Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

dalin79 skrev 2017-05-22 14:46:51 följande:
    Tack! Vpgar sock inte hoppas för mycket....

Ja det ger mig huvudbry helt klart. Eftersom mensen sista tiden dessutom förskjutits några dagar, dvs kommit 1-3 dagar senare alltså dag 29-31. Har oftast haft 28 dagar mellan menstruationerna och ÄL någon gång mitt i. Testade med ÄL-stickor nu då jag kände att jag nog hade ÄL och kring 10-11/5 var strecket som starkast.
    Lutealfasen är alltid densamma för en själv, om mensen är sen beror det på att ÄL sker senare i cykeln den månaden, den sker ju inte alltid konstant på en exakt dag. Men vissa har 12 dagar lutealfas (räknas som kortare) och vissa upp mot 16 dagar (räknas som lång) men vanligast är runt 14 dagar. Med tanke på när du hade posititvt ÄL-test så skulle jag tippa på att din BIM är om ca 3 dagar, så ÄL+11 och Bim -3. Allt är säkert som det ska eftersom det digitala visade redan nu Glad
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-22 19:47:19 följande:

Tackar för alla Grattis...det värmer. Första besöket hos bm bokat redan vecka...jobbar man nätter får man ta d som går hihi...efter jag varit hos bm så är jag tygligen seriöst gravid enligt pappan haha

Det var snabba puckar! Själv har jah inskrivning nästa fredag - är v 12+2 då :)
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-05-22 20:55:32 följande:

Vilka graviditetstest är billigast? Tips mottages! Tänkte beställa ikväll så de kommer till onsdag....

Testlagret.se
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-05-22 21:50:45 följande:

Kawa77 och dalin79: Grattis till era plus! Det inger hopp!

Milou: Jobbigt svar du fick per tfn. Svårt veta vad man ska tro. Jag hade nog inväntat bim nu och utgått därifrån. Hoppet är det sista som överger en, kom ihåg det.

Too tiki: Spännande väntan nu. Tiden går fort men jag vet det känns långsamt när man väntar. Redan jobbresa med nya jobbet, hoppas du får en bra resa! Och som du säger annat att tänka på. Vilken tur förresten att ÄL passerat så det inte blev ett missat försök.

Nykär: Ja det är väl bara att ställa in sig på att resultatet tar två veckor. Hoppas du får det före helgen (ja det blir väl nästa helg?) så inte det blir onödig väntan. Ibland vill man inte ha dessa extra röda dagar när man väntar på postsvar, men förhoppningsvis påverkar det inte dig nu. Före 6 juni måste du ju fått svar. Jag förstår hur du menar ogravid, utan känningar. Så har jag haft länge, men magen är rätt stor så något växer iaf. Har inte tagit första magbilden ännu. Med mina första barn tog vi varje vecka, och nu är jag redan 19 veckor gången. Jag tycker tiden går fort. Måste ringa bm och boka in nästa besök också. Jag fick bara inte så bråttom när du skrev tidigare att de inte lyssnade på hjärtljud före vecka 25 hos dig. Vad gör man då nu om man går dit? Mäter magen? Kollar järnvärden och sånt? Jag vill ju ha update på att de lever där inne.

Här tar de bara HB och sen alla andra prover på inskrivningen. Mäter och hjärta är efter v 25 här. Så känns väldigt meningslöst faktiskt...men men. Är glad jag har min egen doppler, behöver höra hjärtat på morgonen, då får jag en bra dag när jag vet att liten lever även om jag mår bättre! 

Det var 10 arbetsdagar på NIPT, oftast snabbare sa hon men just pga helgdagarna ställer det till det. Så tidigast nästa fredag bör jag ha svar, men sen eftersom det är röd dag 6/6 med så kan jag ha oturen att få vänta en bit in i den veckan med. Segt, men får ju ändå väldigt tidigt svar mot om vi först hade gjort KUB, så är inte så farligt att vänta ändå. Har inte hunnit bli så nervös än, men blir det nog när tiden för att de kanske ringer närmar sig. 

Längtar tills jag känner nåt i magen, sist hann jag ändå känna liten...då var jag i v 13. Får se hur det blir nu, vet ju inte hur moderkakan ligger så vet inte om det kommer bli lätt eller svårt. 

• Nykär15
    Monchichi skrev 2017-05-23 08:57:44 följande:

Nykär: Äsch, är det 10 arbetsdagar, jag trodde det var någon odling och det kan det ju få göra på helgdagar också. Men det viktigaste är ju att liten får ett bra resultat, bara det är det så får det väl ta sin tid. Vad skönt att du känner dig lugn med dopplern.

Jag vet inte hur provet analyseras, tror att det är postgången som tar mest tid då det skickas utomlands...mitt skulle tydligen till Kina Glad sen går väl övriga svar digitalt till kliniken gissar jag. Men bara det är bra svaret så kan jag vänta..men det vet man ju tyvärr inte. Ska på UL nästa fredag, men de mäter ju bara längden och ser så allt ser bra. Men jag gissar man kanske kan få nån liten känsla iaf på om det rör sig normalt osv...vi får se. UL lugnar på sitt sätt, att se liten. Men kommer ju inte vilja berätta förrän jag har svar på NIPT, får barnen den 5/6 och hade hoppats kunna berätta för dem i början på den veckan så man kan vara officiell sen. 
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-23 10:51:59 följande:

Måste fråga. Det räknas olika i vilken vecka man är i...hur räknar ni? Dem 2 första veckorna är man ju inte gravid...vill man följa bebisens utveckling hur räkna då?

Man räknar ju från mensens första dag, så gör BM och även appar. Så jag hade mens 8/3, ÄL var 22/3 och min BIM var 5/4 =då är jag i vecka 4+0 den 5/4. 

• Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-23 11:02:13 följande:
    Jojo jag vet att dem räknar så men d blir lite fel för mig där haha jag e ju inte gravid från mensens första dag...därav vet jag inte vilken vecka jag ska följa bebisens utveckling...om du förstår mig
    Nej jag förstår faktiskt inte. Ingen är gravid från mensen första dag, men det man läser om bäbisen i appar osv är ju baserade på det, så läser du för vecka 4 så är det ju att fostret är 2 veckor stort ungefär. 
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-23 11:22:52 följande:
    Tack...jag är i v 4+4 då ska jag titta på vecka 4 då...tackar hihi
    Om du har en app, så är det v 5 du ska titta i, du har ju gjort 4 redan och är mitt i vecka 5.
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-23 13:52:13 följande:

Någon mer som har mens/molvärk i stort sätt hela tiden pa dagen typ? Kan knappt sitta o illa mår man med o det vill heller inte avta...bläää...nä inga blödningar.

Hade väldigt stark molvärk fram till v 9+ ungefär då det började avta, nu känner jag bara svagt hur det drar. Helt normalt.
    Kawa77 skrev 2017-05-23 13:52:41 följande:
    Ingen app men tack
    Vart är det du läser då? Jag tror du ska läsa på v 5, det är ju den veckan du är i, vecka 4 är ju redan avklarad.
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-23 14:01:48 följande:
    Googlade upp gravid vecka för vecka...men laddade ner en app nudå...hihi tack då är det helt normalt med det onda...känns bättre nu o veta *ler* vilken app har du?
    Jag har Preglife, tycker den är den bästa. Har ett par andra med men gillar den. Man kan lägga in bilder och skriva dagbok som sen går skicka som pdf att spara. 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.