• hundtok

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • whattodowhattodo
    Axe skrev 2016-10-31 18:19:14 följande:

Idag har jag tyvärr ätit lite halloween godis... Men men imorgon blir det inga mer godsaker!

Tyvärr har jag blivit ofrivillig vegetarian under graviditeten för jag känner inte för att äta kött alls...

Fisk går iofs bra :)

Ja det är ruskigt svårt att låta bli, det är alltid något... kanelbullens dag, alla hjärtans (snarare gelehjärtans dag), semeldagen, jul, påsk, hallo

och extrapris på lösgodis-dagarna ;)

Vad äter du istället för kött? bara fisk?
  • Axe
    whattodowhattodo skrev 2016-10-31 19:26:25 följande:

Ja det är ruskigt svårt att låta bli, det är alltid något... kanelbullens dag, alla hjärtans (snarare gelehjärtans dag), semeldagen, jul, påsk, hallo

och extrapris på lösgodis-dagarna ;)

Vad äter du istället för kött? bara fisk?

Nu ikväll fick jag o mig lite kött faktiskt! Men mest fisk faktiskt. Ägg äter jag också så det är ingen fara för bebisen iaf ! Förhoppningsvis går illamåendet över snart :)
  • whattodowhattodo

Blir lite nyfiken, även om ni kanske skrivit det förut:

Hur ser era matvanor ut?

Hur ofta äter ni?
    vad äter ni?
    och vad är "nyttigt" för er?
    Vad är ert mål?

• Duckan

Nyttigt för mig är att dra ner på främst socker och kolhydrater pch att äta mer fisk i veckorna.

Målet är att få ner min kroppsfetthalt.

• Duckan

Vad jag äter? Hm. Gärna gröt till frukost. Ibland knäcke med ost. Ägg.

Till lunch är det oftast linssoppaeller tonfisk med grönkål.

Mellanmål just nu är äpple och keso.

Middagar består av kött/kyckling/fisk och nån sallad till. Vissa dagar då jag tränat äter jag lite kolhydrater till.

Sen är det mitt småätande som stör. Sötsuget som smyger på. Bäst är att bara kasta allt, men dottern gillar att spara sitt godis.

• hundtok

Vikten står helt stilla trots ganska stora förändringar i intag. Äter nyttigare mat och har slutat med godis (några bitar på lördagar) och ändå händer ingenting. Lite tröttsamt

• Carabellis kusp
    hundtok skrev 2016-11-01 06:23:59 följande:

Vikten står helt stilla trots ganska stora förändringar i intag. Äter nyttigare mat och har slutat med godis (några bitar på lördagar) och ändå händer ingenting. Lite tröttsamt

Härda ut i förtröstan på att bra mat ändå hjälper dig till en bättre hälsa även om du inte ser det på vågen!
  • Duckan

Här händer ingenting heller. Inte ett milligram trots att jag nu i några veckor har tränat 4-5 ggr i veckan.
    Idag:
    2 knäcke med ostskiva
    Sprang 6 km
    Lasagne till lunch (översta lagret med ost tog jag bort)
    Mellanmål blir lite tomat och mozzarella.
    Middag chili con carne.
    Kvällen: Vet ej.

• Aniiee
    Duckan skrev 2016-11-01 13:03:03 följande:

Här händer ingenting heller. Inte ett milligram trots att jag nu i några veckor har tränat 4-5 ggr i veckan.
    Idag:
    2 knäcke med ostskiva
    Sprang 6 km
    Lasagne till lunch (översta lagret med ost tog jag bort)
    Mellanmål blir lite tomat och mozzarella.
    Middag chili con carne.
    Kvällen: Vet ej.

Ta fram ett måttband istället. Muskler väger mer än fett, men tar mindre plats, så det är mycket möjligt att du har "gått ner", fast i cm istället för kg. Särskillt som det är det du vill - få ner kroppsfettet.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Duckan

Tyvärr inte Aniiee. Märker på kläderna att det inte hänt något.

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!