• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-09-20 22:43:44 följande:

Mens igen. Detta försök i stöpet och nästa försök missar vi då jag är bortrest.

Skit också... surt!

Äl i helgen enligt beräkningarna i appen (första hela perioden med NC).

Återstår att se om det blir så. Testar med äl stickor från imorgon tänkte jag.

Sjukt nyfiken hur/om det funkar med äl i min 43+ åriga kropp. Har haft preventivmedel i nio år nu utan uppehåll så jag var ju inte längre någon koll. Får bli mys ändå så har vi ju en chans ändå om det blir nåt av äl..

Spänningen stiger..

• Lakritsbiten

Jag har skapat en FB-grupp för oss som pushar 40, och som vill följas åt i försök och förhoppningsvis graviditet. Gruppen är hemlig, men blir ändå mer ?oanonym? än här. PM:a mig om ni vill läggas till. Några av er har svarsmail från mig!

• SweetCA
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-20 23:30:35 följande:

Äl i helgen enligt beräkningarna i appen (första hela perioden med NC).

Återstår att se om det blir så. Testar med äl stickor från imorgon tänkte jag.

Sjukt nyfiken hur/om det funkar med äl i min 43+ åriga kropp. Har haft preventivmedel i nio år nu utan uppehåll så jag var ju inte längre någon koll. Får bli mys ändå så har vi ju en chans ändå om det blir nåt av äl..

Spänningen stiger..

Håller tummarna!

Körde med ovitrelle i fredags så Äl i natt.

Vi har gjort det vi kunde och nu är det bara att vänta! Men man nojjar ju, äggblåsan var bara 17 mm I fredags och pga att vi var bortresta kunde jag inte ta med sprutan och nu får jag för mig att den inte hann mogna.

Intressant hur man oroar sig och börjar analysera minsta lilla värk ;)
  • Anonym (Lillgrodan)

Jag har den glada nyheten att jag idag, två månader efter mitt missfall, plussade igen :)

Nu hoppas vi att den lill* får stanna den här gången <3

Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-09-23 21:43:45 följande:

Jag har den glada nyheten att jag idag, två månader efter mitt missfall, plussade igen :)

Härligt! Håller tummarna för bebislycka
    SweetCA skrev 2018-09-23 19:52:35 följande:

Håller tummarna!

Körde med ovitrelle i fredags så Äl i natt.

Vi har gjort det vi kunde och nu är det bara att vänta! Men man nojjar ju, äggblåsan var bara 17 mm I fredags och pga att vi var bortresta kunde jag inte ta med sprutan och nu får jag för mig att den inte hann mogna.

Intressant hur man oroar sig och börjar analysera minsta lilla värk ;)

Inget positivt på älstickorna ännu men börjar få lite spänningar i brösten. Det tecknet känner jag igen. Förhoppningsvis blir det äl i början på veckan :)
  • Anonym (Sanna)

Grattis!
  • SweetCA

Heja!
  • SweetCA
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-23 22:04:20 följande:

Inget positivt på älstickorna ännu men börjar få lite spänningar i brösten. Det tecknet känner jag igen. Förhoppningsvis blir det äl i början på veckan :)

Håller alla tummar!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.