38+ och försöker bli gravid.
Milou3: Mycket för dig på en gång! Lycka Till med både nytt jobb, bok och hundvalp! Och så bebisgörandet så klart!
Hej!
Var på VUL igår och det var skit, ungefär som förra månaden. Känns deprimerade, har inte haft ÄL på rätt sida sedan jag gick med här för flera månader sedan. Just nu känns tråden ungefär lika relevant för mig som typ "Vi som tar studenten 2017", om ni förstår vad jag menar. Tror jag ska ta en paus för att slippa tänka på eländet så mycket, om jag kan hålla mig borta ...
Jag håller tummarna för många fina plus den närmaste tiden, det är ni så värda!
Lite uppdatering från mig. Är på CD 8 idag har sen CD 5 haft fruktansvärd molvärk mkt värre än den värsta mensvärk så jag vet inte vad som händer. Äter ju munkpeppar denna månad och jag antar att det är den som spökar. Känns lika illa som min ÄL när jag åt pergo en månad fast har hållit på i 3 dgr nu och samtidigt ihop med det har jag en jäkla värk i kroppen också.
Har samma jämna temp som när jag åt rosenrot vilket känns bra men dock ingen pigghet, är snarare skittrött. Tror att antingen håller kroppen på att göra en rejäl omställning hormonellt, eller så är munkpeppar för starkt för mig.
Har kollat med monitorn i 2 dgr men än så länge är fertiliteten på låg, trots att jag känt att jag haft världens jäkla ÄL i 3 dgr....
Tror inte det kommer bli ngt denna månad heller för jag har dessutom använt Voltaren gel i tror om att jag skulle kunna ta det, men såg nu att man inte ska använda det heller om man vill bli gravid. Jag har ofta värk i mina leder och åt mkt voltaren och ipren tidigare och tror det kan ha varit boven varför jag inte blev gravid förut, men trodde gelen var harmlös men så var det tydligen inte... Blir så satans irriterad på mig själv som inte kollade upp det innan jag kletade på mig skiten men smittsamt när jag haft så ont i ena axeln och ryggen och inte paracetamol hjälper vet jag heller inte vad jag ska göra.
Ja detta var en gnällinlägg från mig. Ber så hemskt mkt om ursäkt för det, men jag mår skitdåligt rent psykiskt och fysiskt och när jag sen insåg att gelen kanske ställer till det för oss denna månad blev det bara för mkt Kram till er alla
Usch vad jobbigt du reagerar så starkt på munkpeppar...hoppas det lättar när ÄL väl är förbi. Förstår det är tungt på alla plan...man har verkligen sina dalar ner i mörker under resan till en liten. Jag hoppas att du snart finner lite energi och att gelen inte har gjort nån skada, tror säkert inte det när du väl slutat med den. Det är nog vid långvarigt bruk mer.
Hoppas som sagt att allt såg bra ut på VUL för dig och att du uppdaterar snart....
Det är rutinultraljudet Monchichi skulle på....det stora. Så jag är med jättenervös nu när hon inte skriver...hoppas sååå att allt är bra och att hon bara har annat för sig.
UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.
Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3
Underbart, hoppas att du kan slappna av lite mer nu :) Kanon, håller tummarna och hoppas ni fick in en fullträff! :)Vi har försökt i lite drygt 2 1/2 år, men förutom åldern så har min hälsa ställt till det för mig på vägen och dessa vet jag har påverkat våra chanser negativt. Nu är allt bra vad det gäller hälsan, men åldern är ju inget som går att påverka så det vill till att det tar sig snart.....Håller tummarna för att du ser ett fint plus på måndag
Så härligt :)))
Är nästa ul när det är rul nu då?
Mår du bra?