Inlägg från: lyckligast80 |Visa alla inlägg
  • lyckligast80

38+ och försöker bli gravid.

Hej alla!

Hänger gärna på denna tråden:)

Är 38 år, min sambo 29.

Vi försöker oss på nr 1 tillsammans, men jag har en son på 11 år sen tidigare.

Vi har försökt i 1 år nu, vi har gjort utredning och jag även spolning men det ser bra ut för oss båda och inga fel har hittats.

Nu är vi uppsatta i kö för ivf på Sahlgrenska, men nu lutar det åt att vända oss till privat klinik istället då väntetiden är såååå lång!

• lyckligast80
    Trullis82 skrev 2018-06-20 12:13:15 följande:

Hej o välkommen!

Har du o sambon fått göra en ordentlig undersökning?

Du både blodprover o VUL?

Din sambo ett spermaprov?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv har två barn14&8 år som blivit till på normalt sätt utan knasigheter.

Nu ville vi ha en liten till o då blev det genast mycket svårare.

Undersökningarna för oss visar att jag troligen har pco. Jag får inga egna ägg o ingen äl.

Så jag får äta medicin för att då ägg o när ägget är i rätt stl tar jag en spruta.

Tänker om ni verkligen gjort allt innan ni ger er in på ivf?

Ha det gott

Hej å tack! :)

Jadå vi har tagit blodprover, lämnat spermaprov och spolning. Allt är normalt. Jag har även ätit Letrozole i 4 månader utan resultat. Har ägglossning och regelbunden cykel men vi fick testa det ändå.

Så tror vi gjort allt vi kan:) ? Läkaren har iaf inte sagt att vi ska testa nåt mer så vet inte om vi kan?

Men alla tios mottages tacksamt såklart! : )
  • lyckligast80
    Anonym (Konstiga jag) skrev 2018-07-10 13:53:48 följande:

Hej!

Jag är ny här och hoppar in:) Jag är 39 (fyller 40 i november) och vi har typ bestämt oss för ett syskon för vår 7-åriga dotter. Typ - det var väldigt svårt att bestämma sig av olika anledningar. För det första, så har jag aldrig varit galen i bebisar (dock älskar jag min dotter över allt annat). Själva beslutet egentligen kommer från medkänsla för dottern - hon ska inte ha några kusiner, så när vi är borta så är hon helt ensam (man vet ju aldrig hur lycklig man blir i sin familje liv, trots att jag hoppas att hon blir det, självklart). Samtidigt nu är jag kluven - har äntligen ett fantastiskt jobb med mycket intressant som händer där (som inte gärna vill missa medan jag är mammaledig), samtidigt som är orolig för min kollega (jag kom in precis i tid innan hon skulle gå in i väggen, så jag typ räddade henne, och nu är orolig hor det ska gå för henne om jag försvinner för ett år). Samtidigt när jag läser alla trådar om bebisar, hur de utvecklas i magen och sånt, så känner jag att jag vill uppleva det igen.

Åh, det är så svårt! Vi har bestämt att börja efter semester (åker nästa vecka), så det är typ nu, men det är så läskigt. Sen vet jag att det antagligen inte händer på en gång (ska inte följa ÄL eller nåt sånt - det händer när det händer). Vi ska göra alla prov och sånt för att säkerställa att bebisen är frisk (dvs inga syndrom som medför stora problem då det minsta jag vill är att sabba min dotters liv genom att tvinga henne att ta hand om sin syster/bror resten av sitt liv). Och vi kan inte vänta längre - min man är mycket äldre än mig, så det är nu eller aldrig.

Så, det var det - alla mina snurriga tankar kring det Men hoppas ändå att ha plus snart och var här i en annan roll, trots att det är så läskigt

Välkommen hit : )

Förstår dig precis, även om jag inte är i samma sits gällande jobb men i tankarna om ett syskon så det barn man har inte blir ensam om något skulle hända, nu eller när vi blir gamla... kusiner har han inga heller just nu.

Jag är fyllda 38 precis, sambon är 9 år yngre men för min del är det nu eller aldrig. Och vi vill ha en till sen tänkte vi. : ) Snabba puckar får det bli då, haha.

Min är 11 år sen ett tidigare förhållande så det blir vårt första gemensamma. Dock har vi försökt 1 år nu och väntar på ivf till hösten... tycker det är super läskigt att börja om nu, kommer jag orka, kommer vi klara det, blir det roligt, jobbigt, kommer 11 åringen tycka det är kul (trots att han nu tjatar om syskon) Ja många tankar är det!
  • lyckligast80

Hej alla,

Har var inaktiv ett tag, kände att jag behövde tänka på annat...

Idag ringde vi Sahlgrenska och det var ju tur det för imorgon fick vi en återbudstid för ett förstabesök inför ivf start. Ibland har man lite tur. : )

Är nervös och pirrig, snart är vi igång!

• lyckligast80
    mammsen79 skrev 2018-09-07 14:45:57 följande:

Har nu varit på sjukhuset och varit på äggplock och det gick bra är bara sååååå trött nu. 4 ägg blev resultatet av 5 äggblåsor. Ska tillbaka på Måndag för återförening.

Hej!

Vad roligt! Spännande: )

Jag tycker det är sååå roligt att läsa om andra som går igenom ivf, vi ska nämligen börja med sprutorna på lördag/söndag när nu mensen behagar dyka upp. Eller så gör den inte det... vi får se...

Är dock otroligt nervös för sprutorna och sen äggplocket, hur har du upplevt det? Kändes ägguttgen?

Hoppas på ett plus för er nu! Håller tummar och tår!
  • lyckligast80

[quote=79049646][quote-nick]mammsen79 skrev 2018-09-13 12:43:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack för peppen! :) Vad vi får gå igenom! Men vad fantastiskt vad dem kan göra och det är ju värt allt!

När vi var på Sahlgrenska rådde dem mig att INTE läsa på Familjeliv, För att man kan bli påverkad av det som skrivs eller rent utav bli skrämd. Men jag gör det för att få läsa om just personer som du/ni som faktiskt har upplevt det oavsett om det är bra eller dåligt. Alla scenarior känns bra att ha med i ryggsäcken, känner jag. Ett sätt att förbereda sig lite mentalt för mig. Sen hur man reagerar när det är dags det får man ju se, alla är ju olika och upplever det olika som du skriver.

Fick din partner vara med vid ägguttaget?

• lyckligast80

[quote=79049361][quote-nick]Mawie skrev 2018-09-13 11:02:00 följande:[/quote-nick][/quote]

Beklagar så innerligt, det gör ont i hela kroppen bara av att försöka föreställa sig eran sorg, det är så orättvist och sorgligt. Man önskar man kunde säga något för att det ska kännas bättre, men finner inga ord. Men även om ingen här känner varann så är vi ett stöd för den som vill, och orkar. Om ni orkar.

Hon ser helt underbar ut <3

• lyckligast80
    Lakritsbiten skrev 2018-10-03 23:18:39 följande:

VAD ÄR DET FÖR TRAMS??! Ja, det blir svårare med åldern, men att säga att det vid 45 är helt kört med egna ägg är att sitta och ljuga oroliga personer rakt upp i ansiktet. SKÄMS PÅ DIG! Det är INTE försent med egna ägg vid 45, det är en ökad risk för kromosomfel, ja, men det betyder INTE att alla embryon får kromosomfel. Kromosomfel innebär inte heller i sig att man inte blir gravid eller får missfall. Läs på, och kom sen tillbaka med fakta om du vill bidra till diskussioner.

Håller med dig! Trams!

Vi som är 38+ och till och med dem som är över

30 sträcket precis är nog fullt medvetna om att det är svårare att få barn i den åldern men fasen inte omöjligt! Självklart kan det gå, och även snabbt för en del.

Det är bättre att stötta varann och puscha varann i att det går, jag vill ju iaf ha den peppen! : )
  • lyckligast80
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-21 22:53:38 följande:

Hur gammal är du som är här?

Har du barn sedan innan? eller är det första som det jobbas på?

Hej,

38 år. Sambon 30. Jag har ett barn sen tidigare som är 11 år. Så min och sambons första gemensamma:)

Vi håller på med ivf.
  • lyckligast80
    Anonym (stress) skrev 2018-10-22 19:23:50 följande:

Hur länge mellan försöken måste det gå? Detta är ju vårt första så vet inte hur det funkar!

Jag ska ringa Sahlgrenska imorgon för info om ny ivf start. Jag fick ju mensen nu okt och gissar på att jag startar nästa menscykeln i nov. Men är inte säker och det kanske också ska klaffa med deras tider för besök osv.
  • lyckligast80
    Anonym (stress) skrev 2018-11-02 08:26:18 följande:

Spännande tid för oss här hemma. IVF påbörjad och i morgon ska de föra tillbaka ägget!! Så om 2-3 v hoppas jag att vi har ett plus!!! :) Men de säger det är svårt på första försöket så vi har inga stora förhoppningar men där inne såklart så finns ett hopp!! :)

Det är såååå spännande! Och lite skrämmande samtidigt... Vi ska börja med vårt ivf försök nr 2 nästa vecka. Om mensen kommer som den ska... så ny behandling och ny chans:)

Håller tummarna för er!
  • lyckligast80
    Anonym (stress) skrev 2018-11-02 10:09:18 följande:

Jag är så inställd på att det kommer ta 3 försök innan det blir nåt! men jobbigt att genomgå detta!

Lycka till!

Var med i en ivf grupp här på FM, vi var 4st som gjorde vår första samtidigt, nån dag eller två emellan bara.

2/4 lyckades på första. Det kan gå! :)
  • lyckligast80
    Anonym (stress) skrev 2019-01-09 08:29:20 följande:

Tillbaka igen efter liten paus.

Gjorde första försöket med IVF i november men negativt. Ska få testa igen nu i januari när mensen kommer...den är nu 3 dagar "över tiden". Mitt problem är att jag har oregelbunden mens.

Senaste ett och ett halvt år när jag loggat mina cykler har det legat mellan 23 (bara en gång) till 32 dagar med ett medel på ca 28 dagar...jag är nu alltså på dag 30...jag har inte vågat testa än. Jag har inga känningar alls av graviditet men inte heller av mensen (men brukar inte alltid ha några symtom/känningar innan den kommer)

Jag blir liksom så besviken varje gång och innan har jag varit testgalen och bestämde mig nu för att inte testa utan invänta denna mens för att kunna ringa så vi får göra IVF nr 2...men nu kommer ju aldrig mensen och det känns väldigt frustrerande! Nu när jag VILL att den kommer, då gör den inte det!

Någon mer här som har oregelbunden mens? Såhär lång cykel har jag inte haft sedan juli och innan dess var det i mars...men antar att det bara är att vänta!

Hej!

Förstår dig! Ska ha min mens idag, har heller aldrig känningar innan. Vill också att den ska komma om den ändå ska det så vi kan köra igång med vårt 3e ivf försök! : ) Min mens brukar vara som en klocka.... Hoppas såklart att den inte kommer men är man inte gravid vill man ju bara att den ska komma nu!! Har inte tagit något test heller. Ja vi får vänta...
  • lyckligast80
    Anonym (stress) skrev 2019-01-09 12:58:20 följande:

[quote=79347307][quote-nick]lyckligast80 skrev 2019-01-09 09:44:56 följande:[/quote-nick]Hej!

Förstår dig! Ska ha min mens idag, har heller aldrig känningar innan. Vill också att den ska komma om den ändå ska det så vi kan köra igång med vårt 3e ivf försök! : ) Min mens brukar vara som en klocka.... Hoppas såklart att den inte kommer men är man inte gravid vill man ju bara att den ska komma nu!! Har inte tagit något test heller. Ja vi får vänta...[/

Testade idag...positivt!! Kan det ens vara sant?!!??????????????

Men ja vad kul:) Grattis! Klart det kan vara sant!
  • lyckligast80
    Bluemoon skrev 2019-01-30 01:08:51 följande:

Hej alla!

Får jag vara med här fast jag är singel?

Är 39år och har en enorm barnlängtan. Blev singel för ett tag sedan, han ville inte samma som jag.

Jag är rädd som sjutton att jag är för gammal för att bli gravid och äntligen få barn. Är jag det tror ni?

Har regelbunden mens med ägglossning för jag känner den varje mån och ser signalerna precis som barnmorskan berättade om. Vill så gärna ha en närvarande pappa till mina barn men jag har funderat över insemination med donerade spermier. Jag vill så gärna ha en liten familj.

Ni som blev/blivit gravida i min ålder hur har det gått för er? Är loppet kört för mig nu? Tacksam.

Hej och välkommen!

Klart du fåt vara med fast du är singel! Barnlängtan kan man ha oavsett förhållande eller ej!

Jag är 39 i år och vi håller på med ivf, dock misslyckats med två och har precis gjort värt tredje nu som jag ruvar på. Så om msn kan bli gravid fast man är 39 återstår att se, om nån vecka eller så. :) Klart det går, ibland tar det väldigt lång tid bara och en del behöver hjälp.

Men efter en utredning får man ju veta hur ens äggreserver ser ut osv.

Tråkigt att ditt ex inte ville samma, men hoppas du får ditt efterlängtade barn oavsett.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.