Inlägg från: whattodowhattodo |Visa alla inlägg
  • whattodowhattodo

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Ingen bra dag idag, ätit med huvudet snarare än magen.... nu är jag så uppsvullen-mätt så jag måste knäppa upp byxorna....nåja, måndag imorgon... nya tag! Hur tacklar ni andra den nya veckan?
    Någon som har tips på hur man håller sig från småätandet på helger / dagar då det exempelvis regnar utanför...? ;)

• whattodowhattodo

idag var inte min dag :(

inte igår heller då jag åt lite mer än vad jag borde åt dock inge godis,

men idag åt jag 2 stycken "getraw" raw-barer (inget tillsatt socker, bara naturligt, men ack så onödiga kalorier...)

Min matdag (cirka):
    250g kvarg + frysta bär + proteinvåfflor (180 kcal per portion våfflor så totalt 380 kcal)
    2 stycken getraw barer - (250kcal/bar = ca 500kcal)
    1 banan (150 kcal)
    1 äpple (80 kcal)
    1 päron (80 kcal)
    1 pulled pork sallad + två mackor (en mörkt bröd och 1 knäckebröd okänt antal kcal på denna maträtt men tror väl runt 650?)
    2 godisbitar (? kcal ca 100?)
    500g morötter (250kcal)
    1 portion tacos med nachochips med smält ost (ingen aning på kcal, ca 650?)
    250g kvarg + frysta bär (ca 200 kcal)

ni hör. 3040 kcal... det är ganska mycket. 

Målet var att hålla mig borta "det är faktiskt fredag och då får man unna sig godis"-känslan, men det gick inte så bra i och med 2 godisbitar och 2 getraw bars... men bättre lycka nästa gång. Ska verkligen försöka att inte "unna mig" genom godis och liknande, men ska göra högskoleprovet imorgon, och är rädd att hjärnan kommer tänka att "jag förtjänar ditten och datten därför att jag gjort/ gör någonting jobbigt" men jag vill inte belöna mig med godis/mat :(

• whattodowhattodo

Fy vilken dålig helg för mig....

Nu kör vi ny vecka - nya tag!

Ska försöka få dagen att bli följande:

Frukost: Kvarg + tinade frysta bär
    Mellis1 (9.30): Morötter
    Lunch: Kyckling, sötpotatis och broccoli
    Mellis2 (15.00): kvarg + bär
    Middag: Tonfisksallad

det är OK om jag skulle bli akuthungrig med ännu ett mellis med morötter eller dylikt. SÅ länge jag håller mig borta från godiset!!

• whattodowhattodo
    whattodowhattodo skrev 2016-10-31 06:05:53 följande:

Fy vilken dålig helg för mig....

Nu kör vi ny vecka - nya tag!

Ska försöka få dagen att bli följande:

Frukost: Kvarg + tinade frysta bär
    Mellis1 (9.30): Morötter
    Lunch: Kyckling, sötpotatis och broccoli
    Mellis2 (15.00): kvarg + bär
    Middag: Tonfisksallad

det är OK om jag skulle bli akuthungrig med ännu ett mellis med morötter eller dylikt. SÅ länge jag håller mig borta från godiset!!

Nu är visserligen klockan bara 17.30, men matdagen har hittills hållt sig bra/enligt plan!! :) äter tonfisksallad nu och tänkte ta mig en promenad efteråt så jag inte bara sätter mig vid tvn för då är det lite för  enkelt att bli sugen på något sött...
  • whattodowhattodo
    Carabellis kusp skrev 2016-10-31 17:58:56 följande:
    Bra jobbat!
    Tack :) Jag försöker tänka positivt! och det är alltid kul och lättare att tänka positivt med lite pepp från Familjeliv!
  • whattodowhattodo
    Axe skrev 2016-10-31 18:19:14 följande:

Idag har jag tyvärr ätit lite halloween godis... Men men imorgon blir det inga mer godsaker!

Tyvärr har jag blivit ofrivillig vegetarian under graviditeten för jag känner inte för att äta kött alls...

Fisk går iofs bra :)

Ja det är ruskigt svårt att låta bli, det är alltid något... kanelbullens dag, alla hjärtans (snarare gelehjärtans dag), semeldagen, jul, påsk, hallo

och extrapris på lösgodis-dagarna ;)

Vad äter du istället för kött? bara fisk?
  • whattodowhattodo

Blir lite nyfiken, även om ni kanske skrivit det förut:

Hur ser era matvanor ut?

Hur ofta äter ni?
    vad äter ni?
    och vad är "nyttigt" för er?
    Vad är ert mål?

• whattodowhattodo
    Duckan skrev 2016-11-03 08:47:16 följande:

Då har jag gjort det och resultatet var tråkigt om än väntat.
    Vikt 51 kg
    Höft på bredaste stället 88 cm (+4)
    Lår på bredaste stället, på ridbyx-delen 54 cm (+2)

Då är det bara att göra sig av med allt godis hemma samt dra ner på rött kött och pommes. Gå tillbaka till GI.

Jag skulle döda för 51 kilo!!! :(
  • whattodowhattodo
    hundtok skrev 2016-11-06 19:38:40 följande:

Idag fick jag riktigt kämpa i affären för att inte falla för frestelsen att köpa något godis eller fika. Köpte lite nötter istället och kände mig nöjd :) Helt otroligt vad vanan med att alltid köpa med något sött sitter hårt!

SUPERBRA JOBBAT!!!!

Ja det är verkligen supersvårt... tycker samhället över lag gör det svårt att leva nyttigt... här i stockholm med pressbyrån och 7eleven precis överallt med sina brownies och oändliga utbud av godis gör det inte bättre. och ja såklart, om man letar bland hyllorna så kan man hitta lite nyttigare alternativ, men 90% onyttigheter i klara färger och det är mycket billigare än de nyttiga alternativen...

själv så åkte jag tyvärr i fällan idag :( men jag tränade nu ikväll och det känns bra, så nya tag nästa vecka! :)
  • whattodowhattodo

igår gick sådär...

kvarg + bär till frukost
    kycklingsallad till lunch
    morötter och 2 skivor proteinbröd (utan någonting på) till mellis

men sen...

typ 5 proteinmuffins
    ett paket kvarg
    russin
    läkerol
    morötter

varför kunde jag inte bara käkat en ordentlig middag istället för detta småät???
    kalorierna blir faktiskt fler i slutet även om morötter och kvarg känns bättre än godis...

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!