Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-05-27 08:25:06 följande:

Oj, idag visar kalendern att jag är halvvägs!  Tycker inte det var länge sedan plus.

Wow vad skönt! Jag tycker tiden står still :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-28 23:09:25 följande:

Måste bara fråga er här, pratade nyss med en kompis som håller på och tjatar om att jag har endometrios. Inget jag ens tänkt på tidigare och faktiskt upplevt hennes tjat om att jag skulle ha det som jävligt jobbigt. Men när jag googlat lite nu så stämmer ju en del av symptomen in. Borde kanske kolla upp det? Hur som, hon sa iaf också att man inte ska ha mensvärk vid mens. Att det inte är normalt. Jag har alltid haft mens värk och de flesta jag känner har mensvärk. Men är det så alltså? Att det är onormalt att ha mensvärk?

Alltid haft stark mensvärk och har inte endometrios, är väldigt vanligt med mensvärk så det låter konstigt att hon sa så.
  • Nykär15

Flisan41 skrev 2017-05-28 20:39:06 följande:

Började med Letrozol idag, cd 3. Ska äta en tablett om dagen i 5 dagar, därefter börjar jag med Provera. Jag börjar starkt misstänka att min slemhinna är för tunn för ägget att fästa, för jag har så himla sparsam mens. Någon som vet nåt läkemedel som gör slemhinnan tjockare?

Jag fick Femanest för slemhinnan efter mina två operationer förra året, vet även att vissa får det för att bygga slemhinnan vid IVF och äggdonation. Men då ska man ju inte släppa ett ägg själv, Femanest är ju östrogen och det kan hämma ÄL, så tveksam till om man bör ta det i en naturlig cykel. Medan jag åt det så hade jag ju förbud på att bli gravid då kroppen behövde läka. 

Men sen kan man även äta E-vimin, starkt e-vitamin, 300 mg/dag för att stärka slemhinnan. Det tar man hela cykeln utan uppehåll och fortsätter som gravid fram till v 32. Jag har ätit det i flera månader och även nu som gravid enligt utskrift från min läkare på gyn. Kolla på det! 

Men de mäter ju slemhinnan när du tar Letrozol och ska in för att kolla äggen? Runt dag 10-12 brukar vara lagom. 

• Nykär15
    Flisan41 skrev 2017-05-29 11:21:09 följande:
    Min gynekolog sa att vi skulle ta ett blodprov för att se om jag ägglossat, runt dag 20... Vi skulle inte kolla ngt mer sa han. Denna månad såg slemhinnan tunn ut sa han vid Vul och det var på dag 23 men det kunde ha att göra med att jag troligtvis inte haft någon ÄL denna månad. Läste någonstans att Provera också kunde göra slemhinnan tjockare? Jag blöder bara i 2 dagar och tredje dagen enbart som en flytning, klarar mig m trosskydd.
    Har ingen erfarenhet av Provera så kan inte svara på det tyvärr. Men E-vitamin är bra för fertiliteten över lag och kan inte skada, jag tog det samtidigt som Letrozol med och hade en fin slemhinna. Kanske kan vara värt prova? Låter ju som du har lite tunn ja med tanke på så kortvarig och sparsam blödning. 
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-29 10:58:14 följande:

Då var nipt testet bokad...ååå denna långa väntan

Ja jag vet...och när man väl lämnat testet är väntan olidligt lång....lämnade provet på v 10+1 och är nu 11+5 och väntar på svar....hoppas innerligt att få det denna veckan och är SÅ nervös över vad det ska visa....
    Flisan41 skrev 2017-05-29 13:33:18 följande:

Jag får prova med e vitamin och så har jag hört att epa glandin ska vara bra också! Det borde ju inte vara någon fara att kombinera m Provera som ju är ett gulkroppshormon som liknar progesteron om jag förstått saken rätt...

Har hört att andra tar provera för att kicka igång mensen..men kanske tar man i andra delar av cykeln med då? Alldeles för dåligt insatt..men vet som sagt bara att E-vitamin är bra just för jag själv tar det för att ha en fin slemhinna Glad hoppas dock att denna omgång med Letrozol ska räcka för dig, den gör ju ingen skada på slemhinnan iaf så som Pergo kan göra, då den blir tunnare. Den sänker östrogenet tillfälligt i början på cykeln för att snabba på äggtillväxten, sen hämtar den ikapp sig.  Synd de inte gör uppföljande VUL på hur äggen utvecklas på dig, min klinik gjorde inte heller det de första två kurerna jag tog, sen krävde jag det för jag vill ju ändå veta om det gör nån nytta att knappra en massa hormoner....
  • Nykär15

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!! Hjärta Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia Hjärta 

• Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-29 14:51:19 följande:
    Grattis...jätte kul...njut för fullt nu
    Too tiki skrev 2017-05-29 15:00:25 följande:
    Grattis, grattis, så himla glad för din skull Hoppas nu att du kan slappna av och njuta resten av graviditeten! :)
    Flisan41 skrev 2017-05-29 15:04:23 följande:
    Stort grattis!!! Skönt att veta att allt är bra!
    Ja så underbart!! Hjärta Tror verkligen vi kan njuta lite mer nu äntligen! Har ju min doppler med som lugnar mig med hjärtljuden när jag behöver höra liten. På fredag är det UL på inskrivningen, kanske kan jag för första gången njuta nu!

• Nykär15
    WendelaW skrev 2017-05-29 18:50:09 följande:

Hurra, vad skönt! 

Grattis!!!

Milou3 skrev 2017-05-29 19:48:15 följande:

Åh vilken underbar nyhet!!!

Tack snälla ni <3 galen lättnad! Har hängt i denna tråd i ca 1,5 år...hoppas vi når fram nu och får vårt älskade efterlängtade barn i famnen !
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-05-29 20:08:35 följande:

Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?

Men vad skööönt! Och det gick ju så fort också!!! Så glad för eran skull! <3 <3

Så underbart!! Har kunnat ana fladder men längtar till mer markanta puffar <3

Mitt RUL blir väl först om ca 7 veckor, men längtar efter ul på fredag på inskrivningen :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-30 08:36:26 följande:

Hur går det Too tiki och Sanna? Spännande med två nära BIM :)

Är själv på CD 4 och mensen börjar gå mot sitt slut.

Ska köpa e-vitamin i dag som du Nykär rekommenderade! Även bestämt mig för att skippa alkohol helt fram till BIM.

Nåt annat jag kan knapra för att öka chanserna? :)

Mannen äter zink och RR, jag tar en multivitamin och RR.

Jag tycker du ska kika på magnesium med, åt det innan och fortsatt som gravid, finns massa spännande att läsa inom fertilitet på magnesium. Det är ju vanliga vitaminer och mineraler som ingår även i multivitamin, men oftast för låg dos. Jag äter följande och gjorde även innan: 

Multivitamin
    E-vitamin
    Zink
    Folsyra
    Järn

Sen äter jag ju även Trombyl, men det har ju med missfallen att göra och det började jag med först efter positivt test även om läkaren sa att jag kunde äta det hela cykeln men jag hade läst att det kunde vara svårare för ett ägg att implantera sig så jag valde att vänta på plus. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.