• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • UndrandeSökare
    MissM79 skrev 2018-08-24 15:58:06 följande:

Tack :)

Finns olika Prednisolol. Vilken är det man bör få utskriven i så fall?

Prednisolon 5 mg, 100tabletter/burk, 4 uttag ska du be att få utskrivet. Tillverkaren är inte så viktigt.

Trombyl 75mg, 100 tabl /burk, 4 uttag

Lutinus 100mg , 21st/förp

Försök få Fragmin 5000ie sprutor utskrivet ickså. Det är blodförtunnande sprutor du ger dig själv i magfettet, 1 per dag, de samarbetar med Trombylen och ger bättre effekt tillsammans.
  • MissM79

Tack för ditt svar :) Ska till min gynekolog på torsdag så då ska jag ta upp det med henne.

• UndrandeSökare
    MissM79 skrev 2018-08-25 09:57:45 följande:

Tack för ditt svar :) Ska till min gynekolog på torsdag så då ska jag ta upp det med henne.

Uppdatera gärna här efteråt och berätta hur det gick.
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-08-24 14:51:11 följande:
    Nej, när jag ringde sa sekreteraren att det tar två månader att få tid. Men vi får köra på som vanligt.
    smurfen 11 skrev 2018-08-24 09:42:55 följande:

Men va jobbigt att det tar sån tid för dig. Har du fått nån tid nu då?

Nej. De skickar en kallelse om två månader. Suck! Men vi kör på dom vanligt och får hoppas på det bästa.

Hur går det för dig?
    Ok ännu längre väntetid då, suck. Ja, det enda ni kan göra då är att köra på som vanligt.

Jo tack, det går bra än så länge, vecka 10 nu, in i vecka 11 imorgon. Mår som en kratta emellanåt, illamående och har haft svårt äta och ens lukta på grejer, är ingen jätteförbättring där än, men ska inte klaga nu när vi kommit så här långt:) Det går väl över snart!
  • DragonWoman

I tisdags natt vaknade jag av att jag läckte vatten. Fortsatte sova och när jag gick upp rann det en bra skvätt. 3 barn hemma så ville få dom till skolan och dagis innan jag ringde förlossningen. Lämnade dom, handlade lite och väl hemma så ringde jag. På grund av rörligt huvud så blev jag illa tvungen att lägga mig ner och ringa ambulans. Så blev hämtad och körd med blåljus och sirener till förlossningen kändes ju inte alls avigt. Väl inne så beslutades det om igångsättning direkt med cytotec. Protest från mig men fick backupplan med bricanyl mm. Vid 12 först dosen. Andra vid 14 och när de vill ge vid 16 ville inte jag på grund av starka värkar då. Sen dimma av lustgas och värkar. Och på grund av kaos med många födande fick överläkaren ta mig mycket på grund av snabba förlopp på slutet. 18:34 föddes denna lilla tjej iaf

Mitt sista lilla mirakel. Hoppas få se fler här framöver <3

• Nykär15
    DragonWoman skrev 2018-08-26 12:05:03 följande:

I tisdags natt vaknade jag av att jag läckte vatten. Fortsatte sova och när jag gick upp rann det en bra skvätt. 3 barn hemma så ville få dom till skolan och dagis innan jag ringde förlossningen. Lämnade dom, handlade lite och väl hemma så ringde jag. På grund av rörligt huvud så blev jag illa tvungen att lägga mig ner och ringa ambulans. Så blev hämtad och körd med blåljus och sirener till förlossningen kändes ju inte alls avigt. Väl inne så beslutades det om igångsättning direkt med cytotec. Protest från mig men fick backupplan med bricanyl mm. Vid 12 först dosen. Andra vid 14 och när de vill ge vid 16 ville inte jag på grund av starka värkar då. Sen dimma av lustgas och värkar. Och på grund av kaos med många födande fick överläkaren ta mig mycket på grund av snabba förlopp på slutet. 18:34 föddes denna lilla tjej iaf

Lite dramatik ja! Men så himla fin <3 stort grattis!
  • Trullis82
    DragonWoman skrev 2018-08-26 12:05:03 följande:

Stort grattis till er<3
  • Anonym (Sanna)

Dragonwoman: så fin liten tjej! Grattis! Skrattade lite åt "jag skulle bara skicka i väg de större barnen, sen ringde jag". Det är ju så man gör... Jag lämnade min ena son i förskoleklass och tog en värk i kapprummet. Lillebror undrade varför vi inte gick ut. Ha Ha

• Anonym (Varför går det inte?)

Nu är jag tillbaka i tråden. Vi har fortsatt försöka på egen hand men utan resultat. Första IVF-omgången blev fiasko med övertsimulering och totalfrys på de tre fina blastocyster som fanns. Men inget av dem klarade upptining. Så ingen återföring.

Men nu försök nummer två. Idag är jag på stimuleringsdag åtta. Kort behandling för att minska överstimuleringsrisken. Men östrogenvärdena är på väg brant uppåt och efter dagens ultraljud och prov beslutades att jag kommer inte få ta ägglossningssprutan utan istället avsluta med nässpray Synarela innan äggplock som blir på tisdag. Sedan blir det totalfrys igen. Är så rädd att embryona ska dö av frys och tining den här gången med. Idag hade jag 17 stora blåsor varav 14 rejält stora och minst 4 mindre. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.