• hundtok

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • Axe
    Axe skrev 2016-11-07 20:07:09 följande:

Köpte en glass idag. Den va skitäcklig! Hahaha. Man vänjer sig snabbt av med vanan att äta socker. Godis och sånt är inte ens gott egentligen.

Jag fyller år snart så funderar på om vi ska ha tårta eller strunta i det.. hmmm hahaha

Slängde alltså glassen ;)
  • Carabellis kusp
    Axe skrev 2016-11-07 20:07:09 följande:

Köpte en glass idag. Den va skitäcklig! Hahaha. Man vänjer sig snabbt av med vanan att äta socker. Godis och sånt är inte ens gott egentligen.

Jag fyller år snart så funderar på om vi ska ha tårta eller strunta i det.. hmmm hahaha

Du kan ju testa att göra nån paleokaka. Gott och inte helt onyttigt samtidigt.
  • Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-11-07 19:58:01 följande:

En godisfri dag! Samt 8,3 km löp. Maten helt ok den med. Nudelsallad och kött till lunch och soppa med sötpotatis och köttfärs till middag. Äpple och knäckemacka till frukost och mellanmål.

Well done! Jag ska springa imorgon.
  • Axe
    Duckan skrev 2016-11-07 20:10:54 följande:

Hur snabbt då axe? Jag älskar allt sött typ.

Jag är svårt sockerberoende. I ett år av mitt liv år jag bara, böstan uteslutande, plockgodis! Åt kanske middag en gång per vecka..Haha sockertorsk.

Men jag har ju graviditeten på min sida, gör mig lite äcklad av det mesta. Men andra gånger jag slutat har det tagit kanske 3 veckor innan saker är äckliga. Denna gången gick det snabbt 2 veckor kanske!
  • Axe
    Carabellis kusp skrev 2016-11-07 20:08:51 följande:

Du kan ju testa att göra nån paleokaka. Gott och inte helt onyttigt samtidigt.

Ja det är typ lchf aktivt va? :)
  • Aniiee

Meh, jag har ett miffo i min säng.... säger åt hundfan att flytta på sig, och det gör hon.... på så vis att on flyttar sig typ tre millimeter och dessutom sträcker ut sig istället för att ligga ihoprullad, och tar därmed ännu större plats.

Side note, var bara tvungen att skriva av mig.....

Hur som haver, idag har jag ätit...
    Frukost: 2 skivor rågkaka med messmör och ägg, och 1 mugg varm choklad (sorry, bantare.... sånt jag unnar mig)

Middag: Fläskfilé som vi hittade på "kort datum"-pris, och rotfruktsgratäng.

Jag har också fixat veckans matsedel, frukost och middag.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • whattodowhattodo

igår gick sådär...

kvarg + bär till frukost
    kycklingsallad till lunch
    morötter och 2 skivor proteinbröd (utan någonting på) till mellis

men sen...

typ 5 proteinmuffins
    ett paket kvarg
    russin
    läkerol
    morötter

varför kunde jag inte bara käkat en ordentlig middag istället för detta småät???
    kalorierna blir faktiskt fler i slutet även om morötter och kvarg känns bättre än godis...

• Duckan

Förstår att man inte ska proppa i sig sånt varje dag,  men hur illa är det att äta ex en proteinbar eller en propud? Det är ju ändå gott, men inte godis.

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!