Carabellis kusp skrev 2016-10-12 11:47:59 följande:
Oj vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag cravar inte heller mat, utan kan verkligen njuta av god och vällagad mat i normalt tempo och normalt mängd. Äter nog faktiskt de rekommenderade 500 gram grönsaker varje dag för att jag älskar det. Lite mindful eating faktiskt. Men godis... suck... Har tvingat min man att gå att köpa det åt mig senast i måndags (hade iofs mjölkstockning, vilket kanske förmildrar lite)
Ätardag går inte för mig heller, det blir en besatthet och jag är tillfrisknad bulimiker, så det skulle kunna ge återfall tror jag. Men oj, vad härligt det vore att kunna njuta av något gott i lagom mängd. :-/
Jag är också bulimiker och det är så svårt. I måndags hetsåt jag men har valt att inte spy trotts ångest. Jag försöker tänka "jaja jag kanske går upp ett kilo nu, men vad gör det? jag orkar inte hålla på såhär."
men det är svårt.
Ja det är just detdär med lagom mängd....
I måndags när jag hetsåt så började det med att jag gick mot affären och skulle köpa nellie dellies mjölkchoklad (35g per förpackning). Det började med att jag alltså skulle köpa 1. - för det är väl "normalt"?
Sen spårade det ur... hjärnar börjar motarbeta mig och säga "fast bara 1? det räcker inte länge... det är ju lite bättre än vanlig choklad också eftersom det är sötat med stevia." sen kom stressen och sen...
det slutade med 5x30g blandade chokladbitar (diam, marabou co-co osv. FAN för ICA's extrapriser när jag spårar ur sådär), 1 raw-bar, 6 stycken nellie dellies choklad, 2 portionskvarg med smak, 1 påse nellie dellies winegums.
sedan när jag kom hem blev det 1 hel satts chokladbollar eftersom godiset redan var slut och "jag hade ju ändå fuckat upp maten idag"... och hjulet är i spinning igen.
en fråga, hur blev du frisk från bulimin?
för mig har den alltid funnits i perioder snarare än konstant tillstånd, vilket gjort att jag i "friskt" tillstånd inte reflekterar över det, men när jag krashar och får tillbaka tendenserna tänker jag att jag måste skaffa hjälp.