Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-06-02 11:56:38 följande:

Vad mysigt!! Måste kännas väldigt bra.

Ja det går inte beskriva, förstår inte att vi kommit hit och faktiskt vågar dela det med omvärlden :) känns nästan som man följer någon annans graviditet och har svårt förstå att det är vår lilla vi ser på ul och på bilderna!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-06-02 14:47:11 följande:

Förstår känslan :) bara fortsätta njuta.

Själv hälsar de svarta tankarna på lite för ofta här. Tänk om det aldrig blir bebis för oss ... :(

Ska försöka tänka positivt!

Jodå er tur kommer, lovar! Vet hur mörka och svarta tankarna är...skit är det. Kram <3
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-03 06:28:03 följande:

Underbart Nykär. 

Hoppas få dela den känslan någon gång till. 

Iaf, tror att jag fick en svag skugga idag på ÄL+9 (varit helt blankt de 2 andra morgnarna, men nu var nåt där) Graviditetskollens stickor. 

Men nu till vad jag vill ha hos gyn på måndag?

Det var ju precis detta vi pratade om att jag skulle plussa på helgen och behöva vänta med att sätta in medicin till måndag. Men jag smörjer ju iaf med progesterall (slutade inför mens i förrgår kväll, men nu kan jag väl smörja på?) 

Alltså trodde aldrig mer jag skulle få plus efter alla vändor och vi har fortf inte fått vår utredning, utan bara att vi ska få hjälp vid nästa plus. 

HJÄLP, det verkar ju vara nu. Säg att ni ser med?

Så här tidigt innan mens så är det lika bra att vänta med digitalt va? Mens beräknad inom 5 dagar

Men Åhh !!! Grattis! Vad underbart!! Fortsätt med ProgesterAll och ring gyn på måndag, då är du ju fortfarande inte förbi BIM så oroa dig inte, det är inte försent.
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-03 08:10:59 följande:

Låter skumt, men för typ 4 dagar sedan, alltså ÄL+ 5-6 (inte riktigt koll) så isade det i mina bröst, alltså inte känns något liknande sedan jag väntade vår son-08 (vi har försökt ett tag kan jag säga) 

Så då tänkte jag att jag får nog börja testa för skojs skull i torsdags morse Äl+ 7 ca (helt blankt), igår morse (helt blankt) och så idag den där skuggan på stickan. Men iom att skuggan var lika stark idag (äl+9) som när jag plussa 4 dagar efter mens sist, så tog jag mitt sparade digitala. Med resultatet nedan ;)

Nu hoppas jag bara att det inte bara blir detta utan att det håller sig över BIm osv:)

Men de isande brösten har jag inte känt någon av de andra ggr vi varit gravida så jag hoppas det betyder något. 

Sedan till vad vi ska få för hjälp? Jag vet inte riktigt då de inte vet varför jag förlorat fostren de andra gångerna.

Definitivt hormoner iaf och ev något blodförtunnande?! jag kan inte sånt och har ju som sagt inte varit i kontakt med gyn sedan senaste skrapningen.

Se om du kan få Lutinus och Trombyl, nåt mer tror jag inte du kan få som stöttar. Ta magnesium, folsyra, multivitaminer och ev extra E-vitamin som är bra för slemhinna, livmoder och en graviditet. Lutinus ska jag börja trappa ner nu, skitläskigt! Ska börja på 12+6 och sen sluta helt inom två veckor...

Trombyl och E-vitamin till v 36 enligt läkare och bm.
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-03 15:35:02 följande:

Japp, fortf i chock... :) 

livrädd...Okej, det var någon som nämnde fragminsprutor från v.12 men det kanske man bara får om det är bekräftat att det var proppar som ställde till det? 

Just nu äter jag mutivitamintllskott KVINNA:

magnesium 75 mg

folsyra 400ug

e vitamin18 mg.

plus extra d vitamin

Kommer inte ihåg vilka mängder du skrev att du åt? Ska jag komplettera med extra av nåt då tänker du? 

Vill verkligen göra allt jag kan denna gången. 

Jag tar utöver multivitaminer en extra av zink, folsyra, järn, magnesium och E-vimin 100 mg.

Tror vissa får fragminsprutor först men sen övergår till Trombyl. Men tror Trombyl räcker om man inte har ett konstaterat problem.

Det kommer gå bra! <3
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-03 19:43:05 följande:

Ok, tack för alla svar. Fortf inte smält detta.  

e vitamin fick du utskrivet va? 

Ja precis, utskrivet av läkare.

Förstår att det är svårt att ta in, försök ta en dag i taget. Så får jag göra <3
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-04 12:11:40 följande:

Usch, nervös inför imorrn. 

Lite arg för jag inte fått komma intill för den den "utredningen"..

Gyn sa 4-6 veckor efter sista MA så skulle jag få komma in och ta lite prover och prata med deras "expert".

i mars när jag undrade över tiden så sa de samma sak och sedan har jag inget mer hört.

Så jag hoppas verkligen de tar emot mig imorrn nu trots klämdag och allt. Läkaren sa att han skulle skriva in en notis att jag skulle få komma så fort jag plussat nästa gång, så ska de skriva ut den medicin de tror kan hjälpa. 

Håller tummarna att du får komma in i morgon!
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-04 12:11:40 följande:

Usch, nervös inför imorrn. 

Lite arg för jag inte fått komma intill för den den "utredningen"..
    Gyn sa 4-6 veckor efter sista MA så skulle jag få komma in och ta lite prover och prata med deras "expert".
    i mars när jag undrade över tiden så sa de samma sak och sedan har jag inget mer hört.

Så jag hoppas verkligen de tar emot mig imorrn nu trots klämdag och allt. Läkaren sa att han skulle skriva in en notis att jag skulle få komma så fort jag plussat nästa gång, så ska de skriva ut den medicin de tror kan hjälpa. 

Hur har det gått? Har du fått tag i gyn och får någon hjälp?
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-06-05 12:42:21 följande:

bluebird6: Jag funderar också som Nykär hur det gått för dig?

Milou3: Hoppas ni blev sams igår och fick till det! Och framöver några dagar också, eller varannan kanske. Har du någon strategi?

Hemflyttad: Jo håll hoppet uppe nu, det är därför du tar sprutorna! Håller tummarna rätt det blir rätt äggstock så ni får en ärlig chans!

.

Jag har börjat känna lite mer rörelser nu, vecka 21+. Fortfarande väldigt trött, men tack och lov inte mycket illamående längre.

Nu har du kommit en bra bit fram, vad skönt med mer rörelser med!

Jag känner petande från min lilla när jag sitter upp, har moderkakan i framvägg just nu men den växer nog med och hamnar högt upp. Hade så med sonen med men kände honom väldigt mycket ändå. Men just nu känner jag ju inget från utsidan, för tidigt för det. Men längtar massor! Nästa ul blir först vid RUL som är bokat 13/7 :)

Håller tummarna för alla äl härinne och fina plus om ett par veckor, sommaren brukar få plus att trilla in!
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-06-05 16:56:51 följande:

Hej. Jobbade till 16.00 idag-

Det är som vanligt med det J-a gyn. 

När jag ringer och förklarar så har tydligen läkaren inte lagt in detta i min journal att jag ska få hjälp och vilken slags hjälp nästa gång. Bryter ihop då. fortf svårt att prata om allt som vart och jag känner att iom att vi inte ska försöka så mkt till så kan detta vara sista försöket.

Men du får så klart prata med en annan läkaren, säger hon för den "vanliga" hade ju såklart semester idag. 

Men iaf han ska ringa upp under dagen för vul behöver jag ju inte v4+1 eftersom det knappt går att se nåt än ändå utan det viktigaste är ju medicinerna. 

Men när han ringer vill han inte skriva ut nåt för han vet inte vad den andra läkaren har för plan/vad han tänkt. Har han liksom inget eget hum om vad som kan ges till kvinnor med upprepade MF?! ÅHHHH

Så nu ska han prata med ordinarie läkaren på onsdag och sedan ska de skriva ut recept.

Jag blir så trött. KUnde han inte bara gjort en jäkla fucking notering i jan: Ge Lutinus och trombyl eller vad han nu tänkt sig. Nej de har så himla bråttom jämnt jämnt- 

*SUR*

Fy fan rent ut sagt!!

De fattar verkligen inte vad man går igenom känns det som...så glad jag hittade min gyn som skriver ut allt förebyggande så man har hemma när/om man plussar..önskar vi bodde närmre så kunde du fått Progesteron av mig så länge!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.