• hundtok

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • Duckan

Middag ute, den lokala bara. Kött och sallad kanske lite potatis till. Köpte en propd som jag kanske unnar mig i afton.

• Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-11-10 18:09:28 följande:

Middag ute, den lokala bara. Kött och sallad kanske lite potatis till. Köpte en propd som jag kanske unnar mig i afton.

Trevligt!

Vad är propud? Typ chokladpudding?
  • Duckan

Ja, sån "nyttigare" pudding. Det sprack lite. Var så hungrig att jag kastade i mig en stekt potatis och sås innan jag hann blinka! Ursäkta mig, men helvete vad gott det var!

• Axe

Är det inte jobbigt att äta lite sött som vissa här gör? Propud är väl socker i?

För mig är det allt eller inget som gäller.

• Duckan

Det är sötningsmedel i propud, ja.

Jag brukar kunna hålla mig till lite godis, men denna höst har jag spårat ur med godis och karbs.

Åt inte min pudding. Spar den till en annan gång.

• Aniiee
    Axe skrev 2016-11-10 19:23:07 följande:

Är det inte jobbigt att äta lite sött som vissa här gör? Propud är väl socker i?

För mig är det allt eller inget som gäller.

Jag tror att det är väldigt olika hur man funkar. En del vill ha lite varje dag för att klara "suget" och till exempel undvika hetsätning av sötsaker en gång varannan vecka, och en del funkar som du, och mår bäst av att avstå helt.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Duckan skrev 2016-11-10 19:40:57 följande:

Det är sötningsmedel i propud, ja.

Jag brukar kunna hålla mig till lite godis, men denna höst har jag spårat ur med godis och karbs.

Åt inte min pudding. Spar den till en annan gång.

2-3 stycken, dessutom. Och 1 sockerart.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Duckan

Jag är en sån som "vill ha några bitar", hetsäter sällan godis, men som nu då jag ätit det varje dag. Då blir jag sur på mig själv.

• Carabellis kusp

Bra matdag igen.

Frukost: ett ägg med majonäs, turkisk yoghurt med frön

Lunch: fläsklägg med smörstekt vitkål

Middag: indisk linssoppa

Kvällsmat: en burk makrill i tomatsås, fil med blåbär

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!