38+ och försöker bli gravid.
hej!
Jag är 35 men mannen är 50... känner också en press. Vi vill så gärna ha en till men går det????
Bara försökt 2 månader nu men fortfarande inget +
hej!
Jag är 35 men mannen är 50... känner också en press. Vi vill så gärna ha en till men går det????
Bara försökt 2 månader nu men fortfarande inget +
Hej allihopa!
Liten uppdatering från mig, är nu i v.12 och illamåendet har lättat lite och jag kan börja slappna av lite mer. Är fortfarande väldigt uppblåst, hoppas det lägger sig snart. Nästa vecka är det dags för KUB test, är ganska nervös, håller alla tummar och tår för att allt är bra.
Kul med fler plus, massor med uppmuntran och kramar till er som kämpar vidare mot ett plus. Det blir snart er tur!
Här har vi haft samlag varannan dag i 2 månader men fortfarande inget +. Så jag tror att det kommer när kroppen vill.
Inte när jag vill o tror. Men samlag så ofta borde det definitivt redan blivit i så fall.
Hej där!
Kanske inte okej att jag kommer in här men säg till i så fall.
Jag är 35år och har en make på 50år.
Vi var klara med barn då vi har två tjejer ( 13 + 7 )
Så vi beslutade att jag skulle börja med p-spruta efter sista barnet, vi var klara med barn...
Men båda har känt att det är något som fattas i vår familj ändå, och kom fram till att båda funderade på det samma.......en lite till
Så sagt och gjort, september 2016 slutade jag med p-sprutan.
Har efter det inte hänt något alls. Har kört med äl test och gjort x antal gravtest då mensen hoppat både hit och dit. Men det blir ingen stegring på äl test och alla gravtest är negativa...
Så en undersökning påbörjades och man upptecker att jag har en cysta/blåsa på varje äggstock.
Det togs prover och blev återbesök. Proverna var bra och ena cyctan/blåsan är borta.
Så man tror att vi ska kunna fixa detta själva. Vi ska ge det tre månader till sen ska jag tillbaka för kontroll och då även få börja med medicin för att stimulera fram en ägglossning.
Så från att ha haft så lätt för att bli gravid till att inte fungera alls
Men vi kämpar vidare tills maken känner sig alldeles för gammal, han säger att det är på gränsen nu
Välkommen Trullis82!
Det låter ut som en bra plan att ni kör på nu och sen kan få lite hjälp på trav.
Jag har dragit ner på kaffe i ett försök att boosta fertiliteten och äter en del extra vitaminer, tex E vitamin som ska stärka slemhinnan så ägget ska fästa bättre. Det är svårt veta om det hjälper men är ju värt ett försök tänker jag. En del provar rosenrot för att få ordning på menscykeln osv då många rapporterar att det hjälpt dem bli gravida. En del smörjer med progesteronkräm då det oftast är en brist med åldern och också behövs för att ägget ska fästa.
Jag upptäckte i höst att mitt sköldkörtelvärde låg för högt så om du inte kollat upp det så kan det vara bra. För graviditeten rekommenderas ett värde på högst 2.0.
Äter folsyra B12 d vitamin omega 3 och järn. Tog även rosenrot. Testade även borago och nu när det tog sig började jag med 1/3 barnalbyl från äl+3. Slumpen eller om det hjälpte ägget fästa.. Inte en aning.
Hej!
Tack för tips. Läkaren sa inget om några vitaminer el så, så jag äter inget extra men provar gärna om det kan vara till hjälp.
Man tog på sköldkörteln o de proverna var bra o även mina hormon prover var bra. Så utifrån proverna borde det inte vara ett problem att bli gravid.
Men kanske ska jag ge mig ut o köpa e vitamin då. Kan ju bara göra nytta