Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

38+ och försöker bli gravid.

Funderar på om jag skrivit innan i tråden.. Hoppar runt ibland och glömmer sen speciellt när jag försöker ta en paus

• DragonWoman
    Hemflyttad skrev 2017-09-13 13:17:06 följande:

I så fall tycker jag att det låter bra, det är väl precis då man kan börja se hjärtslag. Ibland senare än så. Härligt!Tror inte det, men du är välkommen!

Tack för tumhållning, tjejer!

Tack

Kort presentation. 41 och har 4 barn sen innan. 2 sena mf i v 14 o och 3 tidiga innan v 8. Allt fördelat över 20 år ha ha. Försöker få till ett ev sista barn. Försökt nu i 7 månader tror jag det blir. Har nästa bim i slutet av månaden tror jag. Käkar snart vartenda kosttillskott som finns
  • DragonWoman
    Hemflyttad skrev 2017-09-13 13:48:31 följande:

Troligen har ni haft otur, äggkvaliteten blir ju sämre med åren. Försök leva hyfsat hälsosamt. Eventuellt ta kosttillskott. Kanske prova extra progesteron (progesterall-kräm) efter ÄL. Trombyl (eller en fjärdedels barnalbyl) nästa gång du blir gravid.Jag är lika gammal som du, två barn. Jag tar också en hel del kosttillskott, tror det blir 6-7 kapslar på morgonen och 4 på kvällen för tillfället. Hoppsan.

Jobbigt när det inte händer, men man måste väl ha lite tålamod när man blir äldre. Samtidigt känner man ju att man knappt har någon tid kvar.

Ja just tiden är ju en bitch man påminns om nu. Har väl lite funderingar på om vi ska eller snarare jag ska kolla upp mig för att veta att hönan är aktiv äggläggare eller redo för grytan
  • DragonWoman
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-13 22:15:08 följande:

Tack för pepp! Ni är söta som fortfarande håller tummarna för mig. Har inga gravidkänningar alls så mensen kommer i vanlig ordning.

Fast det är vanligt att inte känna sig gravid när man är det ge inte upp förrän mensen dyker upp.
  • DragonWoman
    EnLitenTrea skrev 2017-09-14 10:45:43 följande:

Spännande håller tummarna :)

Ägget släpper väl inom 48 timmar från positivt ägglossningstest? Blev mys igår och funderar på om en repris ikväll ger bättre odds... Eller om vi ska nöja oss och leva på hoppet
  • DragonWoman
    Hemflyttad skrev 2017-09-14 13:30:28 följande:

Ja, runt 36 timmar ska det väl vara. Sedan lever ägget upp till 24 timmar. Om ni orkar så skadar det ju inte att köra en gång ikväll också, eller imorgon kväll.

Han fick åka iväg igår kväll för att bogsera hem en stolle som fått stopp på bilen, hemma vid 01 och sen upp igen vid 5 för jobb... Får elchocka honom isf sorry har lite knäpp humor ha ha nä får se om han orkar och vill annars chansa på tur imorgon
  • DragonWoman
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-14 19:17:00 följande:

Eftersom testet var negativt och det mest kännetecknande symtomet för mig uteblivet har jag ju ändå varit inne på att mensen kommer i vanlig ordning. Så blev det också. Alldeles nyss syntes de första dropparna. Den här bebisverkstan är inte kul.

Fan då
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-14 20:15:29 följande:

Jag har skickat in önskan om tid till privatgyn ikväll.

Hoppas du får svar och tid fort!
  • DragonWoman
    Monchichi skrev 2017-09-15 06:24:35 följande:

Jag har vaknat med att delar av slemproppen gått och ska in till förlossningen igen för kontroll. Kanske blir bebisar idag!

Oj... Lycka till på kontrollen
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.