• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Carolinerg

Hoppar in här med :) GRSTTIS alla till det efterlängtade plusset. jag & sambon har försökt sedan april, men en cellförändrings-operation i slutet av maj. Plussade ca bim-2 tror jag. Inga blödningar i sikte men MASSA magont . Är 25 år, första barnet :). Känns helt overkligt!!

• LaPil

Blivande (förhoppningsvis) tvåbarnsmamma här. Plussade idag lite oväntat men så efterlängtat då vi försökt sedan maj 2015. Med oss i bagaget har vi en son född 2013 och 2 missfall sedan maj 2015 så vi är glada men försiktigt optimistiska. Planen var egentligen att ta en paus och fokusera på annat ett tag och sedan söka hjälp vid årsskiftet. Jag började nyligen med Natural Cycles för att undvika en graviditet men eftersom jag inte har så mycket data inlagd där så uppskattade den mina fertila dagar felaktigt och dessutom hade jag ägglossning väldigt mycket tidigare än beräknat. Helt sanslöst att den enda månaden vi inte planerade så blev det. Hahaha. Enligt Natural cycles är jag i v 3+6 och beräknat BF 6/6-17

Instagram @syskonresan
  • Cacek

Jag har en lite fråga, vet inte om det är någon som kan svara på den. Jag är enligt alla appar i v 3 +4 men jag tror inte riktigt det stämmer. Sure, enligt min senaste första mensdag så stämmer det men jag tror inte är korrekt. Jag hade enligt mina beräkningar ägglossning någon gång mellan cd 5-11, för som sagt tog jag ägglossningstest mellan 12 och 22 och plussade på cd 23. Det var då 1 vecka till mens och det var ett väldigt tydligt positivt resultat. Igår (5 dagar till mens) tog jag en digital clearblue som sa 2-3 (sen befruktning). Borde jag då inte vara i vecka 4 +något?

Det kanske inte är så viktigt just nu, bara jag som hänger upp mig på små saker.

• FrökenPT

Fick ett tidigt missfall förra månaden, så jag känner mig orolig så fort de molar i magen. :(

Känner ni också att "tjejmagen" kurrar och känns lite?

• Smorrisson
    FrökenPT skrev 2016-09-25 19:50:38 följande:

Fick ett tidigt missfall förra månaden, så jag känner mig orolig så fort de molar i magen. :(

Att det molar är normalt och ett tecken på att det händer någonting där nere så tycker inte du behöver oroa dig för det. Har haft 3 missfall men när jag fick min son som nu är 2 molade det ganska mycket till och från i början.
  • Eniis
    FrökenPT skrev 2016-09-25 19:50:38 följande:

Jag får ganska ordentliga hugg och "molningar" i omgångar, går in i vecka 5 imorgon. Livmodern drar ju igång och växer direkt så det är inte konstigt men förstår att du blir orolig med missfall bakom dig!
  • Eniis
    Cacek skrev 2016-09-25 18:13:37 följande:

Jag har en lite fråga, vet inte om det är någon som kan svara på den. Jag är enligt alla appar i v 3 +4 men jag tror inte riktigt det stämmer. Sure, enligt min senaste första mensdag så stämmer det men jag tror inte är korrekt. Jag hade enligt mina beräkningar ägglossning någon gång mellan cd 5-11, för som sagt tog jag ägglossningstest mellan 12 och 22 och plussade på cd 23. Det var då 1 vecka till mens och det var ett väldigt tydligt positivt resultat. Igår (5 dagar till mens) tog jag en digital clearblue som sa 2-3 (sen befruktning). Borde jag då inte vara i vecka 4 +något?

Det kanske inte är så viktigt just nu, bara jag som hänger upp mig på små saker.

Vet inte.... Vet du när du hade ägglossning kan du ju gå mer på det än på senaste mens. Men annars bara att vänta till ett ultraljud för att få mer koll!
  • L0rpan

Hej! Grattis till era plus! Jag är 26 år och väntar nu mitt tredje barn. Jag fick ett super svagt plus igår och idag. Tror jag har BF 5/6 ????

• FrökenPT
    Eniis skrev 2016-09-25 20:20:40 följande:

Jag får ganska ordentliga hugg och "molningar" i omgångar, går in i vecka 5 imorgon. Livmodern drar ju igång och växer direkt så det är inte konstigt men förstår att du blir orolig med missfall bakom dig!

Åå, vi får hoppas! Ja, magen borde väl låta kanske och kännas, vi får lita på de :)
  • lj410

Hej!

Åh va kul med en ny tråd! :)

Jag fick äntligen ett plus idag!! Helt fantastiskt.

Detta är vårt första barn. Efter missfallet i juni i år så kändes det hopplöst att bli gravid igen... de flesta vet nog hur jag menar med den känslan ? När man haft den längtan efter barn som jag har har så kändes det så långt bort.

Men för 2 veckor sedan började det små symtomer och idag kunde jag äntligen få testa mig. Ett underbart plus!

Så om detta går vägen denna gången skall vårt mirakel komma i början av juni ????

Kram på er alla

Ps. Bor i Göteborg :)

Svar på tråden BF juni 2017