• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • nomadelle
    Mawie skrev 2018-09-13 11:02:00 följande:

Så tragiskt och oerhört sorgligt, nästan så jag börjar gråta bara av att läsa om det. Ingen skulle behöva uppleva detta! Många kramarHjärta
  • Nykär15

[quote=79049361][quote-nick]Mawie skrev 2018-09-13 11:02:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Så vacker hon är <3

Gör så ont att läsa...

Hoppas ni får något svar, man vill ju veta om det är något man kan förebygga nästa gång...

Många kramar och styrka till er <3

• mammsen79
    lyckligast80 skrev 2018-09-13 08:22:40 följande:

Hej!

Vad roligt! Spännande: )

Jag tycker det är sååå roligt att läsa om andra som går igenom ivf, vi ska nämligen börja med sprutorna på lördag/söndag när nu mensen behagar dyka upp. Eller så gör den inte det... vi får se...

Är dock otroligt nervös för sprutorna och sen äggplocket, hur har du upplevt det? Kändes ägguttgen?

Jag kände med som dig mycket obehag o rädd o jag grät när jag tog sprutorna inte för att det gör ont utan för att jag hade svårt acceptera att jag hamnat i detta stadie eftersom jag har två friska tjejer sedan tidigare förhållande, har nog lite svårt acceptera att man blivit äldre. Den andra sprutan man tog den var svår att sticka för nålen är tjockare o så sved det lite grann efter men inget att vara rädd för igentligen men jag som person oroar mig för mycket så ibland tar rädslan över mig så jag blivit rekommenderad gå kbt av en sköterska så jag har sökt mig till vårdcentralen o inväntar svar. Jag var mest rädd för äggplock o läste om det här inne o försökte förbereda mig men alla är o reagerar vi olika på våra kroppar o innan äggplocket begärde jag lugnande sant att man fick morgon i armen så jag kände ingenting förrens efter har det varit lite värk men släppt nu på dag 6. O efter den senaste sprutan var jag sjukt trött av i 6 dagar. Om man fött barn så är det här ingenting tycker jag så därför var min oro helt i onödan, lite obehagligt att man ska klä om till sjukhuskläder både jag o mannen men förstår i efterhand vf man gör det. Var inte orolig det kommer gå bra och vi är många här som går igenom samma saker så fråga så mycket du vill kram >3

Hoppas på ett plus för er nu! Håller tummar och tår!

• mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-09-13 10:00:40 följande:

Hehe inte lätt med teknik:)

Men så bra en kom till frys, på dag fem eller? Eller frös de in på dag tre?

Jo tack, det går bra. Inne i vecka 13, kub såg bra ut, nu blir nästa koll mitten av oktober. Mår lite illa emellanåt, men det har lättat sen vecka 6-12 i alla fall. Men har superkänslig näsa så skulle kunna extraknäcka som knarkhund:)

Vad menar du, satte ni in två?

Ja de frös in på dag 3 tror jag de satte im äggen på dag tre på mig. Jag undrar hur många ägg får man sätta in?
  • lyckligast80

[quote=79049646][quote-nick]mammsen79 skrev 2018-09-13 12:43:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack för peppen! :) Vad vi får gå igenom! Men vad fantastiskt vad dem kan göra och det är ju värt allt!

När vi var på Sahlgrenska rådde dem mig att INTE läsa på Familjeliv, För att man kan bli påverkad av det som skrivs eller rent utav bli skrämd. Men jag gör det för att få läsa om just personer som du/ni som faktiskt har upplevt det oavsett om det är bra eller dåligt. Alla scenarior känns bra att ha med i ryggsäcken, känner jag. Ett sätt att förbereda sig lite mentalt för mig. Sen hur man reagerar när det är dags det får man ju se, alla är ju olika och upplever det olika som du skriver.

Fick din partner vara med vid ägguttaget?

• Trullis82

[quote=79049361][quote-nick]Mawie skrev 2018-09-13 11:02:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Urs, så ledsen man blir när man får höra sånt. Jag beklagar verkligen att ni behövt genomgå detta. Det är något som bara inte får hända....

Hon är väldigt fin er lilla skatt....

all kärlek o styrka till er ????

• lyckligast80

Beklagar så innerligt, det gör ont i hela kroppen bara av att försöka föreställa sig eran sorg, det är så orättvist och sorgligt. Man önskar man kunde säga något för att det ska kännas bättre, men finner inga ord. Men även om ingen här känner varann så är vi ett stöd för den som vill, och orkar. Om ni orkar.

Hon ser helt underbar ut <3

• Milou3
    Mawie skrev 2018-09-13 10:54:56 följande:

Det kommer nog dröja många veckor innan vi får tillbaka provsvaren.läkaren sa de ofta inte hittar några svar.

Har på känn att det kan ha varit något med moderkakan kanske nån propp.

Kände henne ju dagen innan, då var hon i gång som vanligt.

Hon vägde ändå 3080g och var 52cm lång, så hon har ju växt som hon ska.

Tänk om man bara fått en hint så man kunnat plockat ut henne tidigare. I dag var ingen rolig dag, vill inte vakna upp och komma på att hon är borta.

Jag beklagar sorgen!!! Gud vad hemskt!! En miljoner tröstkramar till er!
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-13 12:49:09 följande:
    Vad menar du, satte ni in två?

Ja de frös in på dag 3 tror jag de satte im äggen på dag tre på mig. Jag undrar hur många ägg får man sätta in?
    Ja alltså, satte du in två i livmodern, eftersom du pratade om att vara orolig för tvillingar? I Sverige brukar de sätta in ett, om man försökt flera gånger så kan de ibland sätta in två.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Hej!

Ny här. Är 43 år, har tre barn som nu börjar bli stora. Yngsta fyller 10 snart.
    Nu har min man kommit på att han längtar efter fler barn. Jag har kunnat tänka mig många barn hela tiden så nu är bebisverkstaden så smått igång.

Blev gravid lätt med mina tre då men hade jobbiga graviditeter.

Funderar kring om det kommer att gå nu 10 år senare att bli gravid och om det kommer bli jobbigare graviditet om vi lyckas..

Återstår att se. Nu smyger vi igång sladdisverkstan..

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.