Inlägg från: Trullis82 |Visa alla inlägg
  • Trullis82

38+ och försöker bli gravid.

Hej på er!

Har läst allt ni skrivit men inte skrivit något själv på en stund.

Jag har precis fått börja hos min läkare igen o ätit första dosen Letrozol efter semestern. Igår tog jag Ovitrelle sprutan så idag har jag väl äl förhoppningsvis.

Så här myser vi allt vad vi hinner..... hoppas detta e vår månad....

• Trullis82
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-08-22 12:45:03 följande:

Håller tummarna stenhårt för er :)

Anonym (Sanna) skrev 2018-08-22 15:27:26 följande:

Nu är ni igång igen. Så bra! Håller tummarna!

Tack snälla ni, hur går det för er?
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-08-22 21:41:52 följande:

Ringt för att få tid för undersökning nu när de öppnat igen för nya patienter (stängt från maj). Det är två månaders väntetid. Suck! Känns hopplöst. Tiden går och går, orolig för fertiliteten i och med åldern, är ju 41 år. Men jag försöker hålla modet uppe. Inga känningar på gång, bim på fredag.

Okej, men så tråkigt. Det finns ingen privat klinik du kan gå till?

Jag har det för bra för att vara sant så jag tycker synd om er som fastnat på ett eller annat vis.

Men håll modet uppe....snart e det din tur
  • Trullis82
    DragonWoman skrev 2018-08-26 12:05:03 följande:

I tisdags natt vaknade jag av att jag läckte vatten. Fortsatte sova och när jag gick upp rann det en bra skvätt. 3 barn hemma så ville få dom till skolan och dagis innan jag ringde förlossningen. Lämnade dom, handlade lite och väl hemma så ringde jag. På grund av rörligt huvud så blev jag illa tvungen att lägga mig ner och ringa ambulans. Så blev hämtad och körd med blåljus och sirener till förlossningen kändes ju inte alls avigt. Väl inne så beslutades det om igångsättning direkt med cytotec. Protest från mig men fick backupplan med bricanyl mm. Vid 12 först dosen. Andra vid 14 och när de vill ge vid 16 ville inte jag på grund av starka värkar då. Sen dimma av lustgas och värkar. Och på grund av kaos med många födande fick överläkaren ta mig mycket på grund av snabba förlopp på slutet. 18:34 föddes denna lilla tjej iaf

Mitt sista lilla mirakel. Hoppas få se fler här framöver <3

Stort grattis till er<3
  • Trullis82

Hej på er alla!

Hur går det för er?

Gjorde ett test från gravidkollen igår. Vara vanlig enkel sticka. Tänkte ta CB veckoindikator på onsdag.

Vad tror ni?

• Trullis82
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-09-02 14:18:36 följande:

Det ser negativt ut.

Nja, det e svagt positivt.... testet e taget på dag 12 så ska ta ett senare o då digitalt
  • Trullis82
    Nykär15 skrev 2018-09-02 18:29:47 följande:

Jag ser svagt! Hade tagit en sticka i morgon med för att se en ökning innan jag hade ödslat ett digitalt. Håller tummarna för en fin ökning! Så spännande!!

Nä, litar endast på de digitala så det finns det gått om hemma. Men nyttjar dom inte förens det e säkert att det skulle visa något... detta tog jag bara på skoj. Mina test är alltid sådär ljusa.

Kör alltid med CB veckoindikator.

Har fått fel svar på flera andra så litar inte 100% på detta heller. Men på ons gäller det
  • Trullis82

dag är det dag 14 sen Ovitrelle sprutan

Tog ett CB med veckoindikator för att säkertställa mitt tidigare test o här kommer resultatet

• Trullis82
    Kyllykki skrev 2018-09-05 06:02:38 följande:

Grattis!!!! Vad roligt! Lycka till nu!

Anonym (Sanna) skrev 2018-09-05 06:06:09 följande:

Åh så roligt Trullis. Grattis!

Nykär15 skrev 2018-09-05 06:33:40 följande:

Underbart!! Stort grattis!!!

Tremblement de Terre skrev 2018-09-05 06:42:51 följande:

Grattis Trullis!!!!!

Tack snälla <3
  • Trullis82
    DragonWoman skrev 2018-09-05 10:43:45 följande:

Stort grattis <3

smurfen 11 skrev 2018-09-05 09:20:14 följande:

Så härligt Trullis, stort grattis, att all möda varit värt det!

Tack snälla du
  • Trullis82
    SweetCA skrev 2018-09-05 14:16:03 följande:
    Stort Grattis! Fick du några biverkningar av otrivelle?
    Ingenting faktiskt. Det var andra gången jag provade sprutan och jag har inte känns av något alls. Best ever
  • Trullis82
    SweetCA skrev 2018-09-05 18:23:04 följande:

Grymt! Tack, ska testa om några veckor och vi planerar en weekend borta då för att kunna mysa lite extra :D

Vi lyckades på vår första Ovitrelle oxå men blev tyvärr tidigt MF så nu hoppas vi att det går som det ska. Men fortfarande så tidigt o nervöst
  • Trullis82
    Kellie13 skrev 2018-09-07 22:36:50 följande:

du vet väl att mannens ålder inte har med hans fertilitet att göra? Dom kan ju få barn hela livet till skillnad från oss kvinnor. Orättvist men sant

Jag är 36 o min man 51 o jag e gravid i v5 så än är det tidigt. Men makens spermier simmade på
  • Trullis82
    Mawie skrev 2018-09-09 05:47:21 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller, 5 dagar innan bf,( v 39, mitt hjärta går så ont, vet inte vart jag ska ta vägen.

Kände min dotter i onsdags kväll på torsdags morgonen slog inte hennes hjärta längre.

Känns som våran tid och min kropps möjligheter tagit slut.

År av försök, flera missfall, skada på livmodern som behöver opereras och nu det här.

Blir 40 snart, ville så gärna stt min sambo skulle bli pappa, han är helt fantastisk och det gör ont att se honom så här förstörd.

Men neeeeeeeeeeej, det här får inte hända....

Hur går man vidare efter något sådant?

Urs, vad ledsen jag blir. Jag finner tyvärr inga ord

All styrka till dig o din sambo<3
  • Trullis82

[quote=79049361][quote-nick]Mawie skrev 2018-09-13 11:02:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Urs, så ledsen man blir när man får höra sånt. Jag beklagar verkligen att ni behövt genomgå detta. Det är något som bara inte får hända....

Hon är väldigt fin er lilla skatt....

all kärlek o styrka till er ????

• Trullis82
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-16 22:48:06 följande:

Hur länge har ni andra försökt?

Har ni barn sedan innan?

Nu e ju inte jag över 40 men jag säger som ovan skrivit.... jag skulle aldrig ge upp om det e en liten jag vill ha. Förens någon läkare sagt att det tyvärr inte går.

Jag har två barn14&8 som kom till på normalt vis. Nu blev vi sugna på en liten till men denna gången fick vi kämpa. Men nu sitter jag med min skatt i magen. Är idag i v6. Så låååång väg kvar...

men hade nästan gett upp hoppet att bli gravid igen...

Jag e 36 o min man 51
  • Trullis82

Hej på er!

Jag ser att några av er är kvar här inne. Hur går det för er?

Efter 1 års kämpande är jag nu gravid efter hjälpen jag fick. Jag fick reda på att jag har något som heter pco(man kan läsa på 1177 vad det är). O detta i mitt fall betyder att jag inte får varken ägg (follikar) el äl. Så både medicin och spruta var jag tvungen att ta för att lyckas. Men det var så värt allt kämpande. Det skönaste var ändå att veta att det faktiskt var något fel o därför blev vi inte gravida.

Men nu sitter jag här i v12 o mår såååååå illa. Hahahaha, jag är så lycklig men har mått väldigt dåligt den här första tiden som jag snart hoppas vända lite så man slipper illamåendet o tröttheten.

Lycka till o kämpa på

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.