Inlägg från: Smorrisson |Visa alla inlägg
  • Smorrisson

BF juni 2017

Sassa4 skrev 2016-10-15 01:52:15 följande:

Jag har haft lite olika gravidsymtom det senaste som spända bröst, molande värk i magen, uppsvälld mage, lite illamående, tappat hungern. Men idag så poff allt borta? Är bara i vecka 5. Samma dag som bim så hade jag ljus ljus rosa flytningar, hade detta i ca 3 dagar. Knappt man såg det, så ljust var det röda. Men iom att jag egentligen skulle fått min mens då så tänkte jag att det säkert inte är ovanligt att det kommer lite ljusrosa flytningar. Jag har även dagligen tagit tempen på mig själv och legat stadigt på 37,2. Idag har jag gått ner till 36,9. Vad händer? Kan detta vara ett eventuellt ma? :( kan växtvärken bara försvinna på en dag såhär tidigt?

Mina symptom kom och gick mycket i början. Tyvärr är det enda du kan göra att avvakta för vecka 5 är det för tidigt att kunna se någonting om man gör vaginalt ultraljud. Hoppas det går bra.
  • Smorrisson
    Snorhyveln skrev 2016-10-20 21:27:18 följande:

Hej!

Här är en till som har bf i juni! Är i vecka 7 (6+2) och detta blir mitt andra barn :)

Första barnet hade jag inga symtom alls, förutom lite senare in i graviditeten ha ömma bröst och superhungrig och trööött!

Med denna lilla ärta så har jag nog känt lite mer, svagt illamående som nu är borta dock och lite trött och absolut inte hungrig!

Känner knappt något nu, vilket gör mig smått orolig..

Kanske vi kan följas åt?

Någon som är gravid med andra barnet?

Spänd mamma!
    Jag är gravid med andra barnet :) vecka 9 här (8+3) gjorde vul idag och allt såg bra ut med ett tickande hjärta. Hur gammal är ditt första barn? Sonen min är 2 år. :)
  • Smorrisson
    Snorhyveln skrev 2016-10-20 21:36:20 följande:
    Va kul för dig :D:D:D

Jag ska på inskrivning nästa vecka! På något konstigt sätt är jag mer orolig denna gång än förra ???????? min Lilltjejen är 10 månader nästa vecka :)
    Jag är jätteorolig. Innan sonen hade jag två missfall och sen försökte vi i 10 månader med syskon och så fick jag ett missfall igen. Efter de kom ingen mens utan jag blev gravid direkt så nu hoppas jag den lille vill stanna..
  • Smorrisson
    Smlan skrev 2016-10-21 05:47:29 följande:

Hej! Jag plussade i söndags på BIM -4. Igår skulle mensen ha kommit men det gjorde den lyckligtvis inte :) Dock fick jag en liten blödning. Jag har läst att det kan förekomma men såklart blev jag orolig ändå. Är det någon annan som har upplevt samma?

Jag fick inte blödning men lite brunt på pappret en dag där i början någon dag efter jag skulle fått mensen. Men sen kom det inget mer :)
  • Smorrisson
    Elvi1987 skrev 2016-10-21 17:44:48 följande:

Hej! Grattis till alla plus! :) Jag har precis gått in i vecka 7, bf 17 juni. Det är första barnet så det känns väldigt spännande och kul! :) Jag har fått tid för inskrivning 22 november, verkar senare än de flesta?

Jag känner nästan inga gravidsymtom alls och är väldigt sugen på att träna. Jag spelar fotboll och gillar att gå på högintensiva pass på Friskis. Vissa skriver att man ska träna på som vanligt, andra att man redan tidigt bör undvika högintensiva pass och för mycket hopp och dylikt. Hur gör ni andra med träningen?

Inga problem att hålla i träningen. Egentligen bara positivt! Jag tränade hela förra graviditeten fram tills min son kom. Det är när man börjar bli större och bäckenet blir påfrestat på annat sätt som man kan tänka på att inte belasta det för mycket. Men så länge det känns bra och inget är obekvämt så kör på! Man kan modifiera många övningar också.
  • Smorrisson
    Elvi1987 skrev 2016-10-21 18:32:29 följande:

Tack fru89 och Smorrisson för svar! Då siktar jag på att träna på så länge jag orkar och hoppas att det inte innebär några risker! Jag har en cup i vecka 11 så jag hoppas jag kan hålla på fram till dess och anpassa träningen mer efter jul :)

Bör inte vara några problem :) jag har hållt i bra fram tills för två veckor sen när illamåendet och den extrema tröttheten kom. Men vet att det var som värst med tröttheten några veckor med sonen med sen kom jag igång igen. Kanske inte som vanligt men skapligt iallafall :)
  • Smorrisson
    MariaS skrev 2016-10-22 20:20:26 följande:

Hej! Jag har nyss plussat och ska vara i början av v.5, men jag känner ingenting... Tidigare har jag känt lite molvärk, men nu har jag bara lite svullen mage. Bör jag vara orolig? Jag har inte blött eller haft smärtor i magen. Har läst om andra som inte känt av sin graviditet förrän senare men blir ändå nojig. Vill bara vara jätteglad men vågar inte riktigt tro på det då jag inte känner något direkt. Någon som känner igen sig?

Hej! Jag förstår din oro och jag kände likadant. I vecka 5 kände jag absolut ingenting. Vecka 6 typ molvärk men inte varje dag och humörsvängningar. Ordentliga symptom kom inte förrän typ vecka 7. Trötthet, illamående, kräkningar och ömma bröst. Men fortfarande skiljer det mycket från dag till dag. Är i vecka 9 på måndag
  • Smorrisson
    Smlan skrev 2016-10-30 07:45:55 följande:

När berättar ni för er omgivning om graviditeten? Jag och mannen har pratat om att försöka hålla oss till vecka 12. Vi är båda nervösa över missfall. Om 2 veckor ska jag ha några tjejkompisar på besök. Jag träffar dem bara ca 2 gånger per år så jag hade planerat att berätta för dem att jag var gravid trots att det bara är i vecka 8. Mannen tycker att detta är helt orimligt och att jag borde ställa in helgen eller komma på någon bra vit lögn. Han tycker att man berättar för familj i första hand och sen vänner. Hur skulle ni resonera?

Jag tycker snarare det låter orimligt att du skulle ställa in med vänner du nästan aldrig träffar. Jag berättade denna gång för mina föräldrar i vecka 8. Men de är för att jag haft flera missfall innan och de vet ju om dem så jag vill ha deras stöd om det händer något. Jag har dock alltid berättat ganska tidigt för mina två närmsta vänner. Det är upp till var och en tycker jag. Men jag hade berättat för mina vänner om jag var du.
  • Smorrisson

Hej tjejer! Ser att ni skrivit om träning. Jag tränade hela förra graviditeten fram tills födsel utan problem. Både kondition och styrketräning. Min bm sa att så länge de känns bra är det inga problem men är det något som känns obehagligt behöver man ju inte göra just den övningen :) jag dansar och hoppas kunna fortsätta med det men kommer kanske inte ta ut hoppen och så på samma sätt när man får mer mage.

• Smorrisson
    klaraPee skrev 2016-11-10 12:47:40 följande:
    Hej igen! :) var ju på hälsosamtalet tidigare idag. Frågade ju ang att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå vid träning och det är inget jag bör fortsätta med menade bm eftersom att blodvolymen ökar och det blir mer jobb för hjärtat. Däremot är det ingen fara för fostret. Så det är bäst att ligga på medelpuls vid träning för min egen skull enligt henne.
    Tycker det låter väldigt konstigt. Inga restriktioner jag har hört.
  • Smorrisson
    klaraPee skrev 2016-11-10 17:24:55 följande:
    Hon menar att hjärtat blir överbelastat, tex att man kan få hjärtstillestånd.. Men så länge det känns bra i kroppen tänker jag köra på som vanligt så jag går emot hennes rekommendation :) sunt förnuft helt enkelt :)
    Tvivlar på att det finns belägg för det. Det finns ju de som tränar hur hårt som helst gravida. Fråga vart hon fått sin fakta ifrån. Kör på med det som känns bra för dig
  • Smorrisson
    trollis86 skrev 2016-11-14 19:49:15 följande:

ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni? 
    ååå några veckor till så får vi se lilla bebisen på ultraljud :)

Min sambo jobbar skift med både helger nätter och eftermiddagar. Jag har en son på 2 år och jag tyckte det var tufft nog med en när sambon jobbade 5 eftermiddagar i rad och natt osv när han var mindre. Jag skulle tycka det var så mycket värt om han kunde jobba dagtid istället även om de ger lite mindre pengar. Det beror ju kanske på hur stor skillnad de blir också såklart.
  • Smorrisson
    Elvi1987 skrev 2016-11-30 22:52:23 följande:

Hej!

Tack Onemore och Elleen1314 för svar! Jag ringde till barnmorskan och hon sa att hon tyckte jag skulle ringa igen och kolla om det blivit återbud och annars vända mig till privat ställe. Hon rekommenderade gynhälsan eller centrumkliniken men tack för tipset om Ekeby också, då ökar chansen att någon kan ta emot mig. Vore så himla skönt att få se att det är nåt liv där inne!

Kul att se era andras ultraljudsbilder som kommit upp! :)

Rekommenderar gynhälsan, de är jättebra där.
Svar på tråden BF juni 2017