38+ och försöker bli gravid.
Oj, idag visar kalendern att jag är halvvägs! Tycker inte det var länge sedan plus.
Oj, idag visar kalendern att jag är halvvägs! Tycker inte det var länge sedan plus.
Måste bara fråga er här, pratade nyss med en kompis som håller på och tjatar om att jag har endometrios. Inget jag ens tänkt på tidigare och faktiskt upplevt hennes tjat om att jag skulle ha det som jävligt jobbigt. Men när jag googlat lite nu så stämmer ju en del av symptomen in. Borde kanske kolla upp det? Hur som, hon sa iaf också att man inte ska ha mensvärk vid mens. Att det inte är normalt. Jag har alltid haft mens värk och de flesta jag känner har mensvärk. Men är det så alltså? Att det är onormalt att ha mensvärk?
Började med Letrozol idag, cd 3. Ska äta en tablett om dagen i 5 dagar, därefter börjar jag med Provera. Jag börjar starkt misstänka att min slemhinna är för tunn för ägget att fästa, för jag har så himla sparsam mens. Någon som vet nåt läkemedel som gör slemhinnan tjockare?
Jag fick Femanest för slemhinnan efter mina två operationer förra året, vet även att vissa får det för att bygga slemhinnan vid IVF och äggdonation. Men då ska man ju inte släppa ett ägg själv, Femanest är ju östrogen och det kan hämma ÄL, så tveksam till om man bör ta det i en naturlig cykel. Medan jag åt det så hade jag ju förbud på att bli gravid då kroppen behövde läka.
Men sen kan man även äta E-vimin, starkt e-vitamin, 300 mg/dag för att stärka slemhinnan. Det tar man hela cykeln utan uppehåll och fortsätter som gravid fram till v 32. Jag har ätit det i flera månader och även nu som gravid enligt utskrift från min läkare på gyn. Kolla på det!
Men de mäter ju slemhinnan när du tar Letrozol och ska in för att kolla äggen? Runt dag 10-12 brukar vara lagom.
Då var nipt testet bokad...ååå denna långa väntan
Jag får prova med e vitamin och så har jag hört att epa glandin ska vara bra också! Det borde ju inte vara någon fara att kombinera m Provera som ju är ett gulkroppshormon som liknar progesteron om jag förstått saken rätt...
Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!! Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia
Hurra, vad skönt!
Grattis!!!
Åh vilken underbar nyhet!!!
Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?
Men vad skööönt! Och det gick ju så fort också!!! Så glad för eran skull! <3 <3
Hur går det Too tiki och Sanna? Spännande med två nära BIM :)
Är själv på CD 4 och mensen börjar gå mot sitt slut.
Ska köpa e-vitamin i dag som du Nykär rekommenderade! Även bestämt mig för att skippa alkohol helt fram till BIM.
Nåt annat jag kan knapra för att öka chanserna? :)
Mannen äter zink och RR, jag tar en multivitamin och RR.
Jag tycker du ska kika på magnesium med, åt det innan och fortsatt som gravid, finns massa spännande att läsa inom fertilitet på magnesium. Det är ju vanliga vitaminer och mineraler som ingår även i multivitamin, men oftast för låg dos. Jag äter följande och gjorde även innan:
Multivitamin
E-vitamin
Zink
Folsyra
Järn
Sen äter jag ju även Trombyl, men det har ju med missfallen att göra och det började jag med först efter positivt test även om läkaren sa att jag kunde äta det hela cykeln men jag hade läst att det kunde vara svårare för ett ägg att implantera sig så jag valde att vänta på plus.