Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-05-18 17:47:23 följande:

Jobbigt att det ska ta sån tid att få svar, förstår att du inte helt kan slappna av tills det har kommit...

Kan tänka mig att det känns bra att ha doppler :) Det är ngt jag absolut ska införskaffa om vi bara blir gravida igen och liten stannar kvar lite längre tid än sist. Vad heter den du har? Har sett att det finns lite olika och man vill ju gärna ha en som ngn annan tycker fungerar bra om det blir aktuellt.

Jag köpte min på Wish, blå och vit. Den funkar bättre än den angelsound jag hade innan :)

Lång leveranstid dock så kanske värt beställa innan du blir gravid :)
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-05-18 21:22:34 följande:

Hej på er! Förlåt att jag inte uppdaterat, har inte haft möjlighet. Men RUL gick bra! De levde och såg friska ut så vi andas ut så här långt. De låg och sparkade båda två med fötterna neråt till en början, och det blev nästan svårt att hålla isär alla armar och ben. Moderkakan är i framvägg, eller det är nog två som växt ihop nära varann. Nu har jag ett fastställt BF också, 14 oktober, men jag kommer bli snittad då jag har två snitt i bagaget, så det kommer ju bli tidigare. Jag hoppas bara de ligger kvar så länge som möjligt. Mina 4-åriga tvillingar kom knappt 6 veckor tidigt.

Hemflyttad: Nej men vad synd att äggen ska växa på fel sida. Hoppas mirakel sker att det går ändå! Det låter ju tråkigt med p-piller, liksom helt fel när man vill bli gravid, men om det kan vara till nytta för den friska äggstocken så kanske det kan vara något ändå. Svårt för er.

Too tiki: Gnäll på du, det går inte i denna värld att vara på topp jämt, och det är skönt att få ur sig! Tråkigt att se det kanske ställt till det mera med voltaren, och tråkigt att ha ont också så klart. Hur har det gått för din man? Jag tänkte infektionen och eventuella följder?

Sanna: Härligt att ni lyckts pricka! Bara hålla tummar och räkna ner dessa sega dagar till bim då. Lycka Till!

Nykär: Men vad härligt att det gått bra så här långt. Kul och lugnande att höra hjärtljud, det förstår jag. Vilka medel det finns som gör att det går att lyssna så tidigt som vecka 10, fantastiskt. Kul med UL på inskrivningen. Min bm har ingen UL-maskin, utan det är till spec.mvc jag varit och sett alla gånger.

Milou3: Hållar tummar för plus efter helgen, om du kan hålla dig så länge Lycka Till!

Åhhh jag pustar ut!! Du gjorde mig verkligen nervös!! Härligt de har det bra! Vilken skarp bild! Min läkares ul-maskin ger riktigt kass bild...får se om bm har bättre.

De har inte haft ul-maskin sen första dottern men verkar ha skaffat igen vilket är skönt. Så de skulle ha lite utbildning på mig för en bm som behövde öva, bara bra för oss med mer tid att kika :)

Dessa två ul har jag gjort privat.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-05-19 13:02:27 följande:

Hoppas att tempen håller sig uppe, låter i varje fall lovande :)Tack ska kika på den och fundera på om jag vågar beställa en snart :) Känns lite som att utmana ödet om jag köper en innan jag vet om vi kan bli gravida igen, får se om jag vågar :)

Jag har ju fått lägga undan min och sen ta fram den nu igen, tror inte du utmanar något öde :)

Jag spelade in bäbisens hjärtljud i morse, sååå mysigt!
    Too tiki skrev 2017-05-19 13:05:21 följande:

Någon här som haft ÄL dag 10 och blivit gravid eller hört om någon som haft det? Fick maximal fertilitet på monitorn idag och min lägsta temp någonsin (36,41) så jag misstänker att jag har ÄL nu cd 10. Har också sjukt ont och tappet har åkt upp så allt tyder på att ÄL är på G, eller är nu.

Har kollat på FF och där har jag sett ngn enstaka som haft så tidig ÄL och blivit gravida men vet inte om jag kan lite på den för det beror ju mkt på om folk tempat i rätt tid mm.

De gånger jag blivit gravid sista året har jag haft äl på cd 12 eller 13. Men finns garanterat de som blivit det på CD10 med. Ägget släpper kanske inte förrän i morgon eller övermorgon heller.
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-20 08:09:39 följande:

Vad tycker ni??? Svagt men ändå ett plus? *spricker av gläde snart*

Syns helt klart!! Digitalt visar nog om nån dag! Grattis!!!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-05-20 17:55:27 följande:

Paniiik!!

Åkte till sommarstugan utan progesteronkrämen!! :(

Smörjde i morse men kommer inte hem förrän vid 10.00 i morgon bitti, tror ni det gör nåt?? Om jag geggar på mycket!

Vilken cd är du på? Garanterat ingen fara :)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-20 22:37:59 följande:

Har ni brukat känna av lite ömma bröst på äl+3?

Det låter ju knappast troligt... Jag har inte under de tidigare månaderna känt mer i brösten pga progesteronkrämen. Någon gång har jag känt av det vid bim men har egentligen aldrig haft särskilt ömma bröst förrän längre in i graviditeten och det har inte heller varit så illa. Ikväll känner jag av lite ömmande, så som jag känt någon gång dagen innan bim. Märkligt!

Mina bröst har alltid vart mindre ömma de ggr jag vart gravid, börjat först framåt v 6.

Men alla är sååå olika! Håller tummarna!
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-21 10:23:40 följande:

I vilken vecka är man "safe" om ni förstår vad jag menar? Ingen vet att vi planerar barn och jag undrar just när d e typ ok att berätta...min dotter blir ju först att få veta...vecka 12 el senare? *ler*

Vi tänker vänta till efter 12 fullgångna, så 13 och vill även ha svaret på NIPT först. Sist dog liten 12+2, så är glad vi inte hade hunnit berätta utan ville vänta in kub.

Jag ser galet gravid ut nu med "fel" kläder på. Vecka 11 nu (10+4)...tur det är kort jobbvecka den som kommer - ledig Tors + fre. Sen en vecka kvar med vår hemlighet. Vad som sker om NIPT går dåligt vill jag inte ens tänka på...
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-21 12:04:06 följande:

Tack...får ringa bm nästa vecka o boka tid. Har inte tänkt så långt som kub o andra undersökningar...räknar med att allt är som det ska...väntar till v.12 med att berätta alf

Pga mina tidigare erfarenheter så tar jag inte ut något alls och vågar inte tro att allt är bra, vill ha svart på vitt. Men inte vart på inskrivning än, ska dit 2/6. Har gjort alla tidiga kontroller privat eftersom vi fått all hjälp på den kliniken. Inte känts viktigt med inskrivning förrän jag vetat om vi har ett levande foster.
  • Nykär15
    Kawa77 skrev 2017-05-21 13:49:25 följande:

Jag förstår det måste känna jobbigt. Detta är barn nr 2 på första försök och jag hoppas att allt e bra. Jag orkar bara inte oroa mig än...då blir jag fullkomligt knäpp haha...önskar dig all lycka till

Är väl jätteskönt slippa oro - och för det mesta är det ju bra :)

Svårare när man har ett jobbigt bagage...
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-05-22 14:06:46 följande:

Kunde inte komma ut på nätet igår så jag såg inte vad ni skrev om progesteronkrämen förrän idag, men ni ska ha tack för ert svar :)

Nu har FF satt ut ÄL på cd 10 vilket var i fredags så nu väntar 7 lååånga dgr tills jag vågar testa. Har inga förhoppningar denna månad iom att ÄL blev så tidigt i cykeln, men vem vet, kanske blev ÄL natten mellan cd 10-11 och då är det ju större chans känner jag.
    Kommer resa bort med jobbet imorgon och blir borta till månad nästa vecka när det är dags att testa vilket känns skönt för då får jag annat att tänka på

Ha det så gott alla så hörs vi nästa vecka då jag hoppas se fler plus här i tråden :)

Håller tummarna för plus!! Även om ÄL var tidigt så betyder ju inte det att du har mindre chans egentligen, ägget kan ju vart så redo det ska vara. Hoppas på dunderägget Glad
    dalin79 skrev 2017-05-22 14:23:00 följande:

Hej!

Fick ingen komnentar på mitt första inlägg här och vet inte om det är ok stt jag är med?!

Vi planerar barn nummer 2 nu då vårt först är 14 månader. Sonen föddes med akut kejsarsnitt så vi har (trots att jag är 38 år) valt att vänta ca 1 år innan vi försökte igen. Detta för att kroppen skulle få återhämta sig.

Innan sonen föddes hade jag utomkvedshavandeskap och några missfall bakom mig och hade fått tid på infertilitetsklinik.

Nu har minn mens varit lite sen ca 1-3 dagar i några månader. I fredags kände jag mig som att jag är gravid. Det känns över livmodern och drar i ljumskarna och jag är jättekissödig. Tänkte att jag inte kan känna så redan då jag hade senaste mens 30/4 och ägglossning tror jag jag att jag hade runt 10-11/5.

Tog ett Clearblue digitalt test med veckoindikator igår 21/5 (BIM -8, eventuellt ÄL +10-11) och fick resultatet ni ser på bilden....

Känns konstigt i alla fall om man ser till BIM.

Blir lite orolig att det ska vara något fel efter det man upplevt innan.

Hur lång lutealfas har du? Det låter lite konstigt att vara ÄL+10-11 (vilket stämmer bra med veckoindikatorn) men samtidigt BIM-8?  

Gravid är du ju iallafall! GRATTIS! 

• Nykär15

Tänk att man bara väntar väntar och väntar....antingen på ÄL, BIM, första VUL osv osv....jag väntar nu på svar på NIPT. Tidigast nästa fredag så denna veckan kan jag ju egentligen helt koppla bort tanken på det. Nästa vecka kommer jag börja bli rädd så fort telefonen ringer....

Är även inne i spökveckorna och har inga ömma bröst längre och nästan ingen molvärk, mindre svullen med, så i kroppen känner jag mig väldigt ogravid. Illa mår jag duktigt fortfarande men eftersom jag tar tabletter så känner jag inte av det dagtid, bara lite på kvällen det bryter igenom då jag alltid mår som sämst...

Jag är så evigt tacksam för min doppler, bara lyssna en kort stund på grynets hjärtljud om oron tar över Hjärta vet inte hur jag skulle klara mig utan den. 

Vecka 10+5 idag....

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.