Too tiki skrev 2017-05-22 14:06:46 följande:
Kunde inte komma ut på nätet igår så jag såg inte vad ni skrev om progesteronkrämen förrän idag, men ni ska ha tack för ert svar :)
Nu har FF satt ut ÄL på cd 10 vilket var i fredags så nu väntar 7 lååånga dgr tills jag vågar testa. Har inga förhoppningar denna månad iom att ÄL blev så tidigt i cykeln, men vem vet, kanske blev ÄL natten mellan cd 10-11 och då är det ju större chans känner jag.
Kommer resa bort med jobbet imorgon och blir borta till månad nästa vecka när det är dags att testa vilket känns skönt för då får jag annat att tänka på
Ha det så gott alla så hörs vi nästa vecka då jag hoppas se fler plus här i tråden :)
Håller tummarna för plus!! Även om ÄL var tidigt så betyder ju inte det att du har mindre chans egentligen, ägget kan ju vart så redo det ska vara. Hoppas på dunderägget
dalin79 skrev 2017-05-22 14:23:00 följande:
Hej!
Fick ingen komnentar på mitt första inlägg här och vet inte om det är ok stt jag är med?!
Vi planerar barn nummer 2 nu då vårt först är 14 månader. Sonen föddes med akut kejsarsnitt så vi har (trots att jag är 38 år) valt att vänta ca 1 år innan vi försökte igen. Detta för att kroppen skulle få återhämta sig.
Innan sonen föddes hade jag utomkvedshavandeskap och några missfall bakom mig och hade fått tid på infertilitetsklinik.
Nu har minn mens varit lite sen ca 1-3 dagar i några månader. I fredags kände jag mig som att jag är gravid. Det känns över livmodern och drar i ljumskarna och jag är jättekissödig. Tänkte att jag inte kan känna så redan då jag hade senaste mens 30/4 och ägglossning tror jag jag att jag hade runt 10-11/5.
Tog ett Clearblue digitalt test med veckoindikator igår 21/5 (BIM -8, eventuellt ÄL +10-11) och fick resultatet ni ser på bilden....
Känns konstigt i alla fall om man ser till BIM.
Blir lite orolig att det ska vara något fel efter det man upplevt innan.
Hur lång lutealfas har du? Det låter lite konstigt att vara ÄL+10-11 (vilket stämmer bra med veckoindikatorn) men samtidigt BIM-8?
Gravid är du ju iallafall! GRATTIS!