och det vill inte sluta. Fy vad ledsen jag blir :(

• Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-30 11:40:32 följande:

Ge inte upp, vänta i några dagar till!

Jag blöder också, lite nojig men ändå är jag lugn av mig.. kram

Jag blöder jättemycket så det finns inte så mycket hopp kvar :( Beundrar dig som klarar av att vara lugn.
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-30 17:45:29 följande:

Du kanske bör ta kontakt med 1177 eller din kliniken direkt imorgon bitti, eftersom du blöder så mycket? Kram

Ja, jag ska ringa kliniken imorgon. Jag har som en vanlig riklig menstruation så det är nog inget farligt. Av gammal erfarenhet så hjälper inte 1177 när man ringer. När jag fick mitt missfall i somras och hade jätteont, så fick jag till svar att ta 2 alvedon och då låg jag och skrek. Jag har tappat all tillit för 1177 tyvärr :( Tack för omtanken <3
  • Rosen82
    mrsnyberg skrev 2016-10-30 23:08:17 följande:

Oj oj :/ då förstår jag..

Men gör så, ring din kliniken imorgon.. ta hand om dig nu och berätta sen hur det går för dig. Kram

Ringde kliniken idag. Jag måste vänta tills på torsdag (egentligen är det på fre) med att ta GT. De kunde ju såklart inte säga något men jag är väldigt säker på att jag inte är gravid.
  • Rosen82

Tog mitt test idag efter att ha blödigt sen i lördags. Det visade negativt som jag trodde :(

Svar på tråden Ruvare oktober 2016