• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • UndrandeSökare
    DragonWoman skrev 2018-08-21 22:28:10 följande:

Idag föddes en liten tös på 3164 gr och 48 cm. Var lite halvdramatiskt. Ska skriva ner när jag är lite mer mänsklig

Grattis till dottern. Blev det akut kejsarsnitt eftersom det blev dramatiskt?
  • mammsen79
    DragonWoman skrev 2018-08-21 22:28:10 följande:

Idag föddes en liten tös på 3164 gr och 48 cm. Var lite halvdramatiskt. Ska skriva ner när jag är lite mer mänsklig

Grattis ??
  • mammsen79

Idag kom min mens, ledsen o besviken! Om det nu är mens för kommer lite mörkt blod. Min mens är beräknad idag, tog ägglossnings test denna månad o hade ägglossning på dag 16 så endast 9 dagar lutelfas suck. Någon mer som har så kort mellan ägglossning o mens? Väntar på att mensen ska komma igång så jag kan börja med hormon sprutorna. Så orolig rädd.

• Anonym (Lillgrodan)
    mammsen79 skrev 2018-08-22 09:29:46 följande:

Idag kom min mens, ledsen o besviken! Om det nu är mens för kommer lite mörkt blod. Min mens är beräknad idag, tog ägglossnings test denna månad o hade ägglossning på dag 16 så endast 9 dagar lutelfas suck. Någon mer som har så kort mellan ägglossning o mens? Väntar på att mensen ska komma igång så jag kan börja med hormon sprutorna. Så orolig rädd.

Jag har 10 dagars lutealfas den här månaden. Har BIM på fredag. Känns inte som att det har tagit sig den här månaden. För kort lutealfas i min värld. Men det kan bero på att jag fick mf förra månaden. Den månaden hade jag 20 dagars lutealfas. Så vi får se vad jag har nästa månad om mensen kommer.

Förstår din rädsla, all styrka till dig <3
  • Trullis82

Hej på er!

Har läst allt ni skrivit men inte skrivit något själv på en stund.

Jag har precis fått börja hos min läkare igen o ätit första dosen Letrozol efter semestern. Igår tog jag Ovitrelle sprutan så idag har jag väl äl förhoppningsvis.

Så här myser vi allt vad vi hinner..... hoppas detta e vår månad....

• Anonym (Lillgrodan)
    Trullis82 skrev 2018-08-22 11:54:10 följande:

Hej på er!

Jag har precis fått börja hos min läkare igen o ätit första dosen Letrozol efter semestern. Igår tog jag Ovitrelle sprutan så idag har jag väl äl förhoppningsvis.

Håller tummarna stenhårt för er :)
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-08-22 11:54:10 följande:

Hej på er!

Nu är ni igång igen. Så bra! Håller tummarna!
  • Trullis82
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-08-22 12:45:03 följande:

Håller tummarna stenhårt för er :)

Anonym (Sanna) skrev 2018-08-22 15:27:26 följande:

Nu är ni igång igen. Så bra! Håller tummarna!

Tack snälla ni, hur går det för er?
  • Anonym (Lillgrodan)
    Trullis82 skrev 2018-08-22 17:48:08 följande:

Har BIM på fredag, tänkte testa imorgon för jag är tveksam om det har tagit sig. Har molvärk så in i norden idag så det kan lika gärna vara mensen som är på gång.

Så jag har ett testa tidigt test hemma som jag tänkte prova imorgon. Nervöst idag!
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-08-22 17:48:08 följande:

Ringt för att få tid för undersökning nu när de öppnat igen för nya patienter (stängt från maj). Det är två månaders väntetid. Suck! Känns hopplöst. Tiden går och går, orolig för fertiliteten i och med åldern, är ju 41 år. Men jag försöker hålla modet uppe. Inga känningar på gång, bim på fredag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.