Monchichi skrev 2017-05-22 21:50:45 följande:
Kawa77 och dalin79: Grattis till era plus! Det inger hopp!
Milou: Jobbigt svar du fick per tfn. Svårt veta vad man ska tro. Jag hade nog inväntat bim nu och utgått därifrån. Hoppet är det sista som överger en, kom ihåg det.
Too tiki: Spännande väntan nu. Tiden går fort men jag vet det känns långsamt när man väntar. Redan jobbresa med nya jobbet, hoppas du får en bra resa! Och som du säger annat att tänka på. Vilken tur förresten att ÄL passerat så det inte blev ett missat försök.
Nykär: Ja det är väl bara att ställa in sig på att resultatet tar två veckor. Hoppas du får det före helgen (ja det blir väl nästa helg?) så inte det blir onödig väntan. Ibland vill man inte ha dessa extra röda dagar när man väntar på postsvar, men förhoppningsvis påverkar det inte dig nu. Före 6 juni måste du ju fått svar. Jag förstår hur du menar ogravid, utan känningar. Så har jag haft länge, men magen är rätt stor så något växer iaf. Har inte tagit första magbilden ännu. Med mina första barn tog vi varje vecka, och nu är jag redan 19 veckor gången. Jag tycker tiden går fort. Måste ringa bm och boka in nästa besök också. Jag fick bara inte så bråttom när du skrev tidigare att de inte lyssnade på hjärtljud före vecka 25 hos dig. Vad gör man då nu om man går dit? Mäter magen? Kollar järnvärden och sånt? Jag vill ju ha update på att de lever där inne.
Här tar de bara HB och sen alla andra prover på inskrivningen. Mäter och hjärta är efter v 25 här. Så känns väldigt meningslöst faktiskt...men men. Är glad jag har min egen doppler, behöver höra hjärtat på morgonen, då får jag en bra dag när jag vet att liten lever även om jag mår bättre!
Det var 10 arbetsdagar på NIPT, oftast snabbare sa hon men just pga helgdagarna ställer det till det. Så tidigast nästa fredag bör jag ha svar, men sen eftersom det är röd dag 6/6 med så kan jag ha oturen att få vänta en bit in i den veckan med. Segt, men får ju ändå väldigt tidigt svar mot om vi först hade gjort KUB, så är inte så farligt att vänta ändå. Har inte hunnit bli så nervös än, men blir det nog när tiden för att de kanske ringer närmar sig.
Längtar tills jag känner nåt i magen, sist hann jag ändå känna liten...då var jag i v 13. Får se hur det blir nu, vet ju inte hur moderkakan ligger så vet inte om det kommer bli lätt eller svårt.