• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Hur länge har ni andra försökt?

Har ni barn sedan innan?

• Trullis82
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-16 22:48:06 följande:

Har ni barn sedan innan?

Nu e ju inte jag över 40 men jag säger som ovan skrivit.... jag skulle aldrig ge upp om det e en liten jag vill ha. Förens någon läkare sagt att det tyvärr inte går.

Jag har två barn14&8 som kom till på normalt vis. Nu blev vi sugna på en liten till men denna gången fick vi kämpa. Men nu sitter jag med min skatt i magen. Är idag i v6. Så låååång väg kvar...

men hade nästan gett upp hoppet att bli gravid igen...

Jag e 36 o min man 51
  • Anonym (stress)

Nu är jag tillbaka här efter många månader av icke försök.

Vi står just nu i kö för IVF men tänker att blir det så blir det på vanlig väg ändå men har typ NOLL förväntningar.

Är 39 år gammal, nyss fyllda, och jag känner mig stressad.

Nu har jag BIM (inte så att vi försökt direkt) på fredag 21/9...men har sedan 2 dagar känt spända och ömmande bröst, vilket jag ALDRIG har innan mens. Jag mår lite smått illa (vilket jag iofs kan göra ibland pga andra saker men var länge sedan), ökad temp så trodde jag höll på att bli sjuk men runt 37 grader bara. Fryser typ konstant fast det inte är kallt. 

Tog ett test i dag för kunde inte hålla mig, MEN negativt såklart. Dock så känner jag mig verkligen gravid! KAN Man ha ganska mkt symtom utan att det visar positivt på testet såhär tidigt?
    Tänker att om man har många symtom så borde hcg vara så högt så det visar positivt på ett test??

• brallison
    Anonym (stress) skrev 2018-09-17 15:34:17 följande:

Nu är jag tillbaka här efter många månader av icke försök.

Vi står just nu i kö för IVF men tänker att blir det så blir det på vanlig väg ändå men har typ NOLL förväntningar.

Är 39 år gammal, nyss fyllda, och jag känner mig stressad.

Nu har jag BIM (inte så att vi försökt direkt) på fredag 21/9...men har sedan 2 dagar känt spända och ömmande bröst, vilket jag ALDRIG har innan mens. Jag mår lite smått illa (vilket jag iofs kan göra ibland pga andra saker men var länge sedan), ökad temp så trodde jag höll på att bli sjuk men runt 37 grader bara. Fryser typ konstant fast det inte är kallt. 

Tog ett test i dag för kunde inte hålla mig, MEN negativt såklart. Dock så känner jag mig verkligen gravid! KAN Man ha ganska mkt symtom utan att det visar positivt på testet såhär tidigt?
    Tänker att om man har många symtom så borde hcg vara så högt så det visar positivt på ett test??

Tyvärr, men man kan verkligen övertyga sig själv i alla symptomer (gjort det själv flera gånger). Så min tips är att slapna av och vänta på BIM, tänk inte ens på det (om du kan) - blir det, så blir det oavsett hur många test du görFlört Lycka till!
  • SweetCA
    Nykär15 skrev 2018-09-16 13:20:04 följande:

Absolut!! Har hängt i denna tråd sen jag var 38 och vi började försöka få vår minsta, så vägen dit var rätt lång, men vägrade ge upp! Nu har jag inte samma stress över det som då...nu skulle det verkligen bli en bonus. Men msn ska följa sitt hjärta och man kan iaf försöka :)

ja absolut ska man göra det! ska göra samma! Skönt att kommit till den punkten kan jag tänka mig.
  • SweetCA

Har ni barn sedan innan?

39... försökt ca ett halvår, träffades sent och jag hade ställt in mig på att det inte skulle bli chans på barn öht och det kändes helt ok. Så nu är det lite som det är, men hoppas att det går vägen ändå!
  • Anonym (stress)

Symtom;

Ömma bröst

Illamående

Gasig/uppblåst mage

Lite konstig känsla/smak i munnen

Inget av detta har jag normalt sett innan mens. Negativt i morse på testet...

Har oregelbunden cykel så svårt att veta BIM men runt 21/9.

Vad tror ni?

• Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-09-17 21:34:25 följande:

Symtom;

Ömma bröst

Illamående

Gasig/uppblåst mage

Lite konstig känsla/smak i munnen

Inget av detta har jag normalt sett innan mens. Negativt i morse på testet...

Har oregelbunden cykel så svårt att veta BIM men runt 21/9.

Vad tror ni?

Det låter ju ut troligt... när det är nåt du inte känner av vanligtvis. Svårt att veta men testet kan ha varit för tidigt att se. Håller tummarna!
  • Anonym (Sanna)

Har ni barn sedan innan?

Min yngsta är nu 3,5 år och längtan efter en liten är så stor. Jag är 41 år. Vi har försökt i över två år. Det går segt. Jag har testat sköldkörteln (för låg) slutat med kaffe förutom morgonkoppen, äter extra tillskott, smörjer med pregasteron, gått ner i vikt men inget händer. Väntar på tid till gym för att kolla upp hormoner och liknande. Vill göra en äggledarspolning ifall det inte är fri passage. Tänker det kanske är för sent men jag ger inte upp.
  • Anonym (stress)

Har ni barn sedan innan?

Jag har två barn sedan tidigare 9 och 12 år men inga barn med min nuvarande man.

Vi har varit på utredning och står i kö för IVF men såklart hoppas vi fixa det på egen hand. Vi har försökt i nästan 2 år snart.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.