Inlägg från: Smorrisson |Visa alla inlägg
  • Smorrisson

BF juni 2017

Hej.. Kikar lite försiktigt in här.
    Hade två missfall innan min son som snart är 2 år.
    Nu ett missfall igen för ca 6 veckor sen.
    Plussade i måndags. Enligt datumet beräknat från missfallet är jag bf 25 maj men tror mer på runt 31 maj -1 juni.
    Är mest livrädd för ett till missfall och tycker det är så jobbigt just nu att inte våga glädjas.

• Smorrisson
    Eniis skrev 2016-09-23 09:53:45 följande:

Hej!
    Jag plussade idag på bim-3. Andra barnet blir det (förhoppningsvis).
    Känns jättekul och jätteläskigt Glad
    Lite olika datum på bf beroende på uträknare men 5-7/6 verkar det vara.

Bor i Uppsala. Nån mer?

Jag bor ca 40 min från Uppsala men pluggar i Uppsala :)
  • Smorrisson
    M1987 skrev 2016-09-24 09:03:25 följande:

Hej, hoppar gärna in här! :) Grattis till alla plus:) Är på äl+11 och fick precis väldigt svagt plus som jag hoppas ska leda till en liten med bf 6 juni isf. Ni som plussat så tidigt, var testet starkt eller svagt? Ganska säker på äl då jag både körde ältest och temp. Mitt andra barn och bor i Göteborg.

Dessa är tagna 4+3 och idag 4+6 så det blev inte superduper starkt förrän idag :) dock har jag ju inte testat sen i torsdags och det var på EM så vet ju inte om de blev såhär starkt innan.
  • Smorrisson
    FrökenPT skrev 2016-09-25 19:50:38 följande:

Fick ett tidigt missfall förra månaden, så jag känner mig orolig så fort de molar i magen. :(

Känner ni också att "tjejmagen" kurrar och känns lite?

Att det molar är normalt och ett tecken på att det händer någonting där nere så tycker inte du behöver oroa dig för det. Har haft 3 missfall men när jag fick min son som nu är 2 molade det ganska mycket till och från i början.
  • Smorrisson
    FrökenPT skrev 2016-09-27 22:22:40 följande:
    Å vad jobbigt för dig :( m3n testa dig igen om någon dag eller två, vissa blöder ju hela graviditeten. Annars så hoppas jag att ni får bra hjälp. Kram!
    Åh jag hoppas på det bästa. Vet precis hur de känns. Tyvärr hjälper de inte att testa om en dag eller två då det kan visa positivt ganska länge efter ett missfall. Man får avvakta och se tyvärr. Hoppas det inte kommit något mer blod. Kram till dig
  • Smorrisson

Blä.. Nojig. Med tre missfall bakom mig nojar man för allt. Har inte haft jättemycket symptom men ändå litegrann. Nu idag, ingenting. Måste det betyda något? Hur Har ni det med symptom? Har ni mycket? Hela tiden?
    Vecka 5+2 här..

• Smorrisson
    ejh97 skrev 2016-09-28 19:20:38 följande:
    Jag känner mig trött och lite illamående då och då. Hade lite molvärk igår kväll och i morse. Brösten sprängande onda. V 4+4
    Ja trött är jag, och humörsvängningar. Men inget i brösten. Molvärk hade jag en del i början men typ inget nu.
  • Smorrisson
    mininiss skrev 2016-10-14 19:04:23 följande:

Heej tjejer! En fråga jag åker buss varje dag till jobbet och min fråga är de guppar så mycket i bussen när den åker är de farligt kan de göra så man får missfall?

Du får absolut inte missfall av att åka buss.
Svar på tråden BF juni 2017