BF juni 2017
Hej!
Jag plussade idag på bim-3. Andra barnet blir det (förhoppningsvis).
Känns jättekul och jätteläskigt
Lite olika datum på bf beroende på uträknare men 5-7/6 verkar det vara.
Bor i Uppsala. Nån mer?
Hej!
Jag plussade idag på bim-3. Andra barnet blir det (förhoppningsvis).
Känns jättekul och jätteläskigt
Lite olika datum på bf beroende på uträknare men 5-7/6 verkar det vara.
Bor i Uppsala. Nån mer?
Kul med så många nya plus!
Ni som har barn sen tidigare, har de tidiga symtomen varit annorlunda den här gången? Med första barnet hade jag så sjukt ont i brösten och var trött, det var precis innan och efter bim. Nu känner jag knappt av brösten men tröttheten finns där. Kan brösten liksom vara mer "vana" en andra gång? :)
Fick ett tidigt missfall förra månaden, så jag känner mig orolig så fort de molar i magen. :(
Känner ni också att "tjejmagen" kurrar och känns lite?
Jag har en lite fråga, vet inte om det är någon som kan svara på den. Jag är enligt alla appar i v 3 +4 men jag tror inte riktigt det stämmer. Sure, enligt min senaste första mensdag så stämmer det men jag tror inte är korrekt. Jag hade enligt mina beräkningar ägglossning någon gång mellan cd 5-11, för som sagt tog jag ägglossningstest mellan 12 och 22 och plussade på cd 23. Det var då 1 vecka till mens och det var ett väldigt tydligt positivt resultat. Igår (5 dagar till mens) tog jag en digital clearblue som sa 2-3 (sen befruktning). Borde jag då inte vara i vecka 4 +något?
Det kanske inte är så viktigt just nu, bara jag som hänger upp mig på små saker.
Plussade idag!!
Trodde aldrig det! Testade i torsdags och det var negativt. Haft jätte mycket mensvärk hela helgen och kommit pytte med blod...men mensen kom aldrig och idag tänkte jag att jag får kolla ifall.
Detta var försök 16 och senast igår satt jag och kollade alternativ på fertilitetskliniker eftersom detta var vårat sista försök innan vi skulle söka hjälp.
Haft massa symptom denna gång och tyckte det var konstigt att kroppen lurades så himla mycket. Har haft så mycket symptom genom de här månaderna så litar inte på symptom, men denna gången kändes lite annorlunda.
Fick missfall i april, så nu börjar en orolig tid, men det finns inte så mycket man kan göra förutom att vänta..
Har två barn sen innan som är födda 09 och 10.
Bf i början på juni...
Någon som har tips på diskreta snacks att ha på jobbet mot illamående?
Börjar känna att det håller på att slå till nu precis som förra grav då det slog till med buller och bång i vecka 6, illamående, extrem trötthet och direkt avsmak för kaffe. Precis när man hade hunnit säga att jag inte känner så mycket haha..
Frukt är för stort, och det har vi på jobbet. Tänker något mer som jag kan ha på skrivbordet. Funderar på lite salta kex eller lite nötter. Och så tråkigt att inte känna sug efter kaffe. Te känns så trist! Ska försöka känna samma entusiasm för roibos te eller vitt... Hehe
Jag har inga större förhoppningar att detta kommer att sluta väl... Det kommer ljusrosa på pappret varje gång jag "trycker upp" det så att säga, och de gånger jag gjort nr 2 så kommer det klarrött blod. Varför händer detta mig igen? Hur ska man orka igen?
Sitter och läser om andra som blödit och det finns ju solskenshistorier, men när man nyss gått igenom ett missfall så känns det ju inte kul. Det är så färskt i minnet.
Kul med alla nya plus!!!
Är 4+3 idag. Ska till barnmorskan på tisdag. Blir lite verkligare då kanske.
Ni som har fler än 1 barn sedan tidigare, hur upplevde ni det att få en tvåa? Oroar mig en del för hur man ska orka och hinna med båda rättvist etc. etc....
Ungefär samma. Inget i trosan men rosa/rött/brunt på pappret när jag "trycker upp det".
Fortfarande öm i bröstvårtorna, så hoppet är väl det sista som överger en..
Hejsan.
Plussade igår, eller två streck snarare.
Kan nästan säga att de tog sig på första riktiga försöket.
Har otrolig växtvärk (som mensvärk) sedan typ 1 vecka tillbaka, efter + tycker ja ändå molet är ganska mysigt för då vet ja att det händer något.
Jag känner inte av sig mycket annat mer än att tröttheten börjar komma krypande.
Bf 6/6-17.
Bor i uppsala :)
Såg att någon skrev om hemlig fb grupp, de är ja intresserad av :)
Vet nån om det är någon fara att resa under graviditeten? Vi bokade en resa till Kanarieöarna för längesen och vi åker nu på onsdag.
Jag är i vecka 3-4, ska till mvc efter resan.
Jag hoppar ur tråden då jag blöder mer och mer, så det blev missfall denna gången också...
Försök 17 nästa gång.
Lycka till ni andra och hoppas era små bönor stannar!!
Jag bor också i Uppsala.
Ska till barnmorskan på första besöket i morgon ?
Vilken mail har du mailat? Det var inte jag som tog upp det först ????
Det har startats en som heter Junimammor 2017. Minns inte vilket alias hon som "äger" den har men hade mail syskonresan@oulook.com
Hittar in den men den kanske är hemlig. Mailar henne, tack! :)
Vad innebär hemlig grupp? Att ingen ser när jag blir medlem? :)