• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Syskonförsök)

Hej! 

Jag ser att det finns endel som använder diverse hjälpmedel för att bli gravida. 
    Själv har jag regelbunden cykel på 30 dagar med en lutealfas på ca 16 dagar.
    Jag märker tydligt av mina äl och får pos på äl-test. Har gjort en fertilitetsutredning bara för att verifiera att allt är som det ska och allt ser bra ut och jag har bra ahm-värde.
    Jag har dessutom en son som är 1,5. 

Alltså torde det inte vara några problem att bli gravid igen, men kan man hjälpa naturen på traven gör jag självklart gärna det då åldern trycker på. 

Men som jag förstår det finns det inga direkta hjälpmedel för någon där allt liksom funkar som det ska? Eller har ni tips?

Det enda jag kör med är Progesterall, för det kan väl inte skada som jag förstår det. Inne på försök nr 2.

• smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-05 22:25:36 följande:
    Jo tack är lite öm nertill annars mår jag väldigt bra ska in på äggplock på Fredag är sååå nervös o orolig inför det. De såg ju 5 äggblåsor sist. Vill bara ha det här överstökat.
    Jag var också öm de sista dagarna. Tänk att du kommer få morfin, så det är inte ens säkert du kommer känna så mycket. Det enda jag kände var bedövningssticket, men inte ens det var långvarigt eller gjorde särskilt ont.

Jag var bra lullig, det enda jag hörde var i princip när de ropade "ägg". Tror det hjälper att du inte har alltför många ägg och ta ut.

Lycka till morgon:) 
  • UndrandeSökare
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2018-09-06 09:41:33 följande:

Hej! 

Jag ser att det finns endel som använder diverse hjälpmedel för att bli gravida. 

Själv har jag regelbunden cykel på 30 dagar med en lutealfas på ca 16 dagar.

Jag märker tydligt av mina äl och får pos på äl-test. Har gjort en fertilitetsutredning bara för att verifiera att allt är som det ska och allt ser bra ut och jag har bra ahm-värde.

Jag har dessutom en son som är 1,5. 

Alltså torde det inte vara några problem att bli gravid igen, men kan man hjälpa naturen på traven gör jag självklart gärna det då åldern trycker på. 

Men som jag förstår det finns det inga direkta hjälpmedel för någon där allt liksom funkar som det ska? Eller har ni tips?

Det enda jag kör med är Progesterall, för det kan väl inte skada som jag förstår det. Inne på försök nr 2.

Hut länge har ni försökt nu med syskonförsök?

Det du kan göra är att boka in en äggledarspolning hos en privat gyn för att kolla så att det är fri passage. Om du inte redan har gjort det.

Min läkare rekommenderar att alla som försöker bli gravida tar folsyra, d-vitamin och Omega 3. Så det kan du ju också börja äta.
  • SweetCA
    Trullis82 skrev 2018-09-05 20:16:07 följande:

Vi lyckades på vår första Ovitrelle oxå men blev tyvärr tidigt MF så nu hoppas vi att det går som det ska. Men fortfarande så tidigt o nervöst

Förstår det så väl... Håller tummarna

Positivt att ni blev gravida ändå även om det inte gick hela vägen.
  • SweetCA
    UndrandeSökare skrev 2018-09-06 10:17:16 följande:

Det du kan göra är att boka in en äggledarspolning hos en privat gyn för att kolla så att det är fri passage. Om du inte redan har gjort det.

Min läkare rekommenderar att alla som försöker bli gravida tar folsyra, d-vitamin och Omega 3. Så det kan du ju också börja äta.

Skriver under på kosttillskotten, kör ju en del till som bla Q10 och melatonin samt bidrottninggele för att förbättra äggkvaliten, men vet inte om det funkar, har ju inte fått gå hela vägen.
  • Nykär15
    SweetCA skrev 2018-09-06 17:22:17 följande:

Skriver under på kosttillskotten, kör ju en del till som bla Q10 och melatonin samt bidrottninggele för att förbättra äggkvaliten, men vet inte om det funkar, har ju inte fått gå hela vägen.

Rosenrot funkade för mig, använt det 3 ggr och blivit gravid varje gång, men två första blev mf....sista hela vägen!
  • Anonym (Syskonförsök)
    UndrandeSökare skrev 2018-09-06 10:17:16 följande:

Jag är bara inne på andra försöket än så länge så det är inga konstigheter. Vill bara helst inte att det ska behöva ta år då jag gör insemineringar.
    Min gyn sa att har man passage så har man. Det kloggas liksom inte bara igen rätt som det är? Ja såvida man inte får en massa STDs  och konstigheter vill säga. 
    Jag gjorde en spolning någon månad innan jag plussade men sonen för drygt två år sedan, och sedan dess har jag inte varit direkt aktiv så passagen borde det inte vara något fel på (om det stämmer som hon säger).

Ja, förutom Progesterall äter jag givetvis vitaminer så som ovan nämnda: folsyra, d-vitamin omega3, samt multivitamin kvinna, C-vitamin, Zink, Magnesium och Better You´s Bär Boost
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-06 10:09:12 följande:

Jag var också öm de sista dagarna. Tänk att du kommer få morfin, så det är inte ens säkert du kommer känna så mycket. Det enda jag kände var bedövningssticket, men inte ens det var långvarigt eller gjorde särskilt ont.

Jag var bra lullig, det enda jag hörde var i princip när de ropade "ägg". Tror det hjälper att du inte har alltför många ägg och ta ut.

Lycka till morgon:) 

Tack gulliga du det värmer >3 får be om massa morfin, är det i armvecket de ger det?
  • Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-09-05 22:25:36 följande:

Jo tack är lite öm nertill annars mår jag väldigt bra ska in på äggplock på Fredag är sååå nervös o orolig inför det. De såg ju 5 äggblåsor sist. Vill bara ha det här överstökat.

Lycka till idag! Spännande! Hoppas det går bra.
  • Kyllykki

Om det är någon som vill ha munkpeppar har jag förresten en oöppnad burk som någon kan få. Synd om den inte kommer till nytta.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.