• hundtok

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • Duckan

För stunden har det spårat med godisätandet dock, men jag körde hårt innan sommaren och det hände inget då heller. Jag har det trögt, men äter väl fler fel saker än jag tror.

• Aniiee
    Duckan skrev 2016-11-01 17:22:11 följande:

Tyvärr inte Aniiee. Märker på kläderna att det inte hänt något.

Oh, well. Bara att kämpa på. I believe in you =P
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Duckan

Jag kämpar på Aniiee! Min träning gör någon nytta och de sockerfria dagarna är bra dagar hur som helst.
    Gick tillbaka till gröt som frukost och köpte en påse nötter till em när suget kickar in efter kakor. (De ska dottern få äta upp idag)
    Godiset hemma åker ut och jag nollställer allt. Nu är det fram till jul och se om det händer något med vikt och mått.

• Axe

Har gått ganska bra för mig i ca en vecka. Åt ca 15 godisbitar på halloween men inget sen dess.

Idag har jag ätit :

2 mackor

En liten position pasta med smör

En tortilla med köttfärs och gräddfil

Väldigt lite för att vara jag men magsäcken har krympt då jag mått så dåligt under graviditeten. Känna väldigt bra för jag får ändå i mig tillräckligt.

Hoppas inte gå över 80 kilo denna graviditet men 85 känns absolut max. Men det är 28 veckor kvar och väger ca 77 nu.. Vi får se hur det går!

• Duckan

Härligt Axe!

Jag ska mäta mig imorgon och kolla om några veckor igen.

Ok dag för mig.

• Duckan

Då har jag gjort det och resultatet var tråkigt om än väntat.
    Vikt 51 kg
    Höft på bredaste stället 88 cm (+4)
    Lår på bredaste stället, på ridbyx-delen 54 cm (+2)

Då är det bara att göra sig av med allt godis hemma samt dra ner på rött kött och pommes. Gå tillbaka till GI.

• whattodowhattodo
    Duckan skrev 2016-11-03 08:47:16 följande:

Då har jag gjort det och resultatet var tråkigt om än väntat.
    Vikt 51 kg
    Höft på bredaste stället 88 cm (+4)
    Lår på bredaste stället, på ridbyx-delen 54 cm (+2)

Då är det bara att göra sig av med allt godis hemma samt dra ner på rött kött och pommes. Gå tillbaka till GI.

Jag skulle döda för 51 kilo!!! :(
Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!