• hundtok

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • hundtok

Idag fick jag riktigt kämpa i affären för att inte falla för frestelsen att köpa något godis eller fika. Köpte lite nötter istället och kände mig nöjd :) Helt otroligt vad vanan med att alltid köpa med något sött sitter hårt!

• Aniiee
    hundtok skrev 2016-11-06 19:38:40 följande:

Idag fick jag riktigt kämpa i affären för att inte falla för frestelsen att köpa något godis eller fika. Köpte lite nötter istället och kände mig nöjd :) Helt otroligt vad vanan med att alltid köpa med något sött sitter hårt!

bra val =)
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Duckan

Verkligen starkt hundtok.

Jag avslutade helgen med två tacos och godis.

• whattodowhattodo
    hundtok skrev 2016-11-06 19:38:40 följande:

SUPERBRA JOBBAT!!!!

Ja det är verkligen supersvårt... tycker samhället över lag gör det svårt att leva nyttigt... här i stockholm med pressbyrån och 7eleven precis överallt med sina brownies och oändliga utbud av godis gör det inte bättre. och ja såklart, om man letar bland hyllorna så kan man hitta lite nyttigare alternativ, men 90% onyttigheter i klara färger och det är mycket billigare än de nyttiga alternativen...

själv så åkte jag tyvärr i fällan idag :( men jag tränade nu ikväll och det känns bra, så nya tag nästa vecka! :)
  • Carabellis kusp

Här har sockret flödat över alla väder i mysig mix med värk i leder och mjölkstockning vilket lett till utebliven träning. Jag har minskat min amning så imorgon börjar jag med lchf vilket ju avråds från under helamning. Lovar att uppdatera friskt med detaljer ur kosten.

• Aniiee
    Carabellis kusp skrev 2016-11-06 22:23:09 följande:

Här har sockret flödat över alla väder i mysig mix med värk i leder och mjölkstockning vilket lett till utebliven träning. Jag har minskat min amning så imorgon börjar jag med lchf vilket ju avråds från under helamning. Lovar att uppdatera friskt med detaljer ur kosten.

Oh, mjölkstockning, inte kul.

Lycka till med LCHF.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Carabellis kusp
    Aniiee skrev 2016-11-06 23:05:33 följande:

Oh, mjölkstockning, inte kul.

Lycka till med LCHF.

Kanske lite väl drastiskt med lchf, men kraftig reduktion av kolhydrater för att få bort suget.

Frukost: ägg, majonnäs, sill, gurka

Lunch: tomat, mozzarella och fröknäcke

Middag: hemlagad paneer butter masala och fröknäcke
  • hundtok

Idag föll jag dit på barnens överblivna godis. Blä! Men bra dag matmässigt Nya tag imorgon!

• Duckan

En godisfri dag! Samt 8,3 km löp. Maten helt ok den med. Nudelsallad och kött till lunch och soppa med sötpotatis och köttfärs till middag. Äpple och knäckemacka till frukost och mellanmål.

• Axe

Köpte en glass idag. Den va skitäcklig! Hahaha. Man vänjer sig snabbt av med vanan att äta socker. Godis och sånt är inte ens gott egentligen.

Jag fyller år snart så funderar på om vi ska ha tårta eller strunta i det.. hmmm hahaha

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!